ליברה- כל מה שצריך לדעת

קריאה של 3 דקות

סדרת הכתבות על הליברה, המטבע של פייסבוק, ממשיכה! בכתבה שעלתה בשבוע שעבר, דיברנו על הסיבות בגינן בחרה פייסבוק להכנס לעולם הבלוקצ'יין. הפעם, ננסה לתת לכם כמה שיותר מידע רלוונטי וחיוני לגבי המטבע.

נתחיל בשימושים. בראש ובראשונה, הליברה נועד לשמש כשירות תשלומים - בתוך ארנק דיגיטלי, שירותי אשראיי והעברת כספים בין אנשים. בנוסף, יאפשר ביטוח ואימות זהות דיגיטלית. המטרה העיקרית של פייסבוק היא להרחיב את השימוש בליברה לכל העולם, ולהפוך את התשלום באמצעותו לשגרה בכל בית עסק.

ליברה- כל מה שצריך לדעת

בתור התחלה, הליברה ישולב בוואטסאפ ובמסנג'ר של פייסבוק (שני נכסים ענקיים של פייסבוק כמובן), בנוסף לאפליקצייה שעתידה להיבנות במערכות אנדרואיד.

כמו שציינו בכתבה הקודמת, המטבעות הדיגיטליים יועברו כמעט ללא עמלה, או בעמלה מאוד זניחה, ואפשר יהיה להשתמש בהם בכל מדינה שפייסבוק פועלת בה, ובעתיד גם במדינות נוספות.

בארנק הדיגיטלי של הליברה, שיקרא "קליברה" ניתן יהיה לראות את שווי המטבע בהשוואה למטבעות שונים בעולם ואפשר יהיה להעביר כסף בין אנשי קשר בדיוק כמו באפליקציות התשלומים שאנחנו מכירים היום, קל ונוח.

כדי להפוך את הליברה לנחלת הכלל בכל העולם, פייסבוק שמה לעצמה למטרה לשמור על יציבות המטבע כמה שיותר. ברגע שמטבע מגובה בנכסים אמיתיים, הוא יציב יותר. 

איך בדיוק פייסבוק תעשה את זה? פשוט. ברגע שהביקוש למטבע יגדל, פייסבוק תייצר עוד מטבעות ותגדיל את הנכסים. אם הביקוש יקטן, אותו העקרון - פייסבוק תקטין את הנכסים. מכיוון שהליברה מגובה בנכסים אחרים, ערכו יקבע לפי אגרות חוב ממשלתיות ופקדונות במטבעות כמו דולר ואירו. את המטבע על הצד הכלכלי שלו ינהל ארגון ליברה שיושב בעיר ג'נבה שבשוויץ.

ליברה- כל מה שצריך לדעת

אז למרות שהמטבע כבר הושק רשמית, הוא עדיין לא נפתח לקהל הרחב. מי שיכולים להשתמש בו כעת הם רק מפתחים ואנשי בקרה שישפרו ויתחזקו אותו עד שיפתח לכלל בשנת 2020. בהמשך, ליברה מיועד להיות אופציה נוספת לתשלום באתרים כמו אמאזון, עלי באבא, איביי ועוד.

נשמע טוב, איפה משקיעים?

התכניות של פייסבוק לגבי הליברה הן באמת גדולות ומבטיחות, ואנליסטים רבים בעולם מאמינים שהמטבע יהיה מאוד רווחי לפייסבוק, אך חלקם גם טוענים שיש לא מעט חורים בכל התכנית הגדולה הזו. אחד מהם, הוא העובדה שפייסבוק טרם קיבלה גיבוי מלא מהבנקים בכל הנוגע למטבע. ולא פחות מזה, ענקית ככל שתהיה, האם תצליח פייסבוק לעמוד בתכנית שלה - החזקת נכס פיזי לצד כל מטבע? יהיה מעניין לראות.

אז דברנו על הסיבות של פייסבוק להכנס לעולם הבלוקצ׳יין והמטבעות הדיגיטליים, דברנו על המטבע עצמו, השימושים בו והערך שלו. בכתבה הבאה נעמיק בנושא אבטחת המטבע וננסה להבין כיצד עתידה פייסבוק לשמור לנו, המשתמשים, על הארנק והמטבעות מפני פריצות, גניבות ואחרים.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

ליברה- כל מה שצריך לדעת - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

ליברה- כל מה שצריך לדעת - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן