Digital Wallet

קריאה של 3 דקות

שם רשמי- Digital Wallet

תרגום חופשי לעברית- ארנק דיגיטלי/ ארנק קריפטוגרפי.

בקצרה- ישות אלקטרונית (תוכנה) המאפשרת לבצע עסקאות מסחר אלקטרוניות ע"י תקשורת עם רשת הבלוקצ'יין של מטבע וירטואלי אליו היא שייכת. באמצעותה ניתן לבצע העברה וקבלה של מטבעות דיגיטליים. מטבעות דיגיטליים הם רשומה ייחודית בקובץ ציבורי המכונה בלוקצ׳יין.

שימוש וניהול מטבעות אלו מתאפשר בעזרת ״ארנק״ שהינו תוכנה המחוברת לרשת המטבע (לכל מטבע רשת משתמשים משלה) ויכולה לנהל שליחה וקבלת תשלומים. התוכנה יכולה להיות מותקנת במחשב נייח או נייד, בסמארטפון או ארנק חומרה.

וקצת יותר מזה- ארנק קריפטוגרפי מאחסן את מפתחות ההצפנה של המשתמש- המפתח הציבורי והמפתח הפרטי. שימוש במפתחות אלו משמשים בסופו של דבר למימוש פעולת קבלת מטבעות וירטואליים ושליחתם. המטבע עצמו לא מאוחסן בארנק. הארנק יכול להכיל מספר זוגות של מפתחות ציבוריים ופרטיים. הארנק מאוחסן במחשב מקומי או על שרת מרוחק ומציג את המידע על כמות הכסף שיש למשתמש מסוים, כולל היסטוריית השימוש בו והיתרה שלו בסך כל הכתובות המנוהלות דרך אותו ארנק.

המערכת מבטיחה שבעת תשלום לא 'יומצאו' מטבעות שאינם קיימים. המערכת מוודאת שסכום המטבעות שהועבר בתשלום אכן נגרע מכתובת השולח כך שלא יוכל להשתמש בהם בתשלומים נוספים (תרמית המכונה "בזבוז כפול").

לצורך קבלת מטבעות, אין צורך בקבלת גישה לארנק המקבל. השולח צריך לדעת רק את כתובת הארנק. בעת שהכתובת ידועה, כל אחד יכול לשלוח מטבעות לכתובת הזו. אבל, רק מי שיש לו את המפתח הפרטי של הכתובת המתאימה יכול להשתמש בו וכך לנהל את המטבעות הנמצאים באותה הכתובת. כתובת האנרק מורכבת ממחרוזת של ספרות או של אותיות לטיניות קטנות או גדולות באורך של 27 עד 34 סימנים.

המפתח הפרטי יכול להישמר בארנק או בכל מקום שהמשתמש בוחר (אפילו על נייר). לא קיימת הגבלה למספר הכתובות לשימושו של אדם מסוים ואפילו  נהוג שלא להשתמש בכתובות אחת ליותר מתשלום אחד. כיון שמדובר בתוכנה חשוב לציין שישנן מספר דרכים גם לגיבוי הארנק. ללא המפתחות המתאימים ארנק יישאר נעול לנצח.

בארנק ביטקוין לדוגמא, לתיעוד העברות הכספים תפקיד מרכזי ביותר במנגנון הפעולה. המנגנון מונע כל אפשרות ל'זיוף' כספים (כלומר לייצור של כסף חדש יש מאין במערכת). מנגנון זה מתאפשר משום שכל העברה של כסף שאין לו תיעוד קודם במערכת העולמית נפסל ולא מוכר כהעברת כספים מאושרת.

כל בלוק של העברות כספים נוצר בממוצע כל עשר דקות, זאת בגלל הגדרה שרירותית של קוד התוכנה שנקבע בעת המצאת הביטקוין. זו גם הסיבה שלוקח עשר דקות בממוצע לאשר סופית העברת כספים, בזמן שכל הארנקים ברשת ממתינים לבניית הבלוק שיוודא שאכן העברת הכספים מתאימה לבלוק הקודם וכך למנוע זיופים. הבלוק עצמו מוצפן ברמה הגבוהה ביותר.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

Digital Wallet - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

Digital Wallet - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן