מתקפה על משתמשי ארנק ״אלקטרום״

קריאה של 3 דקות

משתמשי ארנק ״אלקטרום״ מדווחים לאחרונה על מתקפה (שאינה חדשה) בארנק. הכנו עבורכם הסבר קצר על התופעה ועל הדרכים להשמר מפניה.

האנונימיות שמאפיינת את עולם המטבעות הקריפטוגרפים, היא גם שפותחת פתח להאקרים זדוניים לנסות ולגנוב את המטבעות של המשתמשים. שלא כמו בניסיון גניבה מחשבון הבנק שלכם למשל, כאן קשה עד בלתי אפשרי לזהות את הגנב ולהשיב את המטבעות.

קיימות צורות שונות ומשונות בהן מנסים האקרים לבצע גניבת ביטקוין - החל מאפליקציות ואתרים מתחזים, מיילים מזויפים המבקשים מכם לבצע פעולות כלשהן, כתובות ארנק המוחלפות בכתובותיהם של האקרים, ווירוסים ועוד.

לאחרונה נשמעו מספר דיווחים חוזרים על מתקפה שאינה חדשה אמנם וממשיכה לגבות קורבנות כנגד משתמשי ארנק ״אלקטרום״, ארנק ביטקוין מוכר.

המתקפה המדוברת נעשית כך שהיא מפנה את המשתמשים בארנק לגרסה מזוייפת (4.0.0) ע״י הצגת הודעת שגיאה / הודעה לעדכון גרסה מטעמי אבטחה בכדי להמשיך בשימוש בארנק או בביצוע טרנזקציה. המשתמשים שנכנסים לארנק אלקטרום אמיתי שברשותם ומנסים לבצע בו פעולה רגילה, נופלים קורבן ומתקינים גרסה מתחזה.

הגרסה המזוייפת נראית ומתנהגת כמו ארנק אלקטרום רגיל אך למעשה מדובר במצג שווא. הגרסה המזוייפת מאפשרת לתוקף גישה למפתח הפרטי שלכם ובכך לגנוב את המטבעות.

מתקפה על משתמשי ארנק ״אלקטרום״

אם אתם משתמשים בארנק אלקטרום, נהגו במשנה זהירות. קראו היטב את כל האינפורמציה שהארנק מציג, אל תמהרו ללחוץ על קישורים והיו ערניים לתופעות ״חשודות״ שמתרחשות בארנק.

אם אתם נתקלים בהודעה לעדכן לגרסה 4.0.0 - מדובר בגרסה מזוייפת. כמובן שעשויות להיות גרסאות מזויפות נוספות, שימו לב.

במקרה זה יש להסיר את התוכנה ולהתקין חדשה מהאתר הרשמי.

אם אין ברשותם ארנק אלקטרום ואתם מעוניינים להשתמש בו, וודאו שאתם מתקינים אותו מהאתר הרשמי (electrum.org) ובדקו באינטרנט קודם לכן שלא קיימת מתקפה על הארנק (נכון גם לכל ארנק אחר שתרצו להשתמש בו).

באופן כללי זכרו תמיד, כשמדובר בעולם המטבעות הדיגיטליים - Dont trust, Verify. 

*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצר המדובר ו/או במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם ו/או בארנק אלקטרוני כלשהו.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

מתקפה על משתמשי ארנק ״אלקטרום״ - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

מתקפה על משתמשי ארנק ״אלקטרום״ - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן