Hash

קריאה של 2 דקות

שם רישמי- Hash

תרגום חופשי לעברית- האש

בקצרה- האש הינו פונקציה הממירה קלט של אותיות ומספרים לתוך פלט מוצפן באורך/ גודל קבוע. האש נוצר באמצעות שימוש באלוגריתם והוא חיוני לניהול מערך הבלוקצ'יין בעולם הקריפטו.

וקצת יותר מזה- עמוד השדרה של עולם הקריפטו והמטבעות הדיגיטליים הוא הבלוקצ'יין המהווה מעין יומן גלובלי בו נרשמות העיסקאות ע"י חיבור בין בלוקים (BLOCKS) המכילים מידע על נתוני העיסקאות.

הבלוקצ'יין מכיל רק עיסקאות מאומתות, דבר המונע זיוף עיסקאות ושימוש כפול במטבעות. תהליך האימות מסתמך על מידע מוצפן תוך שימוש באלוגריתם של ההאש.

הערך המוצפן שנוצר מהווה סידרת מספרים ואותיות שאינם דומים לנתוני המידע המקוריים ונקראים האש והוא חלק מתהליך הכרייה של מטבעות דיגיטליים.

HASHING נוצר ע"י עיבוד מידע המגיע מהבלוק בעזרת פונקציה מתמטית המקנה את התוצאה של פלט בעל גודל/ אורך קבוע.שימוש בפלט זה מגביר את  רמת האבטחה כיוון שכל מי שמנסה לפענח את ההצפנה לא יצליח לשחזר את גודלו האמיתי של הפלט ע"י הסתכלות על אורכו הנוכחי.

לדוגמא: שימוש בהאש עבוד המילה "שלום" תייצר פלט שאורכו תואם ל "אני הולך לקנות בחנות".

הפונקציה שהשתמשו בה כדי לחולל את האש היא דטרמיניטית (צפויה וניתנת לחיזוי) כלומר, היא תייצר את אותה התוצאה בכל פעם שנעשה שימוש באותו הקלט, יכולה לחולל את הקלט ביעילות מירבית ומקשה על איתורו.

עיבוד פונקציית האש הדרושה להצפנת בלוקים חדשים מצריכה כוח עיבוד מיחשוב משמעותי שעשוי להיות יקר. כדי "לפתות" אנשים וחברות, המכונים "כורים", להשקיע בטכנולוגיה הנדרשת, רשת הקריפטו מעניקה "פרסים" - מטבע דיגיטלי ועמלת עיסקה.

פרסים אלו מוענקים רק אם הם הראשונים ליירת האש העונה לדרישות שנקבעו מראש ב TARGET HASH.

כדי לפתור את האש יש לבצע בעצם פתרון "בעיה" מתמטית מורכבת. הפתרון מצריך מספר נסיונות עקב מורכבות הרצפים המתמטיים הרנדומלים. 

אם הכורה מצליח לפענח ולבנות את האש החדש הוא זוכה ב"פרס", והבלוק מוסף לבלוקצ'יין.

 

אולי יעניין אתכם לקרוא עוד בנושא:

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

Hash - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

Hash - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן