מסחר במטבעות דיגיטליים ״מעבר לדלפק״

קריאה של 4 דקות

OTC

מה זה OTC, או בעברית ״מעבר לדלפק״ ומה הקשר למטבע דיגיטלי? כל הפרטים שצריך לדעת, כאן לפניכם בביטס אוף גולד.

אילו היה על האדם הממוצע לקנות ביטקוין, סביר להניח שהיה מחפש בגוגל "איך לקנות ביטקוין" או קניית ביטקוין, ומיד הוא היה מוצף בשלל פרסומות לבורסות של מטבעות דיגיטליים. לעומת זאת, יהיה עליו להוסיף ולהתעמק כדי למצוא את הדרכים לקניית מטבע דיגיטלי באמצעות ״מסחר מעבר לדלפק״. כדי להימנע מסיכונים הטמונים בבעיות בבורסה ומעידות מחירים, ישנם משקיעים בעלי הון המשקיעים במטבעות דיגיטליים הפונים לחברות מסחר במטבעות דיגיטליים המסייעות במסחר מסוג מיוחד זה.

מסחר OTC - קנייה ומכירה מחוץ לבורסות הסחורות או המניות

"OTC" הוא ראשי התיבות של " Over The Counter". לקהל הרחב, ייתכן שהמונח מוכר יותר בהקשר של תרופות. לדוגמה, "טיילנול" היא תרופה הנמכרת מעבר לדלפק, שכן היא לא מצריכה מרשם רופא. בתחום הפיננסי העניין שונה מעט. כאן, מסחר OTC מתייחס לקנייה ומכירה מחוץ לבורסות הסחורות או המניות (לדוגמה הבורסה לניירות ערך של ניו יורק), או במקרה שלנו, מסחר במטבעות דיגיטליים מחוץ לבורסות שלהם.

מוסדות וברוקרים רבים מעוניינים שלא לחשוף את אסטרטגיות המסחר במטבע דיגיטלי שלהם, וכאשר הם מנסים לסחור בכמויות גדולות בבורסה, השוק עלול להגיב באופן שידחוף את המחירים לכיוון שעלול לפגוע במוסד או בחברה. לכן, כאשר משקיע מוסדי מבצע פעולת מסחר גדולה (חשבו על אלפי מניות), לפעמים הוא מעדיף לעשות זאת Over The Counter. בעולם המטבעות הדיגיטליים, מסחר OTC ממלא תפקיד דומה.

לקנייה ומכירת ביטקוין ואיתריום באמצעות OTC לחץ כאן

מסחר במטבע דיגיטלי

בואו נניח לדוגמה שדנה רוצה לקנות 200 מטבעות איתריום במחיר של $120 למטבע. בחישוב פשוט, מדובר פקודה בסך $24,000. אם דנה מעוניינת לבצע את העסקה בסחר חליפין רגיל זה אפשרי, אך יכול להיות שבפלטפורמות מסוימות לא תהיה מספיק נזילות לתמיכה בעסקה שלה. במילים אחרות, יכול להיות שלא יהיו מספיק אנשים שמוכרים איתריום תמורת $120 (או פחות), דבר שימנע מדנה להשלים את רכישתה.

אם דנה נותנת פקודת שוק (פקודה לקנות או למכור מיד במחיר הנוכחי) בבורסה למטבעות דיגיטליים, היא עשויה להיתקל ב״מעידת מחיר״. דבר זה קורה כאשר מחיר המסחר המבוצע סוטה מהמחיר הצפוי. סוחרים ״זדוניים״ עשויים לנקוט באסטרטגיות כאלה שיאפשרו להם לנצל את הפרשי המחיר כאשר קונה או מוכר גדולים (כמו דנה) מזינים פקודה.

במקום לבצע את הרכישה באמצעות בורסה למטבעות דיגיטליים, דנה יכולה להסתייע בחברה שסוחרת במטבע דיגיטלי באמצעות תיווך (ברוקרים). חברות אלה מחברות בין קוני מטבעות קריפטוגרפיים גדולים ובין ספקי נזילות בינלאומיים, ומנכות עמלה בגין השירות.

רכישה בצורה זו מבטיחה לדנה וודאות מחיר. דנה יודעת שתהיה מסוגלת לבצע את הרכישה שלה במחיר של $120 למטבע איתריום מבלי להשפיע על נזילות השוק הכוללת. גם אם החברה תגבה עמלה, יכול להיות ששווה לה לבצע את העסקה מבחינת הזמן והכסף שלה.

לסיכום, שיטת ה-OTC בעולם המטבעות הדיגיטליים הולכת וצוברת תאוצה במהלך השנים האחרונות. מסחר "במטבעות דיגיטליים מעבר לדלפק", מסתמך כיום על העברות בנקאיות ותקשורת באמצעות סקייפ, וכמובן שרק הזמן יגיד כיצד נכסי המסחר הדיגיטליים והרגולציה יתפתחו בעתיד.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

מסחר במטבעות דיגיטליים ״מעבר לדלפק״ - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

מסחר במטבעות דיגיטליים ״מעבר לדלפק״ - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן