ICO

קריאה של 2 דקות

שם רישמי- ICO- Initial Coin Offering

תרגום חופשי לעברית- הנפקת מטבע דיגיטלי/ הצעה ראשונית של מטבע לציבור/ הנפקות טוקן ראשוניות.

בקצרה- תהליך/ קמפיין לגיוס המונים של כספים/ מטבעות דיגיטליים. חברות הסטארט-אפ משתמשות בתהליך זה עבור הנפקה ראשונית של מטבעות דיגיטליים, כדי לעקוף את תהליך הגיוס הקפדני והרגולציות השונות הנדרשות על ידי בנקים או בעלי הון סיכון כדי לבצע גיוס כספים לפרויקט מסוג זה או דומים לו.

וקצת יותר מזה- תהליך ה- ICO דומה בקונספט ל- IPO – Initial Public Offerings – הנפקת מניות ראשונית של חברות, עם מספר הבדלים:  זמן ההנפקה ב- ICO קצרה יותר בד"כ; ההנפקה פתוחה לקהל הרחב ואין עליה הגבלות השתתפות כמו ב- IPO; אין על ICO מעמסות רגולטוריות והמשקיעים מקבלים מטבע דיגיטלי ולא אחוזים או דיוודנדים כמו ב- IPO.

הצעות ICO פונות לשוק מאותה סיבה שהנפקות ציבוריות ראשונות פונות אליו, הן מציעות רמה גבוהה של תנודתיות כאשר השוק עולה ומחיר המתאים ל"נכס", במקרה הזה "נכס דיגיטלי".

חברה אשר רוצה לגייס כסף באמצעות ICO יוצרת תוכנית מפורטת במסמך רשמי שנקרא White Paper בו מפורטים פרטי הפרוייקט: על מה הפרויקט, אילו צרכים ימלא הפרויקט בסיומו, באיזה סוג כסף ניתן להשתמש, כמה זמן "ירוץ" הפרויקט ועוד.

מטבעות אשר נקנים בזמן ה- ICO נמכרים לאחר מכן ברווח מיידי כבר לאחר ההנפקה. לרוב התופעה נוצרת בגלל ההתלהבות הראשונית בעקבות ההנפקה עצמה והדרישה למטבעות. עם זאת, בעוד הנפקות ראשונות עוסקות במשקיעים, ICO עוסק בתומכים המעוניינים להשקיע בפרויקט חדש בדומה לאירוע של "Crowdsales".

התופעה ההולכת ומתרחבת של שימוש ב- ICO, הביאה לגיוסים של מעל 8 מיליארד דולר במהלך שנה וחצי בלבד (סוף 2016 עד אמצע 2018).

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

ICO - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

ICO - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן