מה עומד מאחורי הירידות האחרונות בשוק הקריפטו?

קריאה של 4 דקות

שוק הקריפטו רושם ירידות חדות מאד בשבועיים האחרונים. בן סמוחה, מייסד CryptoJungle וקהילת "מדברים קריפטו", כאן כדי להסביר מה קורה בשוק.

ביום רביעי ה-12 במאי שווי שוק המטבעות הדיגיטליים בכללותו עמד על כ-2.5 טריליון דולר, כשביטקוין נסחר בשער של כ-$57,000 ואת'ר, המטבע של פלטפורמת אית׳ריום הגיע לשיאו בשער של כ-$4,400.

אך על פני השבועיים שבאו לאחר מכן, השוק נכנס לטלטלה ורכבת ההרים חזרה - בעוצמה.

ביטקוין צלל כמעט ב- 50% והגיע אף לשער ה-$30,000, את'ר, אחרי עליות עקביות, קרס כל הדרך חזרה עד אזור ה-$1,900. גם מטבעות דיגיטלים מובילים נוספים כמו BNB, קרדאנו (ADA), פולקדוט (DOT) ולייטקוין (LTC) קרסו מעל 60% כל אחד.

אז… מה קרה כאן?

אילון מאסק, סין, או שניהם?

רבים זוקפים את הקרדיט לאילון מאסק, מנכ"ל טסלה והאדם העשיר בעולם, על שהפיל את השוק.

מאסק שהתבטא בטוויטר (שוב) נגד צריכת האנרגיה של ביטקוין ורמת הביזור של המטבע, גרם לציבור לחשוב על פני כמעט 24 שעות קריטיות שטסלה מכרה את הביטקוין שברשותה.

רק אז, יצאה הבהרה מאת מאסק והתברר כי החברה לא מכרה את המטבעות, אך בינתיים - השוק כבר החל בנפילה שלו.

עם זאת, ההשפעה האמיתית הגיעה כנראה מסין.

מעל 55% מכוח הכרייה ברשת הביטקוין מגיע מסין, זאת לאור האנרגיה ההידרואלקטרית הזמינה בזול במחוזות כמו שינג'יאנג וסצ'ואן.

בכיר בממשל הסיני התבטא כי הממשלה צפויה לצאת נגד כריית ביטקוין ומסחר בביטקוין במדינה, והתגובות בשוק היו בהתאם.

ראשית, בורסות שמאפשרות מסחר במטבעות דיגיטליים ובעלות איזשהו קשר לסין, בדגש על Huobi ו-OKEx, החלו לבצע פעולות שהפחיתו את החשיפה שלהם לחוקים פוטנציאליים חדשים שעוד לא הוכרזו.

שנית, סוחרים סיניים גדולים מימשו החזקות גדולות, וסחפו את מחיר המטבעות הדיגיטליים כלפי מטה.

לבסוף, תעשיית הכרייה הוכתה בתדהמה ונאלצה להגיב במהירות.

על פי דיווחים ברשתות החברתיות, כורים רבים כבר החלו בתהליך המיגרציה למדינות סמוכות כמו פקיסטן או מובלעות כמו מונגוליה, אחרים מוכרים את ציוד הכרייה שלהם, ורבים מהכורים מימשו החזקות גם כן (שכן ההוצאות שלהם נקובות ביואן הסיני).

ומה הלאה?

אין זו הפעם הראשונה בה אילון מאסק הזיז את השוק באמצעות ציוציו בטוויטר (אגב, הוא הספיק להתבטא מאז שוב שהוא מעדיף קריפטו על כסף פיאט ממשלתי), ואין זו הפעם הראשונה שסין "אוסרת על קריפטו" בתחומי השיפוט שלה.

למעשה, הצהרות דומות מצד סין כבר קרו למעלה מחמש פעמים בעבר, הובילו לפאניקה ושינויי בשערים כל פעם מחדש, וחודשיים-שלושה לאחר מכן, השוק חזר לשגרה.

יותר מכך, הדבר הפך לבדיחה פנימית בקהילת הביטקוין: "When China FUD?" (כאשר FUD הוא ר"ת ל-Fear, Uncertainty & Doubt ונעשה בו שימוש סלנגי להפחדה ופאניקה שמקורה בסין).

שוק הקריפטו ימשיך להתקיים, במיוחד לאור החיזוקים הפונדמנטליים העצומים שמתקבלים בתקופה האחרונה הן מתעשיית הפיננסיים כגון כניסת הבנקים הגדולים בוול סטריט, והן מהאדם הממוצע אשר מאמץ את המטבעות הדיגיטליים כעתיד הכסף - החל ממדינות כמו אל סלוודור, ניגריה, ועד אירופה וכן הלאה.

רכבת ההרים המאפיינת את השבועות האחרונים אכן יכולה להיות מפחידה, אך כשעושים זום-אאוט ומסתכלים בראיה ארוכת טווח על גרף מחיר הביטקוין והשוק, המגמה ברורה ומסיבות שהן היום כבר לא ניתנות להפרכה - ביטקוין ומטבעות דיגיטליים כאן להישאר.

בן סמוחה הוא מייסד CryptoJungle, אתר מוביל לתוכן וקורסי למידה על מסחר והשקעה בקריפטו בישראל. מקים קהילת "מדברים קריפטו" ושותף להקמת עמותת Blockchain B7 שפועלת בדרום הארץ לקידום אימוץ של מטבעות דיגיטליים.

קראו גם: מה זה ביטקוין?

מה עומד מאחורי הירידות האחרונות בשוק הקריפטו?

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

מה עומד מאחורי הירידות האחרונות בשוק הקריפטו? - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

מה עומד מאחורי הירידות האחרונות בשוק הקריפטו? - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן