ליברה- אבטחה וביטחון

קריאה של 4 דקות

הכתבה השלישית בסדרת הכתבות על הליברה כבר כאן! בכתבות הקודמות, הסברנו לכם למה פייסבוק החליטה בכלל להשיק את הליברה ודאגנו שיהיה לכם כמה שיותר ידע חיוני ורלוונטי בכל מה שקשור למטבע. בכתבה הזו, נדבר על אחד הנושאים היותר חשובים כשזה קשור לכסף שלנו - אבטחה וביטחון.

לשים את כספנו באפליקציה חדשה, ובאופן כללי לאפשר גישה ישירה לאשראי שלנו אלו פעולות שתמיד מעלות בנו חששות מסוימים. 

כיצד פייסבוק תבטיח לנו שהכסף שלנו בטוח איתה? איך היא תשמור לנו על הארנק הדיגיטלי?

כמה דברים שצריך להבין

כפי שאנחנו כבר מכירים מעולם הקריפטו שלפני הליברה, גם כאן ההרשמה לשירותים של הליברה והקליברה (הארנק), תכלול תהליך אימות זהות הכולל צילום של התעודה. לכן, אם החשבון נפרץ או אפילו מאבדים את הטלפון - לפחות מהבחינה הזאת אפשר להיות רגועים אם תשאלו את פייסבוק.

בנוסף, פייסבוק הצהירה שהארנק קליברה של המשתמש לא יקושר לפרופיל הפייסבוק שלו ולא יעשה שימוש בנתונים מהארנק לצרכי פרסום בפייסבוק. נתוני הארנק והפרופיל יתואמו אך ורק במקרים של אי ציות לחוק ומניעת עבירה פלילית ולטובת שמירה על בטיחות המשתמשים.

ליברה - אבטחה וביטחון

כאמור, פייסבוק מתכננת להשתמש בנכסים הדיגיטליים המרכזיים שלה, המסנג'ר והוואטסאפ, כדי לאפשר שימוש והעברה של המטבע הדיגיטלי. המהלך הזה עשוי לעורר את דאגת המשתמשים, שכן ברגע שתוכנה מקושרת לתוכנה אחרת, המידע יכול לעבור ביניהן בקלות יתרה ובמקרים מסויימים גם לדלוף החוצה. 

איך פייסבוק תצליח גם להשתמש בנכסים הדיגיטליים שלה וגם להשאיר את הארנק מאובטח?

היא פיצלה את ארגון הליברה (המטבע) ואת חברת קליברה (הארנק), תחת צוותים שונים לחלוטין. מהלך ההפרדה יאפשר לכל צוות לאבטח את המידע שלו בנפרד ובהמשך גם להתמודד עם רגולוציה בצורה יעילה יותר.

בנוסף, פייסבוק מוסרת שמערכות אוטומטיות למניעת הונאות יקחו חלק מרכזי במערך האבטחה ושבדומה לאופן בו פועלות היום חברות כרטיסי אשראי, החברה מבטיחה לפצות משתמשים במקרים כאלה. בנוסף, יוקם מערך תמיכה רחב שיסייע למשתמשים בבעיות שונות.

ליברה - אבטחה וביטחון

מבחינה רגולטורית, על המטבע עצמו יפקח ארגון ליברה. הארגון הוא גוף עצמאי ללא מטרות רווח המורכב מחברות וארגונים והוא שאמון על שמירת יציבות המטבע.

אך בשונה מהאופן בו עובדים הבנקים למשל, תחת חוקים שמכתיבים ומסדירים פעילות, מעל ארגון הליברה אין מנגנון שכזה כרגע והשאלה מי יפקח על הארגון עצמו אם בכלל, עדיין לא ידועה.

בהמשך ישיר לכך, כל נושא הרגולציה של המטבע עדיין לא ברור גם הוא. 

מה כן ברור? פייסבוק תקבל גב כלכלי ואבטחתי ממספר חברת מוכרות ומובילות בעולם הפיננסים ומחוצה לו.

בין החברות האלו ישנן חברות אשראי עם ניסיון של שנים בתחום אבטחת מידע ואבטחה פיננסית בפרט. אז כנראה שבסופו של יום, שמה של פייסבוק כמובילת המהלך יחד עם שמן של החברות השותפות לו בהן נותנים המשתמשים אמון, הוא שאמור להסב לנו את הבטחון והשקט הנפשי כשנשתמש במטבע של פייסבוק ובארנק. לגביי כל השאר, נצטרך לחכות ולראות.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

ליברה- אבטחה וביטחון - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

ליברה- אבטחה וביטחון - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן