חדשות הקורונה: ארגון הבריאות העולמי ממליץ להימנע משימוש בכסף מזומן

  • ראשי
  • פוסטים
  • חדשות הקורונה: ארגון הבריאות העולמי ממליץ להימנע משימוש בכסף מזומן
קריאה של 3 דקות

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט למחוזות נוספים ולתקוף קורבנות חדשים ונראה כי מדינות רבות כבר נוקטות בצעדים רציניים בכדי לצמצם את התפוצה. אחד הגורמים המאיצים את התפשטות הנגיף הוא איך לא, כסף מזומן, שעובר בין ידיים רבות בכל זמן נתון.

ארגון הבריאות העולמי ממליץ לא להשתמש בתשלומים שמערבים מגע ישיר במידת האפשר, כלומר כסף מזומן, כדי לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה, כך נמסר מוקדם יותר החודש.

בארגון המליצו להעדיף תשלום באמצעים דיגיטליים ככל האפשר, ובלית ברירה, לאחר מגע עם שטרות ומטבעות, לשטוף ידיים היטב במים וסבון או לחטא את הידיים בתכשירי חיטוי.  

הצהרה זו באה לאחר שמומחי בריאות התריעו לאחרונה כי הנגיף יכול לשרוד גם על משטחים מסוימים מספיק זמן כדי להדביק גם ידיים חדשות.

דובר ארגון הבריאות העולמי (WHO) אמר שהנגיף יכול לשרוד על שטרות במשך מספר ימים, אם כי מוערך שהסיכון הוא נמוך יותר ממגע ישיר בין אדם לאדם.

גם מבנק אנגליה נמסר כי שטרות עשויים לשאת חיידקים או נגיפים ומומלץ לשמור על היגיינה ולשטוף ידיים לאחר השימוש בהם. בסין ודרום קוריאה, שם הנגיף משתולל, אף בודדו שטרות משומשים וביצעו להם חיטוי מקיף.

להימנע משימוש בכסף מזומן

מנהל המרכז לבקרת מחלות בארה"ב (CDC) אמר כי במגע עם חומרים כמו נחושת ופלדה חיי המדף של הווירוס הם כשעתיים, אך לעומת זאת, בחומרים כמו קרטון או פלסטיק מדובר בזמן ארוך יותר.

מומחים רפואיים הוסיפו כי טמפרטורה נמוכה וסביבה לחה הם גורמים המסייעים לשרידות גבוה של נגיפים מסוג זה.

גם מחקרים שנערכו על נגיפים דומים הגיעו למסקנה כי הנגיף יכול להישאר על משטחים מסוימים עד כתשעה ימים בטמפרטורת החדר, אך לא ברור עדיין איך מתנהג נגיף הקורונה בעניין זה ולכן כדאי לנקוט במשנה זהירות.

המלצת ארגון הבריאות העולמי בעניין מניעת מחלות מדבקות מתמקדת עדיין בהיגיינה ובשמירה על מרחק מאנשים כצעד ראשון.

מאוחר יותר חידד הארגון את האזהרה וטען שלא קרא שלא להשתמש בשטרות ומטבעות כלל, אלא לשמור יתרה על היגיינה של הידיים לאחר מגע עם כסף.

מהבנק המרכזי של גרמניה, הבונדסבנק, נמסר בשבוע שעבר כי אין עדות לכך שמקרים של נגיף קורונה מופצים באמצעות שטרות אירו.

עוד נמסר כי ההסתברות להידבקות בנגיף באמצעות שטר היא נמוכה בהשוואה למשטחים אחרים, וכי סביר יותר להעביר את הנגיף במגע בידיות דלתות, מתגי תאורה או סלי קניות וכדומה.

לרכישה באמצעים דיגיטליים>>

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

חדשות הקורונה: ארגון הבריאות העולמי ממליץ להימנע משימוש בכסף מזומן - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

חדשות הקורונה: ארגון הבריאות העולמי ממליץ להימנע משימוש בכסף מזומן - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן