איך לקנות ביטקויין - ביטקוין למתחילים

שאלות נפוצות ותשובות שכדאי לדעת

ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי מבוזר שלא נמצא בבעלות גוף מרכזי כמו בנק או מדינה וערכו נקבע בשוק חופשי, ללא התערבות מתווכים. מי ש״מנהל״ את המטבע הם קהילה ענקית של משתמשים, מפתחים וכורים, והיות וקוד התוכנה של הביטקוין פתוח וחשוף לכולם, כל אחד יכול להצטרף ולקחת חלק בפיתוח שלו.

המטבעות הדיגיטליים החדשים נוצרים ע״י פעולת כרייה - חברי קהילה (כורים) משתמשים בכוח החישובי של החומרה שלהם ומתחרים ביניהם על פתרון חידה מתמטית מסובכת.

מאחורי הביטקוין עומד שם העט סאטושי נאקמוטו (נשמע יפני, אבל זה בכלל לא בטוח), אך עד היום לא נחשפה הזהות האמיתית של אותו אדם / קבוצה. בשנת 2008 פרסם אותו נאקמוטו מאמר בשם "ביטקוין – מערכת תשלומים אלקטרונית מבוזרת" וב- 2009 ניכרה על ידו מטבע הביטקוין הראשון. הזהות האלמונית של ממציא הביטקוין העסיקה במשך השנים רבים שניסו להתחקות אחר האחראי למטבע והולידה תיאוריות קונספירציות רבות.

איך לקנות ביטקוין? אז את הביטקוין שלכם אפשר לקנות מחלפנים מוכרים - שם הקנייה של הביטקוין שלכם נעשית ישירות מול החלפן, בבורסאות מסחר - שם הקנייה נעשית מול הסוחרים השונים בבורסה, או לחילופין מאנשיים פרטיים שמבקשים למכור את המטבעות הדיגיטליים שברשותם.

אפשרות נוספת היא לכרות ביטקוין אך נדרש לשם כך כח מחשוב רב וכיום התהליך קשה ולא משתלם לאנשים פרטיים. בנוסף, ניתן לבקש ביטקוין כתגמול על שירותים.

חשוב - אפליקציות ואתרים זדוניים עשויים להציע לכם לבצע פעולות שונות שבתמורה תקבלו מטבעות ביטקוין בחינם. זכרו, אין דבר כזה ״ביטקוין חינם״, ואם נתקלתם בכזו הצעה, מומלץ להתרחק ממנה.

אז הבנו איך לקנות ביטקוין, אז בדיוק באותו האופן בו אנחנו שומרים את הכסף המוחשי שלנו בארנק פיזי, את הביטקוין, הכסף הדיגיטלי שלנו אנחנו שומרים בארנק דיגיטלי. הארנק הוא תוכנה / אפליקצייה ע״ג מחשב או מכשיר טלפון שאפשר לשלוח אליה וממנה מטבעות באמצעות מפתח פרטי וציבורי.

אפשר להגיד שהמפתח הציבורי מקביל למספר חשבון בנק ואפשר לספק אותו למי שרוצה לשלוח לנו מטבעות בעוד שהמפתח הפרטי מקביל לסיסמה לאותו חשבון הבנק ורק לנו יש גישה אליה. אנחנו אוהבים את הארנק הדיגיטלי של אדג׳, אך יש המון סוגים של ארנקים בשוק שתומכים במטבעות דיגיטליים שונים ומתאימים למכשירים שונים.

הביטקוין תוכנן בצורה כזו שהוא לעולם לא יסבול מבעיית אינפלציה. מכסת המטבעות שיכרו אי פעם היא קבועה מראש ועמדת על 21 מיליון מטבעות, כאשר ההערכה היא שהמטבע ה- 21 יכרה בשנת 2140. פרוטקול הביטקוין עובד בצורה כזו כך שמדי ארבע שנים בממוצע הגמול לכורים על פתרון החידה המתמטית (תפעול וניהול הרשת) נחתך בחצי, מה שמאט את קצב כניסת המטבעות לשוק והופך את היצע הביטקוין לקשיח ככל שעובר הזמן.

נכון להיום, יותר מ- 80% מכמות המטבעות כבר נכרתה. מה שיפה הוא שאין שום חובה לרכוש ביטקוין אחד שלם, המטבע יכול להתחלק עד ל-8 ספרות אחרי הנקודה העשרונית – 0.00000001 (נקרא גם מילי ביטקוין או סאטושי, אתם כבר יודעים על שם מי).

כמו בכל שוק תקין, שער הביטקוין שלכם מושפע מהיצע וביקוש. ההיסטוריה מלמדת אותנו שאירועים בעולם משפיעים באופן ישיר או עקיף על עלייה וירידה של השער. אירועים כמו הכרה בביטקוין כאמצעי תשלום לגיטימי, אימוץ ושימוש במטבע ע״י חברות פופלריות או הבעת תמיכה פומבית של משפיענים או אנשי ציבור במטבע מובילה לעלייה בביקוש ועלייה במחיר.

באותו האופן, אירועים כמו רגולציה כנגד המטבע, פריצות לבורסאות או משברים בינלאומיים יכולים לגרום לירידה חדה במחיר. כל אלה הופכים את המטבע  לתנודתי ביחס למטבעות מסורתיים.

כבר היום ניתן להשתמש בביטקוין כתשלום, אולם לא בהיקף רחב כמו שניתן לעשות במטבעות מסורתיים. ניתן לשלם בביטקוין במגוון עסקים פיזיים בארץ וגם בעולם שיציעו לכם ביגוד, כלים ואפילו תחבורה. טסלה למשל מאפשרת לקנות רכבים חשמליים בתמורה לביטקוין.

עם זאת, תשלום באמצעות ביטקוין נפוץ יותר באתרים מקוונים. באמזון למשל ניתן לקנות כמעט את כל המוצרים הקיימים באמצעות ביטקוין ורשימת העסקים שמצטרפים לטרנד גדלה מיום ליום. גם פרילנסרים במאות תחומים מקבלים היום תשלום בביטקוין בגין שירותים שניתן למצוא ברשת.

מלבד תשלום במטבע, יש שרוכשים את המטבע למטרות השקעה, גידור ומסחר.

הבלוקצ'יין הוא הרשת עליה הביטקוין מבוסס ומתקיים, והוא משמש כיומן ציבורי דיגיטלי מבוזר לעסקאות בתחום של מטבעות דיגיטליים. ניהול הבלוקצ'יין מאפשר למשתתפים ולסוחרים במטבעות הדיגיטליים לעקוב אחרי עסקאות ללא צורך במערכת ניהול מרכזית לשמירת המידע, והוא מתרחב באופן רציף ע"י הוספת בלוקים בסדר כרונולוגי.

באנלוגיה לעולם הבנקאות, אפשר להגיד שהבלוקצ'יין הוא כמו היסטוריית העסקאות המלאה של מוסד בנקאי (אך במקרה שלנו, אנונימית), וכל בלוק הוא כמו הצהרת סטטוס חשבון משתמש.

סרטוני הדרכה ושימוש

איך לפתוח פרופיל בביטס אוף גולד?​

איך למשוך מטבעות מהארנק הקר המנוהל

איך לפתוח ארנק דיגיטלי? (Edge)

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

Bits of Gold - Blog-ביטקוין למתחילים

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

Bits of Gold - Blog-ביטקוין למתחילים
דילוג לתוכן