שתפו

Governance Tokens (אסימוני ממשל)

שם רשמי: Governance Tokens
תרגום חופשי לעברית: אסימוני ממשל

בקצרה: אסימוני ממשל הם מטבעות דיגיטליים שמעניקים למחזיקים בהם את היכולת להשתתף בקבלת החלטות בפרויקטים מבוזרים בתחום ה-DeFi (מימון מבוזר). 

וקצת יותר מזה: אסימוני ממשל אינם סתם מטבעות דיגיטליים רגילים שמשמשים לסחר או להשקעה. הם מעניקים למחזיקים בהם זכויות הצבעה והשתתפות בניהול פרויקטים מבוזרים. האסימונים האלה מאפשרים לקהילה להשתתף בקבלת החלטות קריטיות, כמו עדכוני תוכנה, שינוי מדיניות פיננסית, ואפילו קביעת העתיד של הפרויקט.

ניתן להסתכל על אסימוני ממשל כמו על מניות בחברה: כשיש לכם מניות, אתם יכולים לקחת חלק בקבלת ההחלטות על ידי הצבעה באסיפת בעלי המניות. רק שכאן, האסימונים האלה נותנים לכם את אותו הכוח, אבל בקהילה מבוזרת, שבה אין גרעין מנהל דומיננטי. 

היסטוריה ורקע: הופעתם של אסימוני ממשל קשורה ישירות לצמיחה של תחום ה-DeFi, ששם דגש על דמוקרטיזציה, ביזור הכוח וההחלטות בידי כלל המשקיעים. בין הראשונים להוביל את המהלך היה פרויקט MakerDAO, שיצר מודל שבו הקהילה כולה משתתפת בקבלת ההחלטות החשובות ביותר. 

נכון להיום, אסימוני ממשל משמשים לא רק להחלטות הנוגעות לפרוטוקול אלא גם לגיוס הון, כאשר פרויקטים חדשים משיקים אסימונים כדרך למשוך משקיעים ולהבטיח מעורבות קהילתית חזקה. נכון ל-2024, השוק של אסימוני ממשל בכל תחום ה-DeFi נאמד בעשרות מיליארדי דולרים, ומספר הפרויקטים שמשתמשים במודל זה רק הולך וגדל​.

מושגים נוספים העשויים לעניין אותך

שם רישמי- Hash תרגום חופשי לעברית- האש בקצרה- האש הינו פונקציה הממירה קלט של אותיות

שם רישמי- Altcoin תרגום חופשי לעברית- אלטים/ אלטקוינס. פירוש המילה הוא מטבע חלופי. בקצרה- אלט

תרגום חופשי: מנגנון קונצנזוס בקצרה: הדרך של מחשבים המחוברים לבלוקצ'יין להסכים למידע שמופיע בה קצת

פודקאסט

Bits&Bytes

סרטוני הדרכה

הפקדת קריפטו מבורסות זרות וארנקים פרטיים

איך לפתוח ארנק דיגיטלי? (Edge)

איך למכור קריפטו מארנק דיגיטלי?

להרשמה לניוזלטר שלנו