ארגון ה-FATF פרסם הצהרה בנושא סיכונים הקשורים למטבעות וירטואליים

  • ראשי
  • פוסטים
  • ארגון ה-FATF פרסם הצהרה בנושא סיכונים הקשורים למטבעות וירטואליים
קריאה של 3 דקות

כתחום צעיר, נושא המטבעות הדיגיטליים מאתגר את כללי האסדרה הקיימים. באחרונה אנחנו רואים יותר ויותר גופים רגולטורים נותנים לו התייחסות, עושים התאמות ועדכונים לכללים הקיימים ומפרסמים הצהרות בנושא. לאחרונה (18.10.19) פרסם ארגון ה-FATF הצהרה המתייחסת לסיכוני הלבנת הון ומימון טרור הקשורים למטבעות וירטואליים, ובפרט למטבעות מסוג "stablecoins". 

פורסם לראשונה ב- Amnet.

בהצהרה זו מודיע ה-FATF, כי לאור החשיבות שהוא רואה במשטרי הפיקוח הלאומיים על נכסים וירטואליים, בכוונתו לבחון מכאן ואילך במסגרת דוחות ההערכה מטעמו את האופן שבו המדינות השונות מיישמות את המלצות הארגון בתחום הפיקוח על נכסים וירטואליים. בנוסף, מדינות שכבר עברו תהליך הערכה של הארגון יידרשו לשוב ולדווח על הפעולות שנקטו בתחום זה, במסגרת תהליך המעקב שלהן. 

הצהרת הארגון כוללת גם התייחסות ל"מטבעות יציבים" (stablecoins). בשונה ממטבעות דיגיטליים מבוזרים המאופיינים בתנודתיות משמעותית, דוגמת הביטקוין, מטבעות יציבים הם מטבעות דיגיטליים שערכם מגובה בנכסים שונים, כמו סחורות, נדל"ן, ניירות ערך או מטבעות ממשיים (fiat currencies) . 

עפ"י הצהרת ה-FATF, "מטבעות יציבים" עלולים לגרום לשינוי באקו-סיסטם הנוכחי של הנכסים הוירטואליים, ולהביא להשלכות הנוגעות לסיכוני הלבנת הון ומימון טרור. בהקשר זה מציין ה-FATF שני חששות עיקריים: אימוץ רחב היקף של השימוש בנכסים וירטואליים ("mass-market adoption of virtual assets") וביצוע העברות ישירות בין יחידים ("person-to-person transfers"), וזאת מבלי להזדקק לגורם מתווך שכפוף לפיקוח ברמה הבינ"ל והלאומית. לפי ה-FATF, שינויים אלה עלולים לגרום להשלכות חמורות מבחינת היכולת לעקוב ולמנוע הלבנת הון ומימון טרור.

לאור זאת, ה-FATF מדגיש כי הוא מצפה שהן "stablecoins" גלובליים והן ספקי השירותים שלהם יהיו כפופים לסטנדרטים של ה-FATF ולבקרות למניעת הלבנת הון, בין אם בתור ספקי שירותים בנכסים וירטואליים ובין אם בתור נותני שירותים בנכסים פיננסיים מסורתיים. עוד נאמר, כי ה-FATF ימשיך לעקוב אחר המאפיינים והסיכונים הקשורים למטבעות אלה, ויבחן אם לפרסם הבהרות נוספות בנוגע לתחולת הסטנדרטים של הארגון על stablecoins.

הצהרת ה-FATF מתפרסמת על רקע תהליך ההסדרה שמבצע בשוויץ ארגון "ליברה", המהווה קונסורציום של חברות ענק שבמרכזו עומדת  פייסבוק, לצד ויזה, מאסטרכרד ופייפאל וחברות נוספות. במסגרת מיזם זה מתכוונת פייסבוק להקים מטבע דיגיטלי מסוג "מטבע יציב" מבוסס בלוקצ'יין בשם "ליברה", שיפוקח ע"י הרשויות בשוויץ, ולצדו שירות תשלומים בשם קליברה (Calibra) שיאפשר העברת כספים ללא עמלות, וייכלל באפליקציות וואטסאפ ופייסבוק מסנג'ר. 

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

ארגון ה-FATF פרסם הצהרה בנושא סיכונים הקשורים למטבעות וירטואליים - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

ארגון ה-FATF פרסם הצהרה בנושא סיכונים הקשורים למטבעות וירטואליים - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן