מטבעות הקריפטו החדשים שכדאי לכם להכיר

קריאה של 5 דקות
Getting your Trinity Audio player ready...

כשגופי ענק כמו OpenAI או PayPal משיקים מטבעות מבוזרים חדשים, יש בכך הבעת אמון והתפתחות נוספת לתחום הקריפטו.

לפני כמה שבועות התאסף קהל גדול ומכובד בגלריה לאומנות במנהטן, לרגל ההשקה של Worldcoin, הפרויקט החדש של סם אלטמן, היו"ר של חברת OpenAI.

למי שלא מכיר את אלטמן והחברה שלו, מדובר במי שהביא לנו את ChatGPT, פרויקט ה-AI הגנרטיבי ולפי קולות רבים הוא עתיד לשנות את התפתחות האנושות ואת התפתחות וגם את תחום הקריפטו (אפילו הקדשנו לכך פרק מיוחד בפודקאסט שלנו). 

הגאונות של ChatGPT הכניסה את אלטמן לרשימה הקצרה מאוד של אנשים בעולם, שברגע שהם מכריזים על משהו חדש, כולם רוצים לשמוע את זה. 

המטבע Worldcoin הוא המטבע של פרויקט Worldcoin Orb של חברת Tools For Humanity ("כלים לאנושות", אם תרצו), מיזם ה-Web 3.0 של אלטמן, שהוא אחד ממייסדיה.

מדובר בניסיון של אלטמן לרתום את טכנולוגיית הקריפטו לטכנולוגיית ה-AI, בניסיון לשנות את העולם, לא פחות: המוצר שהוצג בכנס הוא מעין כדור מתכתי מבריק עם מראה עתידני, ובו מצלמה שסורקת קשתיות עיניים, במטרה להשתמש בהן כדי לתת לכל אדם בעולם זהות ייחודית, דיגיטלית ובלתי ניתנת לגניבה או לשינוי משלו.

המטרה של הפרויקט היא להשתמש בזהויות של כל מי שביצע סריקה כזו כדי להבטיח לכולם את מה שנקרא "הכנסה מינימלית ללא עבודה", ליום שבו העבודה האנושית תהיה מיותרת ברובה, לאחר ה-AI.

מטבעות הקריפטו החדשים שכדאי לכם להכיר - Bits of Gold - Blog

המטבע היציב של PayPal

מטבע מסקרן אפילו יותר הוא הפרוייקט המשותף של חברת פייפאל יחד עם Paxos.

בעוד את פייפאל אתם וודאי מכירים, לגבי Paxos נספר שמדובר בחברת ענק מפוקחת בתחום הקריפטו הרשומה בניו יורק, מחזיקה בין היתר בבורסת קריפטו (בורסה בשם ItBit), וכן מספקת תשתית בלוקצ'יין לפרויקטים, החזקות קריפטו, הטבעת נכסים ועוד. 

המטבע המשותף של שתי החברות, PYUSD, עושה שימוש בתקן ERC-20 token של רשת איתריום. מדובר במטבע יציב (Stablecoin), שישמש לתשלום על גבי פלטפורמת PayPal (תחילה ללקוחות בארצות הברית בלבד).

כלומר, לא רק שהפרויקט ייהנה מהמוניטין של פייפאל, ויהיה ניתן להשתמש בו לקניות באתרים שעובדים עם פייפאל , מדובר במטבע שמונפק על ידי חברה מפוקחת (פקסוס) וכן מטבע יציב מגובה בדולר אמריקאי.

מטבעות הקריפטו החדשים שכדאי לכם להכיר - Bits of Gold - Blog

נזכיר שמטבע יציב הוא מטבע שבו הנפקת מטבעות חדשים אינה נעשית על ידי כרייה או הפקדה (ביטקוין או איתריום בהתאמה), אלא נעשית ביחס להפקדות של נכסים.

במקרה של PYUSD, מדובר במטבע מגובה בדולרים ביחס של 1:1, שיהיה ניתן להמרה בדולרים.

לפי האמור באתר של Paxos, כל הפיקדונות יהיו באג"ח דולרי ממשלתי, הפקדות דולריות או מזומן בדולרים.

בנוסף, בהיותה חברה פיננסית מפוקחת, נשמרות כל מיני הגנות למשקיעים. למשל, תתקיים בפרויקט הפרדה נכסית: בהתאם לדיני הבנקאות בניו יורק, במקרה שבו למשל Paxos הופכת לחדלת פירעון, נכסי הפקדונות ישמשו לתשלום חובותיה של החברה. 

דן שולמן, מנכ"ל פייפאל, אמר בהצרה כי המעבר לנכסים דיגיטליים דורש כלי בדמות מטבע יציב, שהוא דיגיטלי מטבעו ומתחבר בקלות עם כסף פיאט כגון הדולר.

הרקורד של חברת פייפאל במתן חוויה אמינה וחדשנית ללקוחותיה, מספקת את הבסיס הדרוש לצמיחתו של הפרויקט, ותתרום לצמיחה של תשלומים דיגיטליים באמצעות המטבע". 

אם נשקלל פנימה את ההגנות הרגולטוריות של Paxos, את המוניטין של PayPal ואת העובדה שמדובר במטבע יציב מגובה בדולרים, נראה שמתגבש כאן פרויקט גדול שיכול להשפיע על עולם הקריפטו בצורה דרמטית.

המטבע היציב הזה, פותח לקהלים נוספים את הגישה לקריפטו ובעתיד הקרוב כנראה יקומו מיזמים דומים נוספים, גדולים לא פחות. 

לצרכנים שווה לחכות ולראות את הדרך שבה PayPal תציע גם לישראלים להשתמש בשירות ובמטבע החדש, ואנחנו ב-Bits of Gold נעקוב לראות את האימוץ שהוא מקבל לפני שנשקול להוסיפו אצלנו.

הישארו מעודכנים


התכנים המעניינים ביותר מעולם הקריפטו אצלך במייל

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

מטבעות הקריפטו החדשים שכדאי לכם להכיר - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

מטבעות הקריפטו החדשים שכדאי לכם להכיר - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן