PoH – Proof of History

קריאה של 2 דקות
Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה

ה-PoH (הוכחת היסטוריה) הינו אלגוריתם המשויך לקונספט בתהליך הכרייה של מטבעות דיגיטליים ברשת סולנה. הייחוד של מנגנון זה, הוא בביצוע של שיטה חסכונית להטבעת חותמת של השעה והתאריך על גבי הבלוק, מה שמאפשר לרשת יכולת ביצועית גבוהה.

וקצת יותר

כל רשת בלוקצ'יין מבוססת על מנגנון קונצנזוס, קרי מנגנון הקובע בצורה מתואמת בין כל המחשבים המחוברים לרשת, כי המידע המוצג בה הוא תואם ואחיד, ולכן המידע הינו אמין ומדויק. באתריום למשל, מנגנון הקונצנזוס הוא הוכחת סיכון, קרי מאמתי הרשת יכולים לאמת את המידע החדש (בלוקים חדשים) ככל שהם מסכנים את האסימונים שלהם בעצמם. מנגנון זה מקנה אמינות, היות ואם הם לא יאמתו את המידע כהלכה, הם יפסידו אסימונים. 

כמו אתריום, גם רשת סולנה מבוססת על מנגנון קונצנזוס של הוכחת סיכון. עם זאת, בסולנה משולב מנגנון נוסף, מעיין תוספת שהופכת את הרשת ליעילה יותר, והוא המנגנון של הוכחת היסטוריה. המנגנון מאפשר הטבעה של חותמת זמן ותאריך על הבלוק עצמו, באמצעות שימוש בשעון של הרשת: בבלוקצ'יין קלאסי כמו ביטקוין למשל, הנושא של סנכרון זמנים בין מאמתי הרשת הוא חשוב מאוד לצורך תפקודה התקין של הרשת, ולכן מושקע בכך כוח חישובי רב. בסולנה לצורך קביעת הזמנים, משתמשים בפונקציות חישוב בצורה מדורגת, הנשענת על השעון של הרשת, וביצוע מתוזמן של חישוב פונקציות. במנגנון זה, נדרשת רק ליבת CPU אחת כדי לפתור את החישוב בכל פעם, ומרווחי הזמן ידועים. בגלל שאין חישובים נוספים המבוצעים במקביל, הרשת יודעת בקלות את הזמן של ביצוע הפעולה, וכך מפחיתים מעוצמת הכוח החישובי הנדרש, ויש חותמות זמן מוצפנות לאימות עסקאות.

כך קורה שנוצר סנכרון רשתי יעיל ברשת, ואימות העסקאות בסולנה נעשה במהירות. בזכות זאת, סולנה מאפשרת סקיילביליות גבוהה ועמלות ביצוע נמוכות מאוד למשתמשים שלה.  

קראו גם:

 

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

PoH – Proof of History - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

PoH – Proof of History - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן