יש דרך ביניים: מה לעשות כשרוצים להשקיע בביטקוין אבל חוששים

  • ראשי
  • פוסטים
  • יש דרך ביניים: מה לעשות כשרוצים להשקיע בביטקוין אבל חוששים
קריאה של 7 דקות

זה לא הכל או כלום: אם התזמון, רגולציה או התנודתיות הגבוהה של הביטקוין מרתיעה אתכם מלהשקיע, אבל בכל זאת קשה לכם להשתחרר מתחושת ההחמצה ואתם רוצים להצטרף למגמה, יש דרך לעשות זאת בביטחון ובצעדים קטנים. הכירו את אסטרטגיית הכניסה לעולם המטבעות הדיגיטליים המתאימה במיוחד למשקיעים זהירים.

שנת 2021 הייתה שנה דרמטית בשוק המטבעות הדיגיטליים. שער הביטקוין שבר שיאים חדשים, אך גם צלל ושוויו נחתך בעשרות אחוזים. לאחרונה שב שער הביטקוין לטפס וחצה רף פסיכולוגי נוסף של 50,000 דולר, ושוב רבים שואלים את עצמם האם כדאי להשקיע בביטקוין? 

עבור רבים מאיתנו, הידיעות על עליית הביטקוין מלוות בתחושת החמצה. הרי מיליוני אנשים משקיעים במטבעות דיגיטליים מדי יום - אז מה עוצר אותנו? נכון, השוק תנודתי מאוד, וצריך לקחת זאת בחשבון כשנכנסים לתחום. אבל האם המשמעות היא שנגזר עלינו להמשיך להסתכל מהצד בזמן שאחרים כבר מזמן עלו על המגרש?

אם למדנו משהו בתקופת הקורונה הרי זו החשיבות של פיזור תיק ההשקעות באפיקים שונים. בתקופה זו ראינו שאפילו נכסים שנחשבו "בטוחים" כמו הזהב, מעמדם התערער.

לעומת זאת המטבעות הדיגיטליים הפכו בשנים האחרונות לאפיק השקעה לגיטימי, ובהחלט יכולים להיות חלק מתיק השקעות מפוזר - אם מתנהלים על פי מספר כללי אצבע פשוטים.

איך לומדים על שוק המטבעות הדיגיטליים?

לקחת את הזמן - בלי לנסות לתזמן

כמו שוק ההון ושוק הנדל"ן, כאשר בוחנים את ההשקעה בביטקוין לאורך שנות קיומו, רואים ששערו נמצא במגמת עלייה לאורך השנים.

נכון, התנודתיות גבוהה מאוד והירידות, כמו העליות, יכולות להגיע לעשרות אחוזים תוך זמן קצר. אבל אם מסתכלים על ההשקעה במטבע הדיגיטלי כהשקעה ארוכת טווח, הסיכויים להרוויח גדולים, מכיוון שלאורך שנותיו הראה המטבע מחזוריות בתנודתיות המחיר.

על בסיס מחזוריות זו, של עליות שער הביטקוין במאות אחוזים ואחריהן ירידות בעשרות אחוזים, יש אנליסטים הצופים את המשך עלייתו. לעומת זאת, מי שמנסה לתזמן את השוק ומשקיע במטרה "לעשות את המכה", כלומר לקנות ביטקוין בשער נמוך ולמכור ברווח גבוה תוך זמן קצר, עלול להסתכן בהפסדים כואבים.

גידור - למזער הפסדים פוטנציאלים

כלל אצבע נוסף וחשוב עבור משקיעים שרוצים להתנהל בזהירות או כאלה שמתנסים במסחר בביטקוין בפעם הראשונה, הוא להשקיע רק סכום כסף "פנוי", שאינו נחוץ באופן מיידי או בטווח הקצר.

אנחנו גם ממליצים להתחיל עם סכומים קטנים ופשוט להתנסות. אחרי שתכירו את הדינמיקה של השוק, תחוו את החוויה ותלמדו את ההיבטים השונים של השקעה ומסחר בביטקוין, תוכלו תמיד להגדיל את ההשקעה.

לקנות ולמכור דרך גוף מפוקח שהבנק מכיר

אם עקבתם בשנים האחרונות אחרי הביטקוין בתקשורת, יכול להיות שנתקלתם גם בידיעות פחות משמחות על המטבע הדיגיטלי. שמו של הביטקוין עלה במספר מקרים גם בהקשרים של תרמיות והלבנת כספים, מקרים בהם משקיעים איבדו את כספם או לא יכלו להעביר את הכסף ממכירת המטבע לחשבון הבנק שלהם.

כדי להימנע ממצבים כאלה, כדאי להשתמש בשירותן של חברות מוכרות הפועלות תחת צו איסור הלבנת הון, אשר מסדיר את המסחר במטבעות דיגיטליים בישראל ומאפשר למערכת הפיננסית והבנקאית להעביר ולהפקיד כספים שמקורם במטבעות דיגיטליים – כאשר הן פועלות מול גופים מוכרים שחובות הצו חלים עליהם.

אין סיבה לקחת סיכונים מיותרים כאשר יש אפשרות לסחור במטבע דרך חברה בעלת רישיון, מפוקחת וכפופה לרגולציה, שיש לה מערכת ניהול סיכונים מול הבנקים בישראל וסטנדרטים גבוהים של אבטחה.

כמו בתחומים אחרים בחיים, גם כאן הניסיון למצוא את השירות הזול ביותר או לעשות את הדברים לבד עלול לעתים לעלות ביוקר, ולמי שרק מתחיל ועדיין לא מכיר מספיק את השוק, אנחנו ממליצים לעשות את הצעדים הראשונים במקום שבו ניתן לקבל שירות ותמיכה בעברית, מגוף בעל ותק, ניסיון ומוניטין.

השקעה בפעימות

במקום "לצנוח" אל תוך השוק עם סכום גדול ולצפות לעליות ולרווח מהיר, יש דרך להשקיע בביטקוין בצעדים קטנים וביתר ביטחון. אסטרטגיית ההשקעה ב"פעימות" מאפשרת לרכוש גם שברירי ביטקוין, ולעשות זאת בסכום חודשי קבוע.

איך זה עובד? אחת לתקופה קבועה (למשל פעם בחודש) רוכשים ביטקוין בסכום קבוע שהחלטתם עליו מראש, ומתמידים ברכישה מדי חודש – ממש כמו בהוראת קבע לקרן השתלמות או קופת גמל.

מי שחושש לשכוח או מעדיף לחסוך לעצמו את הטרחה שברכישת המטבע הדיגיטלי מדי חודש, יכול להשתמש בשירות של חברה מסודרת שתעשה את העבודה עבורו באופן אוטומטי, גם בסכומים קטנים, וכך להפוך לבעליו של תיק השקעות קטן במטבעות דיגיטליים ההולך וגדל באופן קבוע. 

הטפטוף הזה של רכישות חודשיות יוצר אפקט חיובי בשלוש דרכים. ראשית, הוא פותח גם למשקיעים קטנים או מתחילים שער לעולם הביטקוין, בלי להמר בגדול ובלי הצורך לצלול לעומק הביורוקרטיה בתחום. אם בחרתם להשתמש בשירות מטעם חברה מסודרת - היא עושה עבורכם את כל העבודה ואין צורך לזכור או "להתעסק" בזה בעצמכם. זה חוסך זמן, כאב ראש, והתלבטויות מיותרות ומתישות.

שנית, בשיטה זו ההשקעה בביטקוין מפוזרת על פני 12 נקודות זמן בשנה, כלומר, המטבעות הדיגיטליים יירכשו ב-12 שערים שונים. בהסתכלות שנתית שער הקנייה יהיה שער ממוצע, ולתזמון הרכישה יהיה פחות משקל.

אסטרטגיית הרכישה בפעימות מקובלת מאוד גם במסחר במניות, ומאפשרת למשקיע להיחשף למגוון שערי מחיר תוך שהיא מרככת את ההשפעה של תנודתיות השוק על המשקיע.

ולבסוף, השקעה מדורגת בטווחי זמן קבועים ובסכומים ידועים מראש, הופכת אותנו למשקיעים המסתכלים על הטווח הארוך. מי שנכנס לשוק, נבהל מהירידה ובורח, מפסיד. מי שמטפטף את ההשקעה, מתייחס אליה כפרויקט של שנים ומטפח אותה - סביר ויראה רווחים שיילכו ויצטברו.

מסע בעקבות הקריפטו הישראלי - חלק ב׳

לצעוד בביטחון אל תוך עולם הביטקוין

כל אחד שיש לו כסף פנוי יכול ליהנות מהשקעה בביטקוין, צריך רק לזכור את העקרונות החשובים הבאים:

  •   חישבו על הטווח הארוך ואל תנסו לתזמן את השוק.
  •   התחילו בקטן ורק עם כסף פנוי שאינו נחוץ לכם בקרוב.
  •   קנו ומכרו דרך גוף מורשה ומפוקח שמוכר על ידי הבנקים בישראל.
  •   קנו בסכום קבוע מידי תקופה חוזרת ותיחשפו למגוון שערים שירככו את השפעת תנודתיות המטבע.

רוצים להתחיל לקנות מטבעות דיגיטליים בהפקדה אוטוטמטית חודשית? הקליקו כאן!

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

יש דרך ביניים: מה לעשות כשרוצים להשקיע בביטקוין אבל חוששים - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

יש דרך ביניים: מה לעשות כשרוצים להשקיע בביטקוין אבל חוששים - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן