יום הביטקוין פיצה: מה הסיפור מאחורי הפיצה הכי יקרה אי פעם

  • ראשי
  • פוסטים
  • יום הביטקוין פיצה: מה הסיפור מאחורי הפיצה הכי יקרה אי פעם
קריאה של 4 דקות
Getting your Trinity Audio player ready...

אם אתם אוהבים פיצה וגם מתעניינים בקריפטו, ביטקוין ומטבעות דיגטליים, אולי שמעתם על יום הביטקוין-פיצה. יום הביטקוין-פיצה מסמל את תחילתו של עידן פיננסי חדש שבו התבצעה הרכישה המתועדת הראשונה לפני 13 שנה, של מוצר כלשהו בתמורה לביטקוין.

אותו מוצר שנקנה ב-2010, היה 2 מגשי פיצות שנקנו בארה״ב תמורת 10,000 ביטקוין! 

וגם, איך תוכלו להינות היום מקבלת מתנה בביטקוין על הפיצה שתזמינו עם המשפחה והחברים?
הפרטים בהמשך הכתבה>>

איך הכל התחיל

ב-22 במאי 2010, חובב ביטקוין בשם לאסלו היינץ פרסם בפורום ביטקוין שהוא מוכן לשלם 10,000 ביטקוין עבור שתי פיצות. באותה תקופה, ביטקוין עדיין היה טכנולוגיה חדשה וניסיונית, ולא היו פלטפורמות מוסדרות ומפוקחות דוגמת ביטס אוף גולד שאיפשרו קניה ומכירה של ביטקוין או בכלל אתרים שקיבלו ביטקוין כתשלום. אז היינץ נאלץ למצוא מישהו שהיה מוכן לקחת את הביטקוינים שלו ולהזמין עבורו את הפיצות.

למרבה המזל, הוא מצא משתמש עמית בפורום bitcointalk בשם ג'רמי סטורדיוונט, שהסכים לעשות את העסקה. סטורדיוונט הזמין שתי פיצות מחנות מקומית של פאפא ג'ונס בארה״ב ושלח אותן לכתובת של היינץ בפלורידה.

לאחר מכן העביר היינץ 10,000 ביטקוין לארנק הדיגיטלי של סטורדיוונט, והשלים את עסקת הביטקוין הראשונה אי פעם תמורת מוצר.

המשמעות של העסקה

העסקה הייתה לא רק אבן דרך עבור הביטקוין, אלא גם עבור ההיסטוריה של מסחר אלקטרוני ותשלומים דיגיטליים. זה הראה שביטקוין יכול לשמש כאמצעי חליפין לסחורות ושירותים מהעולם האמיתי, לא רק כתחביב לחובבי טכנולוגיה. זה גם הוכיח את הפוטנציאל של עסקאות עמית לעמית, ללא צורך במתווכים או צדדים שלישיים מהימנים.

יום הביטקוין פיצה: מה הסיפור מאחורי הפיצה הכי יקרה אי פעם - Bits of Gold - Blog

העסקה גם נתנה השראה למשתמשי ביטקוין אחרים להתנסות בשימוש במטבע הקריפטו לרכישות יומיומיות, כגון קפה, פיצה או אפילו מכוניות (מי הזכיר את טסלה?).

עם הזמן, יותר ויותר סוחרים ופלטפורמות החלו לקבל ביטקוין כאפשרות תשלום, והגדילו את האימוץ והשימוש בו.

הערך של 2 מגשי הפיצות כיום

כמובן, ההיבט המדהים ביותר של הסיפור הוא כמה שתי הפיצות האלה היו שוות היום. שהיינץ ביצע את העסקה, ביטקוין אחד היה שווה פחות מסנט. אז הוא בעצם שילם כ-41 דולר עבור שתי פיצות.

אבל מאז, הביטקוין זינק בערכו, והגיע לשיא כל הזמנים של למעלה מ-60,000 דולר באפריל 2021.

נכון לכתיבת שורות אלו, ביטקוין אחד נע סביב השווי של $27,000. המשמעות היא ש-10,000 הביטקוין שהוציא היינץ על שתי פיצות שווים כעת כ-270 מיליון דולר. זה הופך אותם לפיצות היקרות ביותר שנקנו אי פעם בהיסטוריה.

סיבה למסיבה בקהילת הביטקוין

מדי שנה ב-22 במאי, קהילת הביטקוין חוגגת את יום הפיצה של ביטקוין על ידי קנייה ושיתוף של פיצות זה עם זה. חלק ממסעדות הפיצה בעולם מציעות גם הנחות או מבצעים מיוחדים ללקוחות המשלמים בביטקוין.

היום הזה זו דרך להוקיר את תרומתו של היינץ׳ לפיתוח הביטקוין ותרבותו.

יום הביטקוין פיצה הוא גם תזכורת לכמה רחוק הגיע הביטקוין מאז הקמתו בשנת 2009. מהיותו טכנולוגיה נישתית, הוא גדל לתופעה עולמית ששינתה את עולם הפיננסים והמסחר. 

קונים היום פיצה? קבלו ביטקוין מתנה!

היום, ה-22 למאי – קונים פיצה, בכל פיצרייה שתבחרו, ומעלים לאינסטגרם או הפייסבוק שלכם תמונה עם מגש פיצה והאשטג bits_pitzza_day# או שולחים את התמונה שלכם עם מגש פיצה למספר הווצאפ של הפעילות: 052-6550982.

200 הראשונים שישלחו אלינו לווצאפ או יפרסמו אצלם בפרופיל הפייסבוק/האינסטגרם שלהם תמונה עם פיצה (לא לשכוח לתייג את ההאשטג כשמעלים את התמונה כדי שנמצא אתכם), יקבלו ביטקוין בשווי 50 ש״ח לחשבון האישי באתר Bits of Gold. 

עדיין אין לכם חשבון באתר ביטס אוף גולד? לחצו כאן להרשמה.

יום ביטקוין-פיצה שמח וטעים!!

*הפעילות בכפוף לתקנון וללקוחות חדשים בלבד.

יום הביטקוין פיצה

פיצת ביטקוין מיוחדת תודות לשת״פ עם פיצה יואב בת״א.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

יום הביטקוין פיצה: מה הסיפור מאחורי הפיצה הכי יקרה אי פעם - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

יום הביטקוין פיצה: מה הסיפור מאחורי הפיצה הכי יקרה אי פעם - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן