שתפו

השוק תנודתי? איך מתמודדים עם השינויים בשוק הקריפטו של 2024

Getting your Trinity Audio player ready...

מאז ומתמיד, שוק הקריפטו ידוע בתנודתיות הגבוהה שלו, ולמרות שזה חלק בלתי נפרד מהמאפיינים הייחודיים של השוק הזה, תנודתיות עלולה לגרום למשקיעים להרגיש מבולבלים. עבור משקיעים שאינם מנוסים או שמתקשים לקבל החלטות בשוק בלתי יציב, ישנן מספר גישות שיכולות לסייע בניהול השקעות בצורה שקולה ויעילה. הנה כמה אסטרטגיות שיעזרו לכם להתמודד עם תנודות בשוק הקריפטו ולשמור על פרספקטיבה רחבה ומפוכחת גם בתקופות של תנודתיות גבוהה.

קבלו את התנודתיות כחלק מהשוק

התנודתיות היא חלק משוק המטבעות הדיגיטליים. במקום לראות בתנודתיות בעיה, נסו להתרגל לרעיון שהיא מהווה חלק מהנוף. השוק חווה שינויים מהירים כל הזמן, אך חשוב לזכור שהתנודות הללו אינן בהכרח דבר רע. במקרים רבים, תנודתיות מייצגת גם הזדמנויות, במיוחד עבור משקיעים לטווח ארוך שמסוגלים לראות מעבר לתנודות היומיומיות.

העדיפו השקעה עקבית על פני השקעה חד פעמית

אחת האסטרטגיות שמקלות על משקיעים להתמודד עם תנודתיות היא Dollar Cost Averaging – DCA. בשיטה זו, אתם רוכשים סכום קבוע של מטבעות דיגיטליים באופן קבוע (למשל דרך הוראת קבע חודשית) בלי להתחשב במחיר השוק הנוכחי. אסטרטגיה זו מאפשרת לפזר את הסיכון לאורך זמן, ולמנוע מצב שבו אתם קונים רק כשכולם קונים – כשמחירי המטבעות גבוהים או נמוכים במיוחד.

גישה זו מפחיתה את הלחץ לנסות לתזמן את השוק ומאפשרת לכם להרגיש יותר בטוחים בכך שההשקעה שלכם מתבצעת בתהליך הדרגתי ומסודר.

התמקדו בהשקעה ארוכת טווח

הסיבה העיקרית לכך שמשקיעים נוטים להיבהל ולמכור בזמן תנודתיות היא שהם משקיעים כסף שיש להם צורך קרוב בו – בין אם מדובר בקניית בית, רכב, או טיול גדול. כשמייעדים את הכסף למטרה כזו בעתיד הקרוב, הלחץ מתנודות גדולות הוא טבעי, והנטייה היא להגיב במהירות ולמכור כדי להגן על החיסכון.

עם זאת, אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודד עם תנודתיות היא להתמקד באסטרטגיות השקעה ארוכות טווח. משקיעים שנשארים בשוק לאורך זמן ומבינים שההשקעה היא לטווח ארוך, מצליחים לעבור את התנודות בשלום, מבלי להיכנס לפאניקה או לקבל החלטות אימפולסיביות. השקיעו רק כסף שאין לכם צורך קרוב בו, דבר שיאפשר לכם לעמוד איתנים מול התנודתיות עד שהשוק חוזר ליציבות וצמיחה.

הכירו את "תיאבון הסיכון" שלכם והימנעו מ"השקעה רגשית"

רגשות יכולים להיות אחד הגורמים המרכזיים שמשפיעים על החלטות השקעה בזמנים של תנודתיות גבוהה. פאניקה או התרגשות יתר יכולים להוביל אתכם לפעול בצורה לא רציונלית, כמו למכור נכסים בזמנים שבהם ייתכן שעדיף להמתין. התנהלות רגועה וממוקדת מטרה חשובה במיוחד בשוק הקריפטו, שבו תנודתיות היא הנורמה, ומשקיעים שמסוגלים לפעול בצורה שקולה ולהתמקד בתמונה הגדולה יהיו בעמדה טובה יותר לנצל הזדמנויות ולמזער סיכונים.

כדי להימנע מ"השקעה רגשית", חשוב שתכירו את "תיאבון הסיכון" שלכם. תיאבון סיכון הוא חלק בלתי נפרד מהחלטה על אסטרטגיית השקעה בשוק הקריפטו, והוא מתייחס לרמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת כדי להשיג תשואה גבוהה יותר. משקיעים עם תיאבון סיכון גבוה יכולים להתמודד עם תנודות חדות יותר ומקווים להרוויח בטווח הארוך, בעוד שמשקיעים עם תיאבון סיכון נמוך יעדיפו להשקיע בנכסים סולידיים יותר ולהיות יותר שמרנים.

הבנת תיאבון הסיכון שלכם מאפשרת לכם לפעול בצורה מחושבת גם בתקופות של תנודתיות גבוהה, כי היא עוזרת לכם להגדיר גבולות ברורים ולמנוע תגובות רגשיות מדי לתנודות בשוק. כשאתם מודעים לרמת הסיכון שאתם מוכנים לשאת, אתם יכולים לתכנן מראש איך לפעול בתקופות של תנודות חדות, לשמור על קור רוח ולדבוק באסטרטגיה ובמטרות ארוכות הטווח שקבעתם מראש, בלי לנקוט צעדים אימפולסיביים. כל שינוי שתבחרו לעשות בהשקעה צריך להיות תואם לתיאבון הסיכון שלכם ולרמת הסיכון שהגדרתם. 

גוונו את ההשקעות שלכם

פיזור השקעות בין מספר מטבעות או סוגי נכסים בשוק הקריפטו עשוי להקטין את השפעת התנודתיות על תיק ההשקעות שלכם. שוק הקריפטו כולל מגוון רחב של מטבעות דיגיטליים, פרויקטים וטכנולוגיות, וכל מטבע מתנהג מעט אחרת. לגיוון נכון של התיק יש פוטנציאל להפחית את הסיכון הכולל ולהיות בעמדה טובה יותר לנצל הזדמנויות גם בזמני תנודתיות.

המפתח - תכנון, התמדה ואסטרטגיה

בשוק תנודתי כמו שוק הקריפטו, החשש הוא מובן, אך הוא לא חייב לנהל את הדרך בה אתם מקבלים החלטות. אימוץ גישה מחושבת ומתוכננת, התמדה באסטרטגיות השקעה עקביות, והתמקדות במטרות ארוכות טווח יכולים לעזור לכם להתמודד עם תנודתיות ולהשיג את המטרות שלכם גם בשוק דינמי ובלתי צפוי כמו זה של הקריפטו.

כתבות נוספות העשויות לעניין אותך

פודקאסט

Bits&Bytes

סרטוני הדרכה

הפקדת קריפטו מבורסות זרות וארנקים פרטיים

איך לפתוח ארנק דיגיטלי? (Edge)

איך למכור קריפטו מארנק דיגיטלי?

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו בחינם אצלך במייל

להרשמה לניוזלטר שלנו

ניתן להסיר את הדיוור בכל עת​

להרשמה לניוזלטר שלנו