משחק מבוזר: על שיתוף הפעולה בין ספורט לעולם הקריפטו

קריאה של 5 דקות

בבדיקה שבוצעה לאחרונה על ידי אתר חדשות הפיננסים בלומברג, נמצא כי חברות קריפטו השקיעו מאז תחילת 2021 ועד לספטמבר 2022, יותר משני מיליארד דולרים בחסויות של ליגות מקצועניות, קבוצות ואירועי ספורט שונים. הערכות אחרות, מדברות אפילו על שלושה מיליארד דולרים בחסויות ספורט שהושקעו בתקופה הזאת מצד ענף הקריפטו, וזאת מתוך תעשיית חסויות ספורט עולמית המגלגלת למעלה מ-40 מיליארד דולרים בשנה.

החיבור עם המונדיאל

ישנן דוגמאות רבות להסכמי חסות גדולים במיוחד: ביוני השנה בורסת הקריפטו Coinbase חתמה על חסות עם ליגת ה-NBA בסכום הקרוב ל-200 מיליארד דולרים; בינואר, בורסת Binance לקחה חסות על אליפות אפריקה בכדורגל; Crypto.com לקחה חסות על פורמולה 1 בסכום של 150 מיליון דולר.

בנוסף, ישנן חסויות שחברות קריפטו נתנו לקבוצות ספורט מובילות כגון מיאמי היט מה-NBA, מועדוני כדורגל כגון אתלטיקו מדריד, צ'לסי, לאציו, מנצ'סטר סיטי ועוד, וכן חסויות והסכמים אישיים שיש לספורטאים עם עסקים בתחום הקריפטו וה-NFT.

למעשה, אפשר למצוא כמה מועדוני ספורט באירופה שהנפיקו מטבע דיגיטלי ייחודי לקבוצה שלהם, ובחלק מהאצטדיונים ביבשת אף תוכלו לשלם בקריפטו

יתרה מכך, בורסת Crypto.com אפילו מעניקה חסות למונדיאל הקרוב בקטאר.

בנוסף לחסות, יחד עם חברת ויזה, Crypto.com השיקה סדרה של NFTs שיצאו למכירה פומבית לכבוד האירוע, כאשר ההכנסות יתרמו לקרן הפועלת בתחום הנוער.

בנוסף, אוהדים שינכחו באצטדיונים יקבלו הזדמנות לשחק במשחקי כדורגל פנימיים של 6-על-6, כאשר רגעים מהמשחקים הללו יהפכו ל-NFTs. ואפילו כריסטיאנו רונאלדו הכריז כי הוא משיק קולקציית NFT בשיתוף עם בורסת בינאנס לקראת המונדיאל הקרוב. 

נשאלת השאלה, מה יוצר את הזיקה החזקה הזאת בין ענף הקריפטו לבין תרבות הספורט? יש לכך כמה הסברים אפשריים. 

מאוהדי ספורט למשתמשי קריפטו

הסבר אפשרי אחד, הוא שספורט מהווה דרך נהדרת להגיע לקהלים חדשים עבור תעשיית הקריפטו.

הספורט וגיבוריו השונים מאפשרים לשים פנים אנושיות ואהובות לתעשיית הקריפטו, כך שהיא הופכת ידידותית יותר.

נראה גם שזה עובד: עם או בלי קשר לחסות של Crypto.com למונדיאל בקטאר, מאז ההודעה על החסות, יש עלייה ניכרת בשימוש בקריפטו בקרב מדינות באיזור המזרח התיכון.

באופן דומה עובדות גם יוזמות המערבות תשלום באמצעות קריפטו: אם אנו רוצים לקנות כרטיס כניסה לאצטדיון באמצעות קריפטו, אז אנחנו צריכים שיהיה ברשותינו ארנק קריפטו לשם כך.

ברגע שכבר יש לנו ארנק והתנסינו בתשלום, אנחנו בפועל מתרגלים לשימוש בקריפטו גם בהקשרים נוספים.

עם הכניסה של קריפטו למיינסטרים וקבלת האישור מאת מוסדות כגון רשות שוק ההון, גם קהלים חדשים מקבלים את הביטחון והלגיטימציה להיות חלק מעולם הקריפטו ולהיות הבעלים של מטבעות דיגיטליים.

משחק מבוזר: על שיתוף הפעולה בין ספורט לעולם הקריפטו - Bits of Gold - Blog

מעבר לכך, אוהדי ספורט אוהבים להרגיש שהם חלק ממשהו גדול יותר. זה מתבטא לא רק בתרבות העידוד, אלא גם באספנות של פריטים ספורטיביים למיניהם.

כאשר ניתן לרכוש מוצרים רשמיים של קבוצת הספורט האהובה שלנו, רבים הם אוהדי הספורט שיעשו זאת בהתלהבות, גם כאשר מדובר במוצרים חדשניים. מוצרים כאלה למשל הם "פאן טוקנס" (Fan Tokens) קרי מטבעות אוהדים.

פלטפורמה בשם Socios כבר יוצרת שיתוף פעולה כזה עם מועדוני כדורגל מהשורה הראשונה.  

ממשתמשי קריפטו לחובבי ספורט?

טענה אפשרית אחרת היא שהדברים עובדים גם בדרך ההפוכה: הקשר בין ספורט לבין מותגי קריפטו מועיל גם לעניין בספורט.

למה הכוונה? חלק מילדי דור ה-Z פעילים פחות ספורטיבית: מדובר בדור של צעירים שגדל עם סמארטפון ביד מגיל קטן, ופחות רצה להניח אותו בצד כדי ללכת לשחק כדורגל או כדורסל.

נוצרה תופעה חברתית אמיתית וניתנת למדידה, שבה העניין בספורט בקרב דור ה-Z נמוך משמעותית מזה של ילדי דור ה-Y, שעוד הספיקו קצת לשחק בחוץ בתור ילדים, לפני שהם "התקלקלו" על ידי הטכנולוגיה. 

עם זאת, דור ה-Z דווקא מאוד אוהב קריפטו, וקהילות הקריפטו ברדיט, בטוויטר ובדיסקורד ברחבי העולם מורכבות בעיקרן ממשתמשי קריפטו צעירים שמתעניינים בתחום.

מבחינתם, לראות את מותגי הקריפטו שלהם על קבוצות ספורט, גורם להם תחושת שייכות עבור 2 העולמות. במובן הזה, יש כאן ניצחון הדדי, הן של ענף הקריפטו, והן של עולם הספורט. 

משחק מבוזר: על שיתוף הפעולה בין ספורט לעולם הקריפטו - Bits of Gold - Blog

אולם ההתעניינות בקריפטו כבר מזמן פרצה את גבולות הפורומים ברדיט וקבוצות הדיסקורד, וחלחלה ללב המיינסטרים. כיום, גם עבור ישראלים, קניה ומכירה של קריפטו הפכה לעניין פשוט במיוחד.

אנחנו בביטס אוף גולד, החברה הפעילה הראשונה שקיבלה רישיון קריפטו מרשות שוק ההון, מציעים ממשק נוח, קל ופשוט בשפה העברית ואף תמיכה בעברית בטלפון או בצ׳ט לכל שאלה ועזרה.

כל אחד יכול לקנות לעצמו מטבע דיגיטלי (או חלק ממנו) בכל סכום שמתאים לו, ואף להחזיק אותו בקרוב בארנק משמורת בטוח ומבוטח.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

משחק מבוזר: על שיתוף הפעולה בין ספורט לעולם הקריפטו - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

משחק מבוזר: על שיתוף הפעולה בין ספורט לעולם הקריפטו - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן