לא רק שטר בעלות: כך מייצרים ה- NFT's ערך מוסף לבעליהם

קריאה של 6 דקות

מדי שבוע נמכרים ברחבי הרשת NFT's במאות מיליוני דולרים, אך העובדה שאנשים מוכנים לשלם עליהם הון היא עדיין חידה בעיני רוב הציבור. איך הם מייצרים לבעליהם ערך ולמה אנו צפויים לראות יותר ויותר חברות מציעות NFT ללקוחותיהן? התשובות בכתבה שלפניכם.

אסימונים חסרי תחליף, המוכרים יותר בשם NFT's - Non Fungible Tokens, הופיעו לראשונה בשנת 2017 ויצרו קטגוריה חדשה לגמרי של נכסים דיגיטליים. בהיותם מייצגים בעלות על נכס וירטואלי ייחודי שאין זהה לו, הם מאפשרים לסחור בבעלות על מגוון נכסים דיגיטליים, ורק בשנה האחרונה הגיע היקף המסחר ב-NFT's למיליארדי דולרים.

אבל NFT כבר מזמן אינו משמש רק כשטר בעלות על יצירת אמנות דיגיטלית, אלא יש בו הרבה מעבר לכך. 

לא רק בעלות על קבצים דיגיטליים

טכנולוגיית רשת הבלוקצ'יין מאפשרת שימושים רבים: ניתן להוסיף ל-NFT's מאפיינים שהם מעבר לרישום הבעלות על יצירה, ולהרחיב את השימושים שלהם לאורך זמן, הן בעולם הדיגיטלי והן בעולם הפיזי.

לדוגמה, NFT's יכולים להוות כרטיס חבר מועדון שמעניק הטבות, הנחות על מוצרים או גישה לאירועים פיזיים ודיגיטליים.

הוא יכול להוות אישור כניסה למרחבים ששמורים רק לבעלי NFT דומים ולאפשר השתייכות לקהילה, פיתוח קשרים וגישה אל מחזיקי NFT אחרים.

השייכות למועדון סגור כזה מייצרת למחזיקי ה-NFT ערך שהוא הרבה מעבר לבעלות פשוטה על נכס דיגיטלי.

הודות לערך הזה, עסקים חדשים יכולים לבנות את עצמם סביב NFT ומותגים קיימים יכולים לבנות סביבם קהילות ייחודיות וחזקות. 

קהילות סביב NFT עשויות להפוך לחלק מהזהות האישית של חברי הקהילה, כשלכל קהילה יש אופי ומטרות משלה.

כבר היום קיים מגוון עצום של קהילות כאלו וכמעט כל אחד יכול למצוא קהילת NFT מתאימה אליה הוא יכול להתחבר, לחוש שייכות ולמצוא שפה משותפת עם חבריה.

דוגמה בולטת היא ה- Top Shot של ה-NBA.

בדומה לקלפי שחקנים שאוהדים נוהגים לאסוף, הטופ שוט היא פלטפורמה למסחר ב-NFT's שהם קליפים רשמיים של רגעי שיא ממשחקי ה-NBA.

קטעי הווידאו הללו נקראים moments ומהווים "קלפים" דיגיטליים שניתן לקנות, לאסוף ולמכור.

בשנת 2021 לבדה, היו לטופ שוט יותר מ-1.1 מיליון משתמשים רשומים שסחרו ב- NFT's בהיקף של כ-800 מיליון דולר.

הקופים המשועממים

אחת מקהילות ה-NFT's המצליחות והמוכרות ביותר היא ה-Bored Ape Yacht Club, אוסף של 10,000 איורי קופים משועממים שיכולים לשמש כתמונות פרופיל של בעליהם.

הקופים המשועממים משמשים ככרטיס חבר ב"מועדון היאכטות", מועדון אקסקלוסיבי המעניק הטבות לחברים בלבד, כשההטבה הראשונה היא גישה ל- BATHROOM, לוח גרפיטי דיגיטלי שיתופי.

ההייפ שנוצר סביב הסידרה ורכישות של כוכבים מוכרים הביא את מחירי ה-NFT's בה למינימום של  300,000 דולר ועד ל-2.8 מיליון דולר לקלף נדיר במיוחד.

בקהילות מסוימות אנשים מקבלים זכויות מסחריות המאפשרות להם לבנות נכסים נוספים על גבי ה-NFT שלהם, מה שמגדיל עוד את הערך של המותג.

דוגמה לכך הוא הפרויקט של אחד ממחזיקי הקופים המשועממים, שפיתח את "Jenkins the Valet”, שהפך לתת-מותג של מועדון היאכטות של הקופים המשועממים.

מודלים עסקיים חדשים

גמישות רשת הבלוקצ'יין מאפשרת לייצר מודלים עסקיים חדשים לחלוטין בשוק ה-NFT.

מודל אחד כזה מאפשר למשל קבלת תמלוגים בכל פעם ש-NFT נמכר.

כלומר, על כל מכירה הנרשמת בבלוקצ'יין, היוצר המקורי של ה-NFT מקבל אחוזים. המשמעות היא ששווקים חדשים מבוססי NFT יכולים לקום במהירות.

בניגוד לרוב מטבעות הקריפטו, שצריכים קבלה רחבה של השוק וביקוש גבוה על ידי רבים כדי שערכם יעלה, NFT שמצליח ליצור סביבו עניין לא צריך המונים כדי שערכו יתחיל לעלות.

לפעמים מספיק ליצור סביב NFT קהילה קטנה יחסית כדי שיתחיל לתפוס תאוצה, ואז הערך שלו יכול לצמוח הרבה יותר מהר ביחס למוצרי קריפטו אחרים.

NFT's מאפשרים פיתוח של שווקים חדשים על ידי יצירה ובנייה של צורות בעלות חדשות, ויישומים חדשים של NFT ינצלו יותר ויותר את הקשר בין אונליין לאופליין.

לדוגמה, שילוב NFT בשוק הכרטיסים לאירועים ומופעים פיזיים יאפשר לרוכשי כרטיסים להנות מהטבות נוספות שיעניק להם ה-NFT, מה שייתן תמריץ נוסף לרכישת כרטיס מעבר להשתתפות באירוע עצמו.

חברות מבוססות כמו מטא (פייסבוק) וחברות חדשות דוגמת POAP מאפשרות כבר היום למשתמשים ליצור בעצמם ולשתף NFT's סביב פעילויות, תחומי עניין וזיכרונות משותפים.

לעסקים ומותגים זוהי הזדמנות להגביר את המעורבות וההזדהות עם המותג, כמו גם ליצור ערך למשתמשים ולהציע שירותים חדשים.

לא רק שטר בעלות: כך מייצרים ה- NFT's ערך מוסף לבעליהם

איך קונים NFT?

הודות לטכנולוגיה המתקדמת של פלטפורמת האת'ריום, הרוב הכמעט מוחלט של פרויקטי ה-NFT's נבנים על פלטפורמה זו ודורשים תשלום באמצעות מטבע האית'ר.

ניתן לקנות NFT בזירות מסחר ושווקים מקוונים שונים שהוקמו לצורך קניית ומכירת NFT's, כשהזירה המובילה היום לכך היא OpenSea. התשלום עבור ה-NFT מתבצע במטבע האית'ר ולשם כך תצטרכו קודם כל להחזיק בו בעצמכם.

את'ריום אפשר לקנות בקלות ובמהירות דרך האתר שלנו, עם תמיכה ושירות של הצוות שלנו בעברית. עכשיו, כשאתם מצוידים בארנק ובמטבעות הדרושים, תוכלו לגשת לזירת מסחר, לבחור את ה-NFT שבו אתם מעוניינים, ולרכוש אותו.


רוצים ליצור NFT בעצמכם? קראו את המדריך המלא שלנו!

מתלבטים או שיש לכם שאלות נוספות? 

להתייעצות עם הצוות שלנו בכל שאלה מוזמנים ליצור קשר כאן!

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

לא רק שטר בעלות: כך מייצרים ה- NFT's ערך מוסף לבעליהם - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

לא רק שטר בעלות: כך מייצרים ה- NFT's ערך מוסף לבעליהם - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן