IOTA/ mIOTA

קריאה של 3 דקות

שם רישמי- IOTA/ mIOTA

תרגום חופשי לעברית- איוטה, ידועה גם כאות התשיעית באלפא- בית היווני.

בקצרה- איוטה הינו פרויקט "יומן מבוזר" שנועד להקליט וליישם עסקאות בין מכונות במערכת האקולוגית של ה"אינטרנט של הדברים" (IoT). המטבע הדיגיטלי של הפרוייקט נקרא mIOTA. בצורה זו למשל, המערכת תאפשר תשלומים בעלי ערך כספי נמוך בעבור רכישת פריטי מכולת מאתר מסחר אלקטרוני באמצעות המקרר המחובר לאינטרנט.

וקצת יותר מזה- הפלטפורמה של איוטה משתמשת בגרף Acyclic מבוזר (DAG) במקום בבלוקצ'יין המשמש למערכות דומות אחרות. הקרן ללא כוונת-רווח העומדת מאחורי פלטפורמה זו חתמה גם על הסכמים עם חברות גרמניות בולטות, כגון בוש ופולקסוואגן, על מנת להרחיב את התשתית של הפלטפורמה שלה בין מכשירים מחוברים.

איוטה רוצה להוות בעתיד את ההליך הסטנדרטי של טרנזקציות בין מכשירים המחוברים לאינטרנט ומתקשרים בינם לבין עצמם ללא גורם צד שלישי.  בצורה זו שואפת איוטה להצטרף למהפיכה העולמית העתידנית הנקראת "האינטרנט של הדברים (The Internet of Things).

איוטה פיתחה פלטפורמה חדשה הנקראת Tangl המחליפה את הבלוקצ'יין הפופולארי והופכת בעצם כל משתמש לכורה המטבע בעצמו. הסרת ה"כורים" כישות לאימות עסקאות, מעלימה צוואר בקבוק אפשרי כאשר מהירות עסקה ומספרים גבוהים עומדים על הפרק. בנוסף, הצמיחה של הרשת ומהירות המידע המעובד בה הופכת להיות פרופורציונאלית באופן יחסי למספר המשתמשים במערכת צורה לינארית- ככל שיש יותר משתמשים כך המהירות הופכה גבוהה יותר.

המטבע של איוטה שואף לפתור שלוש בעיות משמעותיות האופייניות כיום למטבע הביטקוין: מדרגיות, דמי שימוש ומהירויות רשת. לדברי צוות הפיתוח של המטבע, הרשת של איוטה קלה ומהירה יותר מהרשת של ביטקוין. שימוש באיוטה אינו מצריך תשלום עמלות עבור העסקאות. למעשה ישנה טענה כי המערכת פתרה אפילו את בעיית המידרוג, כמו האטת הרשת כתוצאה מעיכובים בצמתי בלוקים, בעייה המזוהה בעיקר עם מטבע הביטקוין.

"האינטרנט של הדברים" הוא buzzword זוהר ונחשק אבל יקח זמן רב לפני שמהפיכת השימוש בתקשורת בין מכונות אכן תהפוך למציאות. חשוב לציין כי איוטה היא טכנולוגיה בפיתוח והיא עדיין דורשת שיפורי ליקויים בפרוטוקול שלה.

הנפקת הטוקן הראשונית היתה בשנת 2015. ביוני 2017 החל המטבע להיסחר בבורסת Bitfinex וזכה להצלחה כה גדולה עד כי מערכת השרתים שלהם קרסה לזמן מה. בנובמבר 2017 ערך המטבע היה $0.35 ובדצמבר 2017 ערכו נסק ל 4.17$ מה שהביא אותו לערך שוק של 11.6 מליון דולר. ההיצע המקסימלי של המטבע הוא 2.8 מיליארד מטבעות וכל המטבעות כבר נסחרים.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

IOTA/ mIOTA - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

IOTA/ mIOTA - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן