Blockchain

קריאה של 3 דקות

שם רישמי- Blockchain

תרגום חופשי לעברית- בלוקצ'יין

בקצרה- הבלוקצ'יין הוא יומן ציבורי דיגיטלי מבוזר לעסקאות בתחום של מטבעות דיגיטליים. הבלוקצ'יין מתרחב באופן רציף ע"י הוספת בלוקים בסדר כרונולוגי. ניהול הבלוקצ'יין מאפשר למשתתפים ולסוחרים במטבעות הדיגיטליים לעקוב אחרי עסקאות ללא צורך במערכת ניהול מרכזית לשמירת המידע. כל צומת מחשב המחובר לרשת , מקבל העתק של הבלוקצ'יין באופן אוטומטי.

וקצת יותר מזה- הבלוקצ'יין פותח במקור כחלופה לניהול חשבונאי עבור המטבע הדיגיטלי ביטקוין. הטכנולוגיה של הבלוקצ'יין נקראת DLT - distributed ledgerweight technology וניתן למצוא אותה כיום בשימוש במספר אפליקציות מסחריות. הטכנולוגיה מיועדת בעיקר לווידוא טרנזקציות בעולם הקריפטו.

הבלוקצ'יין הוא כנראה ההמצאה הטכנולוגית הראשית של ביטקוין. הביטקוין לא נמצא תחת רגולציה של רשות מרכזית כלשהיא. המשתמשים מאתרים ומאשרים עסקאות בין אדם אחד המשלם לאדם אחר עבור סחורה כלשהיא או שירות, דבר המאפשר להימנע מהצורך בגוף שלישי לעבד או לאחסן את התשלומים. העיסקה "מוקלטת" באופן ציבורי לתוך בלוק, מצטברת ונאספת לתוך הבלוקצ'יין. בלוקים חדשים נוספים לבלוקצ'יין בממוצע כל 10 דקות ע"י תהליך כרייה.

באנלוגיה לעולם הבנקאות המוכר אפשר לתאר את התהליך באופן הבא: הבלוקצ'יין הוא כמו היסטוריית העסקאות המלאה של מוסד בנקאי, כל בלוק הוא כמו הצהרת סטטוס חשבון משתמש. בגלל שזו מערכת ציבורית המשמשת כיומן ציבורי פתוח, מערכת הבלוקצ'יין יכולה לפשט התנהלות ארגונית עבור כל הצדדים.

בגלל סיבות אלו, הטכנולוגיה מרתקת ומושכת אליה לא רק מוסדות פיננסים ובורסות אלא גם אירגונים מתחומים נוספים כגון מוזיקה, יהלומים, ביטוח ו IOT -Internet Of Things (תחום העוסק בטכנולוגיות מתקדמות של התקנים). עורכי דין הציעו, בנוסף, שמערכת יומן אלקטרוני זו יכולה להיות מיושמת גם ע"י ממשלות במערכות לבחירות, נשק או רכבים, מערכות המטפלות בהיסטוריה רפואית או אפילו כדי לאשר בעלות על עתיקות או יצירות אומנות.

בהתחשב בהזדמנות המרתקת לביזור, טכנולוגית בלוקצ'יין מאפשרת ליצור פעולות עיסקיות גמישות ומאובטחות בעת ובעונה אחת. ברור כי עסקים אשר יצליחו להטמיע את הטכנולוגיה ליצירת מוצרים ושרותים יזכו לאמון הלקוחות שיאמצו בשמחה את המוצר. הדרישה לשירותים מבוססי בלוקצ'יין נמצאת במגמת עליה והטכנולוגיה מתבגרת ומתקדמת במהירות.

הפוטנציאל הגלום ביישום טכנולוגית הבלוקצ'יין הוא עצום. כיום חלק מהיישומים נמצאים עדיין בשלבי פיתוח או בשלב של בדיקות ביתא. סכומי כסף רבים מוזרמים לסטארטאפים מבוססי בלוקצ'יין ובעתיד הקרוב נראה את פירות ההשקעה המרתקים.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

Blockchain - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

Blockchain - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן