קריפטו למתחילים ולמתקדמים. מאיפה כדאי לדעת וללמוד?

קריאה של 7 דקות
Getting your Trinity Audio player ready...

קריפטו הוא עולם חדש של מושגים, המשלב בתוכו כלכלה חדשה המבוססת על טכנולוגיה, וכדי להבין את השיח בעולם החדש הזה נדרשת הבנה והכרה של התחום. אספנו עבורכם כמה מקורות מידע מומלצים, שיכולים לעזור לכם להשתלב היטב בעולם הקריפטו

כדי להיכנס ולהבין את עולם הקריפטו יש צורך להכיר מושגים ומונחים, אולם אפשר לחלק את ההבנה בקריפטו לשני חלקים: הבנה של חלק המבוא, והבנה של המסחר הנוכחי. ראשית, צריך להכיר את המבוא לענף: להבין מה זה קריפטו, מהי הטכנולוגיה הזאת, וכך להבין את הבשורה שמחולל הקריפטו. לאחר שיש לנו את הבסיס, אפשר להבין לעומק את המגמות הקשורות למסחר בקריפטו ואת ההתנהלות המושכלת של כל אחת ואחד בעולם הקריפטו והמטבעות הדיגיטליים.

מאיפה מתחילים?

הקריפטופדיה

כן, אנחנו יודעים שאנחנו טיפל'ה משוחדים, אבל כדי להבין איך עובד קריפטו באמת, צריך להתחיל בהבנה של המון מושגים: מה זה מטבע מבוזר, מה זה ביטקוין, מה זה מנגנון קונצנזוס, מהי כרייה ועוד דברים שהם אל"ף בי"ת. לשם כך בדיוק יצרנו את הקריפטופדיה: מילון מושגים מקיף במיוחד, שמתעדכן כל הזמן וכולל את כל המושגים הבסיסיים שצריך להכיר בתחום, והכי חשוב? הכל בעברית ובשפה פשוטה. אם תקראו מספיק את הקריפטופדיה שלנו, תוכלו לקבל מושג טוב מאוד על התחום.

קריפטו למתחילים ולמתקדמים. מאיפה כדאי לדעת וללמוד? - Bits of Gold - Blog

עבור אלו המעדיפים להאזין לפודקאסטים בזמן אימון כושר או שטיפת כלים, מוזמנים להאזין לפרקים של Bits&Bytes - הפודקאסט של ביטס אוף גולד. בכל פרק אנחנו סוקרים נושא אחר עם מומחים בתחום, והתוכן מתאים הן למתחילים והן עבור מי שכבר נתקל במושג או שניים, ורוצים להעמיק וללמוד מושגים חדשים.

CoinDesk, Learn

אתר חדשות קריפטו מרכזי ומוערך, זה שחשף בין היתר את פרשת קריסת בורסת FTX בזמן אמת. אולם ב-CoinDesk לא רק מביאים חדשות, אלא גם מנגישים את עולם הקריפטו לכולם. אם תיכנסו לחלק של "Learn", תוכלו למצוא הסברים בנושא קריפטו, מחולקים לשלוש רמות של הבנה: מתחילים, מבינים ומתקדמים. מדובר באתר מהימן, ששווה ללמוד ממנו לא רק על היום-יום, אלא גם את הבסיס.

עושים היסטוריה

מדובר ברשת הפודקאסטים מבין המוצלחות בישראל, כולה פרי היוזמה של רן לוי, מהנדס עם חיבה ענקית להיסטוריה, ידע ולפודקאסטים. רן הקדיש שני פרקים בפודקאסט הראשי של הרשת (הנקרא כמובן "עושים היסטוריה"), שנוגעים בנושא של ביטקוין: "98: על ההיסטוריה של האינפלציה" וכן פרק כפול "כופרות (Ransomware) – היסטוריה של סחיטה ממוחשבת" (שני פרקים, 275 ו-276, כאשר חלק ב' בעיקר מדבר על ביטקוין). האזנה לפודקאסט הזה מומלצת בלי קשר, אבל לכל מי שרוצה להבין יותר ביטקוין, כדאי לשמוע זאת בקולו הבטוח והמזמין של רן לוי. 

קריפטו למתחילים ולמתקדמים. מאיפה כדאי לדעת וללמוד? - Bits of Gold - Blog

נטפליקס, Explained ו-Banking On Bitcoin

אם יש לכם מנוי לנטפליקס, שווה לכם לעבור על כמה מהתכנים שמוצעים בשירות הסטרימינג בנושא, כאשר שניים מהם בולטים במיוחד. הראשון הוא Explained (בעברית "מקרוב"); הסדרה Explained של נטפליקס היא ממתק אמיתי: בכל פרק לוקחים נושא קצת מורכב ומפרקים אותו צורה פשוטה וקלה להבנה (פרק אחד שהוקדש לסארס, ויצא לפני הקורונה, התברר כנבואי באופן מדהים בעת פרוץ המגפה). הפרק החמישי בסדרה (עונה ראשונה) מוקדש לקריפטו; הוא קצר ולגמרי שווה את הזמן שלכם. 

סרט נוסף הוא Banking On Bitcoin, סרט המתאר את השתלשלות האירועים של השנים הראשונות של הביטקוין, והוא סרט שלגמרי יכניס אתכם לעניינים מבחינת הרעיון והאתגרים. 

עולים קומה

אחרי שאתם מבינים מי נגד מי, ואתם שוקלים להתחיל לקנות, לשמור או למכור מטבעות קריפטו, אפשר להגיע לכלים שסוחרים יכולים להשתמש בהם כמו אתרי חדשות למיניהם. הזכרנו לעיל את CoinDesk שהוא אתר החדשות המוביל בתחום. עם זאת, ישנם אתרים נוספים ששווה לעקוב אחריהם, כדי להבין מי נגד מי. למשל Cointelegraph, וגם אתר The Block.

אם תעקבו אחר אתרים אלו, תוכלו לקבל תמיד תמונה מלאה ביחס לעולם הקריפטו, ולא תפספסו שום דבר שקורה. אם אתם מתעניינים בתחום ואתם מרגישים שאתם קוראים כתבה ולא מספיק מבינים, שווה לעצור ולעשות חיפוש על מה שלא הבנתם. כמו כן, אל תפסיקו לקרוא את הכתבה עצמה: המונחים בסוף חוזרים על עצמם, ולימוד של תחום תמיד נעשה בצורה "ספירלית", קרי הולכים כל פעם קדימה ואחורה, ולאט לאט הדברים מתבהרים. 

קריפטו למתחילים ולמתקדמים. מאיפה כדאי לדעת וללמוד? - Bits of Gold - Blog

מעוניינים להתקדם ולדעת עוד? יש אתרים המתאימים יותר לכל מי שמעוניין לבצע קניה ומכירה של מטבעות דיגיטליים. אתר מוביל העוקב אחר שער הביטקוין ושערי מטבעות נוספים הוא CoinGecko, ואתר דומה הוא CoinMarketCap. מדובר בשני אתרים פופולריים המספקים מידע על מטבעות קריפטו כמו ביטקוין, איתריום ועוד. האתרים הללו מציגים עבור הגולשים נתונים בזמן אמת על שערי המטבעות השונים, שווי שוק, נפח מסחר יומי ונתונים נוספים. כמו כן, הם מדרגים את המטבעות על פי שווי שוק ומאפשר למשתמשים לעקוב אחרי מחירים, שינויים ומגמות בשוק מטבעות הקריפטו. אם אתם סוחרים במטבעות דיגיטליים, כדאי לכם להכיר אותם ללא ספק. 

תנו לי עוד נתונים

כמו כן, ישנם אתרים נוספים המספקים המון דאטה רלוונטית עבור המבצעים מסחר. למשל, האתר Glassnode מתמקד בנתונים על ביטקוין ורשתות בלוקצ'יין אחרות (מדובר בשירות בתשלום, האתר נותן נתונים מקצועיים עבור סוחרים מקצועיים, בדומה לבלומברג וסוחרים בבורסה). CoinMetrics ו-CryptoQuant מציגים נתונים ומדדים על מטבעות דיגיטליים, ולמעשה נותנים שירות הדומה לאתר Glassnode. האתר Chainalysis מספק ניתוחים בנושא ביטחון וציות רגולטורי בתחום הקריפטו, וכן מפרסם מחקרים מקוריים שלו בתחום הקריפטו. האתרים הללו משמשים משקיעים, סוחרים ואנליסטים מקצועיים העוסקים בקריפטו, כדי להבין טוב יותר את התנודתיות והמגמות בשוק מטבעות הקריפטו.

מקורות מידע נוספים

לסיכום, נציין כי מדובר כמובן בקצה המזלג. בתחום כל כך רחב, תמיד יש מה ללמוד. מי שרוצה להעמיק עוד יותר, יכול לקרוא את הספרים הלבנים העוסקים בכל פרויקט קריפטו כגון אתריום וביטקוין; מעבר לכך, אפשר גם ללמוד קריפטוגרפיה ומדעי המחשב, למי שבאמת רוצה להבין את הקרביים.

מעוניינים להכיר את עולם הקריפטו מזווית קצת אחרת? מוזמנים לעקוב ולצפות בסרטוני האינסטגרם והטיקטוק שלנו, להכיר מושגים, להתעדכן באירועים ולהיחשף לקריפטו בסרטונים קצרים של פחות מדקה. עולם הקריפטו עשיר ומלא ממש כמו כמו האוקיינוס, ואתם צריכים רק לבחור באיזה עומק אתם מעוניינים לשחות. 

הישארו מעודכנים


התכנים המעניינים ביותר מעולם הקריפטו אצלך במייל

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

קריפטו למתחילים ולמתקדמים. מאיפה כדאי לדעת וללמוד? - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

קריפטו למתחילים ולמתקדמים. מאיפה כדאי לדעת וללמוד? - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן