לייטקוין- חציית התגמול לבלוק

קריאה של 4 דקות

כולם מדברים על חציית הלייטקוין (Litecoin Halving) ועל ההשפעה של כך על מחיר המטבע. מה בדיוק עומד לקרות ואיך זה הולך להשפיע עלינו? בואו נדבר על זה.

מטבע הלייטקוין (LTC) דומה בהרבה מובנים לביטקוין. גם המפתחים שלו, שמגדירים את הביטקוין בתור ה'זהב', מגדירים את הלייטקוין, האח הקטן, בתור ה'כסף'.

בין היתר, המטבעות זהים ברעיון העומד מאחורי פעילות רשת המטבע- שניהם משתמשים בטכנולוגיית הבלוקצ׳יין לביצוע ההעברות ומבוססים על אותו הקוד עם מספר שינויים.

מה זה בלוקצ'יין ומה הוא עושה?

הבלוקצ'יין, מנהל רישום מדויק של העסקאות שהתבצעו ומאחסן אותם בתוך בלוקים. על מנת לוודא שהרשת הזאת תהיה מאובטחת וחסינה מפריצות, הבלוקצ'יין מנוהל באופן מבוזר ע"י המשתמשים, שבונים אצלם במחשב מעין שרשור העסקאות שבוצעו ומדי כמה זמן, המידע נסגר בבלוק ומצטרף לשרשרת יחד עם הבלוקים הקודמים.

הרשת מתגמלת את אלו שמריצים את 'שרשור העסקאות' הזה (מה שנקרא כרייה) על מנת למנוע שכפולים ושימוש חוזר באותם מטבעות (נקרא Double Spend). ברשת הביטקוין, בכל בלוק מופרשים 12.5 מטבעות ביטקוין לכורים.

ברשת הלייטקוין, בכל בלוק מופרשים 25 מטבעות לייטקוין לכורים.

מה פירוש החצייה הקרובה?

על מנת לשמר על ערך המטבע ולמנוע אינפלצייה, לאחר מספר מסויים של בלוקים, התגמול לכורים יורד בחצי. כך שבסביבות ה- 5 באוגוסט ירד התגמול לכורים מ- 25 מטבעות לייטקוין ל- 12.5 מטבעות ליטקויין בלבד.

הבנתי. אמורה להיות לזה השפעה כלשהי על המחיר?

בכלכלה כמו בכלכלה, בגלל שקצב כניסת המטבעות לשוק יקטן, המטבעות יהפכו ליותר ויותר נדירים עבור המשתמשים, ועל כן המחיר של כל יחידה יגדל (עקב הגדילה בביקוש ביחס להיצע).

באופן מעשי, הסוחרים בשווקים כבר מודעים מראש למאורע העתידי, ובמרבית הפעמים השינוי במחיר מגיע עוד הרבה לפני מאורע החצייה עצמו. עד עתה, לייטקוין הציג עליות מרשימות ביחס למטבעות האחרים, עלייה של כמעט 300% ביחס למחירו מתחילת השנה (למרות הירידה האחרונה).

לייטקוין- חציית התגמול לבלוק

אם נחזור מעט אחורה ונסתכל על אירוע החצייה הראשון, נוכל אולי להסיק על התנהגות המטבע שעתידה לבוא. באוגוסט 2015, המטבע עלה ב- 400% ואף יותר בחודשים שקדמו לאירוע החצייה. אבל מה שמעניין לראות הוא שמחיר המטבע נפל ב- 60% לאחר החצייה בפועל.

לייטקוין- חציית התגמול לבלוק

אם כן, ניתן ללמוד שהתנודתיות היא שם המשחק כשזה מגיע למטבעות קריפטוגרפיים. כמובן חשוב לקחת בחשבון שהמחיר יכול לזוז תמיד לשני הכיוונים - אז תמיד סחרו בזהירות הנדרשת.

רוצים להסתכל על הגרפים של המטבעות המובילים בעצמכם? תוכלו לעשות זאת כאן - www.coingecko.com

מה לגבי החצייה הבאה?

כמו שכבר הבנו, החצייה הקרובה תתרחש באזור ה- 5 לאוגוסט 2019. ובכל פעם שיכרו 840,000 בלוקים, תתרחש חצייה נוספת ומטבע הלייטקוין יעבור את אותו התהליך. בגלל שבכל פעם תגמולי הכרייה פוחתים בדיוק בחצי, מספר המטבעות שיתווספו באותם 4 שנים יהיו מחצית מהכמות שהתווספה ב-4 שנים שקדמו להן.

התהליך הזה ימשך עד שמספר המטבעות הכולל שיכרה יגיע למכסה של 84,000,000 מטבעות. השנה המוערכת לסיום הכרייה של כל המטבעות היא 2142. אז אמנם נראה שזה לא יקרה במשמרת שלנו, אבל תמיד כדאי לעקוב ולהישאר מעודכנים.

מעוניינים לעקוב בזמן אמת? באתר הבא תוכלו למצוא טיימר עם עוד כמה נתונים רלוונטיים: www.litecoinblockhalf.com

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

לייטקוין- חציית התגמול לבלוק - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

לייטקוין- חציית התגמול לבלוק - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן