הקריפטו ממשיך לעשות את דרכו אל לב המיינסטרים

קריאה של 6 דקות

חברות ענק מודיעות על קבלת תשלום בקריפטו עבור שירותיהן ומאמצי הרגולציה תופסים תאוצה גם באיחוד האירופי

ארגונים ומוסדות גדולים מצטרפים למגמה ההולכת ומתרחבת של גופים רבים המאפשרים תשלומים במטבעות דיגיטליים או מוסיפים שירותי קריפטו לפורטפוליו שלהם.

בכתבה הבאה קיבצנו עבורכם כמה מהסימנים הבולטים לכך שהקריפטו ממשיך להתבסס במיינסטרים הפיננסי גם בימים אלה.

גוגל מודיעה כי תקבל תשלום במטבעות דיגיטליים על שירותי ענן

כשאחת מענקיות הטכנולוגיה מודיעה כי לקוחות נבחרים יוכלו לשלם על שירותי הענן שלה בביטקוין ואית'ריום, זהו בהחלט איתות למתחרותיה, אלו שאינן מקבלות תשלומי קריפטו.

לאחרונה הודיעה גוגל על שיתוף פעולה עם חברת קוינבייס, במסגרתו יוכלו לשלם חלק מלקוחות שירותי הענן של גוגל במטבעות קריפטו.

במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות, קוינבייס גם תשתמש בעצמה בשירותי הענן של גוגל, ותעביר אליהם חלק מהיישומים מבוססי הענן שלה שבמשך שנים אוחסנו על ידי אמזון.

הגישה החיובית של וולמארט לעולם הקריפטו

לאחר שנכנסה השנה למטאוורס עם השקת אפליקציית המשחקים שלה Walmart Land, אמר לאחרונה סמנכ"ל הטכנולוגיה של וולמארט, סורש קומאר, כי הקריפטו יהפוך לאמצעי תשלום חשוב בעולמות המטאוורס והמדיה החברתית.

הוא הציג את עמדתה החיובית של וולמארט כלפי נכסים דיגיטליים, והוסיף כי הוא צופה שמטבעות דיגיטליים לא רק ישמשו לרכישת מוצרים פיזיים ווירטואליים, אלא גם ישפיעו על הדרך בה לקוחות מקבלים השראה ומגלים מוצרים חדשים.

בקשות שהגישה וולמארט לרישום סמלים מסחריים חדשים מעידות על כוונתה להציע בעתיד למשתמשיה מטבע דיגיטלי, NFT, ומוצרים נוספים.

חברת BlackRock משיקה קרן חדשה עם חשיפה לביטקוין

בלאקרוק, חברת ניהול הנכסים הפרטית הגדולה בעולם, המנהלת נכסים בשווי של כ-8.5 טריליון דולר, השיקה לאחרונה קרן spot (נכס בסיס) לביטקוין.

לדברי החברה, היא רואה התעניינות רבה מצד לקוחות מוסדיים המעוניינים לפעול בשוק הקריפטו, והקרן החדשה תאפשר ללקוחות אלה לעקוב ביעילות אחר שער הביטקוין.

בנוסף לשירותי קריפטו אחרים לשוק המוסדי, החברה גם תאפשר לכלל לקוחותיה מסחר והשקעות דרך שיתוף פעולה עם בורסת קוינבייס. מוקדם יותר השנה כבר החלה בלאקרוק להציע ללקוחותיה שתי קרנות השקעה בחוזים עתידיים מבוססות בלוקצ'יין: קרן iShares Blockchain and Tech ETF, וקרן iShares Blockchain Technology UCITS ETF.

המשך הפיתוח וההשקה של מוצרי ושירותי קריפטו חדשים מעיד גם הוא על הגישה החיובית של בלאקרוק לנכסים דיגיטליים.

הקריפטו ממשיך לעשות את דרכו אל לב המיינסטרים - Bits of Gold - Blog

בנק BNY Mellon משיק שירותי משמורת לנכסים דיגיטליים

הבנק הותיק ביותר בארה"ב, Bank of New York Mellon בן ה-238 שנה, השיק פלטפורמת שירותי משמורת לנכסים דיגיטליים.

כספק שירותי המשמורת הגדול בעולם, הבנק הקים ב-2021 יחידת נכסים דיגיטליים כדי לפתח פתרונות לשירותי קריפטו, והשיק פלטפורמה ראשונה מסוגה המשלבת בין שירותי משמורת לנכסים מסורתיים ונכסים דיגיטליים. 

סקר שנערך לאחרונה בחסות הבנק חשף ביקוש משמעותי של לקוחות מוסדיים לתשתית פיננסית המכילה נכסים מסורתיים ודיגיטליים גם יחד.

על פי הסקר, 91% מהמשקיעים המוסדיים מעוניינים להשקיע בנכסי קריפטו. בנוסף, 41% מהמשקיעים המוסדיים מחזיקים בתיק שלהם כבר היום מטבעות קריפטו, ו-15% נוספים מתכננים להחזיק נכסים דיגיטליים בתוך שנתיים עד חמש שנים.

השקת השירות של הבנק בארה"ב מגיעה כשנה לאחר שהשיקו את השירות באירלנד.

הקריפטו ממשיך לעשות את דרכו אל לב המיינסטרים - Bits of Gold - Blog

האיחוד האירופי מקדם רגולציה על שווקי הקריפטו

לא רק חברות גדולות מאמינות שהקריפטו כאן כדי להישאר. מדינות רבות מקדמות רגולציה בתחום  הקריפטו, ואליהן מצטרף עכשיו גם האיחוד האירופי.

לאחרונה אושרה טיוטת החוק להסדרת שוק הקריפטו באיחוד על ידי המועצה האירופית וועדת הפרלמנט האירופי לענייני כלכלה ומטבע, לקראת אישור החוק בפרלמנט האירופי. 

החוק החדש הקרוי "שווקים בנכסי קריפטו" (MiCA) מספק רגולציה מקיפה שמטרתה להעביר את נכסי הקריפטו לפיקוח של הרשות האירופית לניירות ערך ושווקים (ESMA) ורשות הבנקאות האירופית (EBA).

תעשיית הקריפטו ברובה מקבלת את החוק בברכה, מכיוון שהוא נוקט עמדה ברורה לגבי נכסים דיגיטליים, ורבים בתעשייה מאמינים שהרגולציה האירופית תאפשר לשוק להתרחב כאשר כללי המשחק יהיו ברורים יותר לשחקנים השונים.

אחד התחומים שהחוק האירופי החדש מסדיר הוא הרישוי של ספקי שירות בתחום.

ישראל נמצאת כבר צעד אחד קדימה בנושא זה. לאחר פעילות ענפה מול הרגולטור, והקפדה ארוכת שנים על כללי איסור הלבנת הון ומימון טרור, נמצאה Bits of Gold מתאימה ומאושרת על ידי רשות שוק ההון להיות החברה הפעילה הראשונה בתחום הקריפטו שמקבלת רישיון. 

"בלאקרוק, גוגל, בנק ניו יורק מלון, זה בטח כלום"

בארי סילברט, מנכ"ל ומייסד קבוצת חברות הקריפטו Digital Currency Group שהונו מוערך על ידי פורבס בכשני מליארד דולר, פרסם בתגובה להודעות החברות את הציוץ המשעשע: "בלאקרוק, גוגל, בנק ניו יורק מלון. זה בטח כלום". הודעות החברות הללו הן בהחלט סימן מעודד לכך שהקריפטו ממשיך לעשות את דרכו אל לב המיינסטרים הפיננסי העולמי.

אנחנו כמו תמיד עומדים לרשותכם עם שירות זמין ונוח בעברית, ומזמינים אתכם להצטרף לכלכלה החדשה ולרכוש מטבעות דיגיטליים באופן מקוון ומאובטח באמצעות האתר שלנו מכל מקום ובכל זמן.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

הקריפטו ממשיך לעשות את דרכו אל לב המיינסטרים - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

הקריפטו ממשיך לעשות את דרכו אל לב המיינסטרים - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן