Hot Wallet

קריאה של 4 דקות

שם רישמי- Hot  Wallet

תרגום חופשי לעברית- ארנק חם

בקצרה- לאחר שהמשקיעים החליטו לרכוש מטבע דיגיטלי, עליהם לקבוע היכן וכיצד הם יאחסנו אותו. ארנקים של מטבעות דיגיטליים הם כלי אשר משמש בדרך כלל לאחסן והגנה על הנכסים הדיגיטליים, הארנקים קיימים במגוון צורות וסוגים שונים. אחד הפופולריים ביותר הוא ארנק שנקרא "ארנק חם".

ברמה הבסיסית ביותר שלו, ההבחנה בין ארנק חם לארנק קר היא שארנקים חמים מחוברים לאינטרנט, בעוד ארנקים קרים לא. ישנן סיבות שונות מדוע משקיע ירצה, או לא, לחבר את את הנכסים הדיגיטליים לאינטרנט, ולכן זה בכלל לא נדיר בקרב חובבי מטבעות דיגיטליים להחזיק ארנקים מרובים, חלקם חמים וחלקם קרים.

וקצת יותר מזה- היתרון הגדול ביותר עבור ארנק חם הוא יכולתו להקל על עסקאות בסיסיות. אנשים המחפשים למעשה לבצע רכישות עם המטבעות הדיגיטליים שברשותם יכולים לבחור אם להשתמש בארנק חם, במקרים בהם הנכסים הדיגיטליים שברשותם מיועדים להעברה ברחבי האינטרנט.

מצד שני, ארנקים חמים פגיעים יותר ונאלצים להתמודד עם בעיות של אבטחה וסכנת השתלטות ע"י האקרים קצת יותר מאשר טכניקות אחסון קר. זה לא אומר שארנק חם הינו דרך לא בטוחה לאחסון נכסים דיגיטליים. ארנק חם, יכול לגשת (ותיאורטית להיות נגיש) מכיוון האינטרנט, לעומת שיטת איחסון קר אשר בה הארנק מנותק מהמערכת האקולוגית של האינטרנט.

כיצד בעצם אפשר לקבוע את בטיחותו ואבטחתו של הארנק החם? הדבר תלוי בעיקר במשתמש עצמו. פריטים בארנק חם המחוברים לאינטרנט חשופים להתקפה. המשקיעים המיומנים במטבעות דיגיטליים דואגים לשמור על חלק קטן של הנכסים בארנק החם, לעיתים אפילו רק את מה שהם מתכננים להשקיע. יתרת הנכסים שברשותם צפויה להישאר בארנק קר עד העסקה הבאה. בתהליך זה, המשקיע יכול לפקוח עין על האבטחה הכוללת, תוך ידיעה שהאקרים לא יפרצו את הארנק החם שלהם עבור מספר קטן של מטבעות או חלקי מטבעות (Coins).

חלק מהמשקיעים בוחרים לשמור על הנכסים/מטבעות דיגיטליים שלהם מקושרים לחברות המהוות מרכזי סחר חליפין פופולאריים. חברות אלה, אשר מחזיקות את הכספים של הלקוחות בתוך התשתית שלהם, יכול להיחשב כספקי שירות ארנק חם. משמעות הדבר היא שאם התוקף מקבל גישה לשרתים שלהם וחודר לחשבונות השייכים ללקוחות שלהם, הם עלולים לסבול הפסד. מכיוון שרבות מחברות הסחר הדיגיטלי המובילות מאפשרות למשתמשים לסחור בין מטבעות פיאט FIAT  שונים לבין מטבעות דיגיטליים, נפוץ להחזיק כמות קטנה של מספר סוגי מטבעות בחשבונות שלהם.

ישנן גם תוכנות של ארנקים חמים. אלה הם יישומים חופשיים להורדה שאינם מקושרים לחברת סחר חליפין מסויימת. המשתמש בשליטה מלאה על המפתחות הפרטיים שלו, כך שהנכסים הדיגיטליים בארנק החם נשארים תחת שליטת המשתמש. עם זאת, הכסף שלהם נשאר פגיע להאקרים במקרה שנוזקה כלשהיא תצליח להשיג גישה למחשב הפרטי ובאופן תיאורטי גם תרוקן את הארנק באמצעות יישום התוכנה.

כיום קיים מגוון רחב של ארנקים חמים זמינים. רבים חינמים. המשקיעים צריכים לשקול את כל האפשרויות שלהם לפני שהם מתחייבים לסוג מסוים של ארנק. חלקם מציעים סוגים שונים של ממשק משתמש בעלי חוויות מסוגים שונים, וישנם אף ארנקים אשר תוכננו במיוחד כך שיוכלו לעבוד יחד עם יישומים מסוימים אחרים או אפילו עם מטבעות דיגיטליים מסוימים. מומלץ לבצע מחקר מקדים על הצוות העומד מאחורי הפיתוח של ארנקים חמים לפני בחירה,הורדה ושימוש בשירות של אחד מהם.

חשוב לדעת כי למפתחי הארנקים הללו יש דרגות שונות של מומחיות, מחויבויות שונות לתחום האבטחה והפרטיות, וסדרי עדיפויות שונים שעמדו על הפרק בזמן פיתוח הארנקים החמים שלהם. מפתחים גם מאמצים אסטרטגיות שונות כשמדובר בעדכון המוצרים שלהם; מומלץ למצוא ספק של ארנק חם המוכן להמשיך לעדכן את המוצר שלו באופן שוטף בהתאם לשינויים ולטכנולוגיות המשתנות המנוצלים ע"י ההאקרים. חשוב גם לוודא שהארנק הנבחר תואם לחלוטין לכל חילופי המטבעות הדיגיטליים שיהוו חלק מהנכסים של המשתמש.

חלק מהמשתמשים בנכסים דיגיטליים מעדיפים לשמור על הנכסים שלהם ב"ארנק" פיזי, שלרוב נמצא על USB. אלה הם בדרך כלל לא דוגמאות לארנקים חמים; הם יכולים להיות נגישים באמצעות חיבור ישיר למחשב ואינם דורשים שום חיבור לאינטרנט כדי להיכנס לנכסים.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

Hot  Wallet - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

Hot  Wallet - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן