Cold Storage - Cold Wallet

קריאה של 4 דקות

שם רישמי- Cold Storage- Cold Wallet

תרגום חופשי לעברית- איחסון קר - ארנק קר

בקצרה- Cold Storage הוא ארנק לאיחסון ביטקוין במצב לא מקוון (שאינו מחובר לאינטרנט). הארנק הדיגיטלי הקר מאוחסן על פלטפורמה שאינה מחוברת לאינטרנט ולכן מגנה על הארנק מכניסה שאינה מורשית, האקרים, נוזקות ופגיעויות אחרות שמערכת המחוברת לאינטרנט חשופה להם.

וקצת יותר מזה- כאשר חשבון, הפקדה, חסכון או אשראי במערכת בנקאית מסורתית נחשפים לפגיעות כלשהיא וניזוקים, הבנק יכול להחזיר את הכסף שנגנב למשתמש. אולם, אם חשבון הנכס הדיגיטלי/הארנק נחשפו לפגיעה ונגנבו מטבעות הביטקוין לא יוכלו בעלי הנכס לשחזר ולהחזיר את האבדה. ולכן, יש צורך ב"מתווך" /יישות בטוח ומאובטח לאיחסון הביטקוין ושאר המטבעות הדיגיטליים.

ארנק ביטקוין מאחסן את "המפתח הפרטי" (Private Key) של המשתמש. מפתח זה הניתן למשתמש, הינו רצף של מספרים ואותיות הנדרשים בשעת הכניסה לכתובתו הפרטית של המשתמש. הכתובת הינה ה- ID הייחודי של המשתמש והיא נדרשת לכל ביצוע עיסקה (שליחה או קבלה) של ביטקוין.

כאשר 2 אנשים מבצעים עסקת רכישה/מכירה של ביטקוין , יצטרכו שניהם לשתף את ה- ID שלהם על מנת לסיים את תהליך העיסקה. מערכת הבלוקצ'יין מוודא ומאמתת את נתוני השולח והמקבל, מוודא שלשולח יש את כמות הביטקוין שהוא אמור לשלוח ומאשרת את העיסקה. ברגע שהושלמה העיסקה, מקבל המטבעות יכול להיכנס ולמשוך את המטבעות רק בעזרת המפתח הפרטי שלו. לכן, הכרחי לשמור את המפתח הפרטי מאובטח אחרת מאבדים את הגישה לחשבון והגנב יכול להיכנס לחשבון ולרוקן אותו.

מפתחות פרטיים אשר מאוחסנים בארנק המחובר לאינטרנט Hot Wallet פגיעים במידה מסויימת לגנבי-רשת. כאשר מתבצעת עיסקה דרך ארנק זה היא מתבצעת דרך התקן אחד המחובר לרשת. הארנק מעבד ומאחסן את המפתחות הפרטיים, חותם את העיסקאות דיגיטלית ומשדר עיסקה גמורה חתומה לרשת. הבעיה היא שברגע ששודרה העיסקה החתומה נוזקה זדונית יכולה לחשוף את המפתח הפרטי שהיה מעורב בחתימת העיסקה.

איחסון קר פותר בעיה זו על ידי חתימת העיסקאות במפתח פרטי בסביבה שאינה מקוונת/ אוף-ליין. כל עיסקה שעובדה און-ליין מועברת זמנית לארנק אוף-ליין הנשמר על התקן כמו USB, כונן קשיח, CD, נייר או מחשב מנותק -רשת כאשר שם הוא נחתם דיגיטלית לפני שהוא משודר לרשת. כיוון שהמפתח הפרטי אינו בא במגע עם שרת המחובר לרשת בזמן תהליך החתימה, האקרים שיתקלו בעיסקה, לא יוכלו לפרוץ ולהשתמש במפתח הפרטי.

הצורה הכי בסיסית של איחסון קר הוא ה- Wallet Paper. זהו מסמך המכיל את המפתח הציבורי והפרטי. המסמך מודפס מתוך אופצית און-ליין מתאימה ב- Paper Wallet של הביטקוין במדפסת אוף-ליין. למסמך זה יש בד"כ כלל קוד QR מוטמע כך שניתן בקלות לסרוק אותו ולחתום בעת ביצוע עיסקה. יש לשים לב לא לאבד את המסמך כיוון שאם אין גישה אליו לא יוכל המשתמש להיכנס לכתובת בה נמצאים הנכסים הדיגיטליים שלו.

צורה נוספת של איחסון קר היא חומרת-ארנק שהינה בעצם התקן אוף-ליין או כרטיס חכם המעבדים את המפתח הפרטי באוף-ליין. יומן הארנק ב- USB הוא דוגמא לארנק חומרה המשתמש בכרטיס חכם לאבטח את המפתח הפרטי. התקן נראה ומתפקד כמו USB. לשם איחסון המפתח הפרטי אוף-ליין דרוש מחשב ואפליקציה תומכת דפדפן כרום. בדומה ל-Wallet Paper מאוד חשוב לאחסן אותו במקום מוגן כיוון שכל אובדן או פגיעה יכול לבטל באופן מוחלט ותמידי את הגישה למטבעות הביטקוין של המשתמש.

לסיום, משתמשים המחפשים פתרונות איחסון קר יכולים גם לבחור בתוכנת ארנק אוף-ליין והינה פחות מורכבת מבחינת התהליך כך שהיא מתאימה יותר למשתמשים שאינם בעלי אוריינטציה כל כך טכנית. תוכנת ארנק אוף-ליין מתחלקת לשתי פלטפורמות: ארנק אוף-ליין המכיל את המפתח הפרטי וארנק און-ליין המאחסן את המפתח הציבורי.

ארנק האון-ליין מחולל עיסקאות שאינן חתומות ושולח את הכתובת לאדם השני "בצידה השני" של העיסקה. העיסקה הלא-חתומה עוברת לארנק ה אוף-ליין ונחתמת עם המפתח הפרטי. העיסקה החתומה מועברת משם לארנק ה און-ליין ומשודרת לרשת. בגלל שארנק האוף-ליין לא מתחבר לעולם לאינטרנט המפתח הפרטי נשאר מאובטח.

משתמשים בעלי מטבעות דיגיטליים חייבים להבטיח כי הארנק בו הם בוחרים מתאים למטבעות שהם סוחרים בהם כיוון שלא כל הארנקים תומכים בכל סוגי המטבעות.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

Cold Storage - Cold Wallet - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

Cold Storage - Cold Wallet - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן