Ripple / XRP

קריאה של 2 דקות

שם רישמי- Ripple/ XRP

תרגום חופשי לעברית- ריפל

בקצרה- XRP הינו הסימול עבור הנכס/ מטבע הדיגיטלי מבית Ripple Labs. המטבע נוצר במיוחד עבור חברות אינטרפרייז (חברות ענק) ומציע לבנקים וספקי תשלום אחרים אופציה גמישה וזמינה עבור תשלומים של נכסים נזילים ברשת.

וקצת יותר מזה- בשנת 2012 התפתחה טכנולוגיה חדשה בשם Ripple ע"י היזמים כריס לארסן וג'ד מק'קאלב. טכנולוגיה זו פעלה במקביל הן כרשת ופרוטוקול לתשלום דיגיטלי לעסקאות בתחום הפיננסי והן כסוחרת במטבע הדיגיטלי שלה הידוע בשם ריפל.

מדובר בטכנולוגיה להסדר תשלומים, החלפת נכסים ומערכת שילוח הדומה ל- SWIFT (שירות העברת כספים גלובלי ומאובטח ברשת לבנקים ומתווכחים פיננסים). הריפל פועל כקוד פתוח ופלטפורמה ריכוזית P2P המאפשר להעביר כספים קונבנציונלים ודיגיטליים ובניגוד לרוב המטבעות המבוזרים, הוא אינו מבוסס בלוקצ׳יין.

המטבע הדיגיטלי של ריפל הוא ה- XRP ופועל כמטבע-מגשר (Bridge Currency) למטבעות אחרים ללא אפליה. בנוסף המטבע מקל בצורה משמעותית על סחר של החלפת מטבעות אחד בשני ומוריד משמעותית את העלות על רכישת מטבע זר, דבר המאפשר התרחבות משמעותית של חברות לתחום ההשקעות העולמי.

ייתרון יחודי לריפל לעומת שאר המטבעות הוא מהירות עיבוד העסקה  העומד על 3-4 שניות והיכולת לתמוך בכ-1500 עסקאות בשניה במקביל. השירות של ריפל זמין 24/7 מה שמחזק משמעותית את הגמישות והזמינות לביצוע עסקאות גלובליות ללא צורך בהתחשבות בשום גורם מעכב כלשהוא.

למטבע הושקו  100 מיליארד יחידות מתוכם 20 מיליארד מוחזקים ע"י יוצרי המטבע. הריפל יכול לתחלק עד שישה חלקי מטבע כאשר החלק הקטן ביותר נקרא "טיפה" ומיליון יחידות ממנו מהוות מטבע ריפל אחד.

החל מיוני 2017 הריפל נחשב למטבע ה-3 בגודלו אחרי הביטקוין והאיתריום והוערך ב 11.94 ביליון דולר.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

Ripple / XRP - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

Ripple / XRP - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן