איפה כדאי לקנות מטבע דיגיטלי? 7 טיפים לקנייה חכמה

קריאה של 7 דקות
Getting your Trinity Audio player ready...

בחצי השנה הראשונה של 2023, זינק שער הביטקוין ב-56% מערכו בחודש ינואר של תחילת השנה. נתון זה, יחד עם המודעות הגוברת לתחום הקריפטו, גרם לישראלים רבים להתעניין במטבעות דיגיטליים. 

בעקבות זאת, עולה מחדש הצורך לחדד את ההבנה לגבי הפלטפורמה הנכונה ביותר לציבור הישראלי לקניה, החזקה ומכירה של מטבעות קריפטו, מתוך מגוון האפשרויות הקיים בשוק.

לפני שאתם רוכשים מטבעות דיגיטליים, חשוב להקדיש מחשבה לא רק לבחירת המטבע הנכון אלא גם לבחירת הפלטפורמה המתאימה, וישנם כמה שיקולים וטיפים מרכזיים שכדאי לקחת בחשבון בתהליך הבחירה.

לפניכם מספר קווים מנחים עבורכם כמשקיעים ישראלים, לבחירה איפה כדאי לקנות מטבע דיגיטלי.

חקרו את רמת האבטחה ומידת הלגיטימיות של הפלטפורמה

  • בדקו את המוניטין של החברה, כמה שנים החברה פועלת ומהן הביקורות של המשתמשים.
  • קראו האם מיושמים בפלטפורמה אמצעי אבטחה חזקים כמו אימות דו-שלבי, הצפנה, ואפשרויות אחסון בטוחות של כספי המשתמשים. 
  • בררו האם יש לחברה רישיון ישראלי לסחור במטבעות קריפטו. רישיון מלמד על ציות הפלטפורמה לתקנות מחמירות ועל כך שהיא עוברת ביקורות באופן סדיר. זה מספק לכם שכבה נוספת של ביטחון לגבי הלגיטימיות של הפלטפורמה והמחויבות שלה לדרישות הרגולטוריות.
  • בדקו האם יש לפלטפורמה שיתופי פעולה עם מוסדות וגופים פיננסיים מוכרים נוספים.
איפה כדאי לקנות מטבע דיגיטלי? 7 טיפים לקנייה חכמה

העדיפו פלטפורמה ישראלית מפוקחת ובעלת רישיון

אז איפה כדאי לקנות מטבעות דיגיטליים למשקיעי קריפטו ישראלים? כדאי לבחור בפלטפורמת חליפין ישראלית בעלת רישיון קריפטו, וזאת מכמה סיבות.

רישיון מטעם הרגולטור למתן שירותים פיננסיים מבטיח שהחברה פועלת במסגרת החוק הישראלי, מצייתת להנחיות הרגולטוריות, ונמצאת בפיקוח מתמיד. עובדה זו בפני עצמה מגבירה את האמון והביטחון שלכם בפלטפורמה.

בנוסף, חברה ישראלית לרוב מציעה תמיכה וממשק משתמש בשפה העברית, מה שמקל על משקיעים ישראלים לנווט בפלטפורמה ולהיעזר בשירות לקוחות זמין.

יתרון נוסף של חברה ישראלית בעלת רישיון הוא ההכרה של הבנקים בישראל - פלטפורמה ישראלית ותיקה, בעלת רישיון ומוניטין, זוכה בדרך כלל גם לאמון הבנקים בכל הקשור לאיסור הלבנת הון, וכך ההעברות בינה לבין הבנקים לרוב מתבצעות בצורה חלקה. 

בידקו אלו מטבעות נכללים בשירות

לא כל פלטפורמת חליפין מאפשרת מסחר בכל מטבע דיגיטלי. לפני שאתם מתחילים להשקיע ובוחרים פלטפורמה לקנייה ומכירה של מטבעות דיגיטליים, מומלץ לעשות מחקר על המטבעות עצמם.

אם זיהיתם מטבעות מסוימים שבהם תרצו להשקיע, ודאו שפלטפורמת החליפין תומכת באותם מטבעות. לחילופין, אם זיהיתם פלטפורמה מועדפת, בידקו אילו מטבעות דיגיטליים נכללים בשירות החליפין שלה.

כשפלטפורמת חליפין מציעה מספר מצומצם של מטבעות קריפטו, זהו לרוב סימן שנעשה תהליך בדיקה ואימות יסודי לכל מטבע שכלול בשירות.

תהליך האימות כולל מחקר והערכה מעמיקים של המטבעות הנבחרים, ומבטיח שהם עומדים בקריטריונים מחמירים בתחומים כמו אבטחה, טכנולוגיה, מומחיות הצוות, ביקושים ועמידה בדרישות הרגולציה.

הערכה קפדנית זו מגבירה את הביטחון שהמטבעות הזמינים למסחר עמדו בסטנדרטים הגבוהים של הפלטפורמה ומצמצמת את הסיכון להשקיע בנכסים דיגיטליים פחות מוכרים או אמינים.

איפה כדאי לקנות מטבע דיגיטלי? 7 טיפים לקנייה חכמה

בחנו את הממשק, חוויית המשתמש והתמיכה

אז איפה לקנות מטבעות דיגיטליים מבחינת ממשק? אי אפשר להפריז בחשיבות ממשק המשתמש ותמיכת הלקוחות כשבוחרים בפלטפורמה לקנייה ומכירה של מטבעות דיגיטליים.

ממשק משתמש נוח ואינטואיטיבי הוא חיוני לחוויית מסחר טובה ומאפשר ביצוע עסקאות, מעקב אחר מצב חשבונכם, והפקדת ומשיכת כספים בדרך קלה ונוחה.

בנוסף, שירות לקוחות זמין חשוב כדי לתת מענה מיידי לכל שאלה או התלבטות.

בדקו באילו ערוצים מוצעת התמיכה - צ'אט עם נציג אנושי, דואר אלקטרוני או טלפון, באילו שפות, ומה מהירות התגובה אליה מתחייבת הפלטפורמה.

פלטפורמה עם ממשק ידידותי ושירות לקוחות זמין תשפר משמעותית את חווית המסחר הכוללת ואת שביעות הרצון שלכם.

בדקו את דרך דיווח ותשלום המסים

משקיעים ישראלים נדרשים לשלם מס על רווחיהם ממסחר במטבעות קריפטו, ולכן יש חשיבות רבה לבחירת פלטפורמת חליפין שמקלה על ההתנהלות מול רשויות המס.

פלטפורמה שכוללת אפשרויות לניכוי מס במקור ישירות מהעסקאות ומאפשרת מנגנון לתשלום ישיר של מס רווחי הון לרשויות המס, תחסוך לכם בירוקרטיה ועשויה במקרים מסוימים לחסוך גם את הצורך בתשלום נוסף לרואה חשבון.

במידה ואין לפלטפורמה מנגנון לניכוי מס והעברתו ישירות לרשות המסים, חשוב לוודא כי הפלטפורמה מציעה כלי דיווח ומאפשרת לכם להוריד בקלות דו"חות שתוכלו להעביר לרואה חשבון או ישירות לרשויות המס.

מחשבה מראש על דרישות המיסוי בעת בחירת פלטפורמת חליפין תעזור לכם למלא את חובות הדיווח שלכם ולהתנהל נכון ובכפוף לחוק.

איפה כדאי לקנות מטבע דיגיטלי? 7 טיפים לקנייה חכמה - Bits of Gold - Blog

ודאו שאמצעי התשלום בפלטפורמה מתאימים לכם

פלטפורמות חליפין יכולות להציע מגוון רחב או מוגבל של אמצעי תשלום, וחשוב לוודא מראש שאמצעי התשלום הזמינים בפלטפורמה נוחים ומתאימים לכם.

אפשרויות נפוצות כוללות העברה בנקאית, כרטיס אשראי, מזומן, ותשלום במטבעות דיגיטליים אחרים.

כדאי גם לבדוק האם הפלטפורמה מאפשרת תשלום בשקלים והאם יש לה סולק ישראלי שלא מבצע המרת מט"ח, דבר שעשוי לחסוך לכם עלויות המרה.

שאלו האם יש לפלטפורמה שירות משמורן

חלק מפלטפורמות החליפין מציעות היום גם שירות משמורן, כך שבנוסף לפעולות הקנייה והמכירה, הפלטפורמה יכולה לשמור עבורכם את המטבעות בצורה מאובטחת ללא צורך בפתיחה של ארנק דיגיטלי חיצוני.

זהו יתרון במיוחד עבור אנשים שחוששים מההיבטים הטכניים של פתיחת ארנק וניהול האחסון בעצמם, או חוששים לאבד את המפתחות הפרטיים שלהם ועמם את הגישה לארנק לצמיתות.

אם בחרתם בפלטפורמה שמספקת גם שירותי משמורת למטבעות שרכשתם, תוכלו ליהנות משמירת המטבעות בראש שקט וניהול האחסון על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים.

Bits of Gold עומדת בכל שבעת הקריטריונים

כחברת הפועלת משנת 2013, Bits of Gold עומדת בכל אמות המידה הנדרשות מפלטפורמת חליפין. החברה מפוקחת, צברה מוניטין רב ומחזיקה ברישיון של נותן שירותים פיננסיים בישראל.

פלטפורמת Bits of Gold עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר של אבטחה, מציעה ממשק משתמש נוח בעברית ובשפות נוספות, תמיכת לקוחות בעברית, מגוון של אמצעי תשלום כולל כרטיסי אשראי עם סולק ישראלי, ואפשרות לתשלום בשקלים.

המטבעות הנסחרים בפלטפורמה נבדקו ביסודיות ומטבעות שמתווספים לשירות עוברים אימות והערכה קפדניים.

ולבסוף, שירותי משמורן וניכוי מס במקור שזמינים למשתמשים הופכים את הפעולות דרך Bits of Gold לפשוטות ונוחות גם עבור מי שאלה צעדיו הראשונים בעולם המטבעות הדיגיטליים. 

הישארו מעודכנים


התכנים המעניינים ביותר מעולם הקריפטו אצלך במייל

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

איפה כדאי לקנות מטבע דיגיטלי? 7 טיפים לקנייה חכמה - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

איפה כדאי לקנות מטבע דיגיטלי? 7 טיפים לקנייה חכמה - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן