5 דברים שכדאי לבדוק כשבוחרים מטבע דיגיטלי להשקעה

קריאה של 6 דקות

שוק המטבעות הדיגיטליים מושך אליו לא רק משקיעים ותיקים ומנוסים אלא גם מתעניינים חדשים רבים שאין להם ניסיון קודם בתחום הקריפטו. כשבשוק מוצעים למעלה מ-21,000 מטבעות דיגיטליים שונים, חשוב לדעת איך להעריך את המטבע אותו אתם שוקלים לקנות, כדי לעשות בחירה מושכלת ולהשקיע ביתר ביטחון.

בכתבה הבאה קיבצנו עבורכם את חמשת הקריטריונים העיקריים לבחירת מטבע להשקעה.

להאזנה לכתבה בספוטיפיי - לחצו כאן.

האנשים

כמו שיגיד לכם כל "כריש" ומנהל קרן הון סיכון, הדבר הכי חשוב כשבוחנים השקעה במיזם או סטארטאפ חדש הוא: מי האנשים מאחורי המיזם? מטבעות דיגיטליים גם הם סוג של מיזם, לכן הדבר הראשון שכדאי לבדוק הוא מי הצוות שעומד מאחורי המטבע.

ולא, אין הכוונה לסלב שצורף למיזם כפרזנטור לצורך יחסי ציבור. חשוב שהצוות מאחורי המטבע הדיגיטלי יהיה מורכב ממפתחי קריפטו ובלוקצ'יין מנוסים, שכבר פיתחו בהצלחה פרויקטים דומים בעבר ויש להם רקורד חזק הן בפיתוח והן בשיווק, כישורים הנדרשים שניהם להצלחת הפרויקט.

אבל איך מבררים מי הם האנשים שמאחורי המטבע? המייסדים לרוב מוזכרים באתר החברה וב-white paper, דו"ח רשמי של החברה אודות המוצר.

כדאי לערוך מחקר על חברי הצוות, לבדוק את המוניטין שלהם בתחום הקריפטו, האם הם נחשבים מובילי דעה בקהילת הבלוקצ'יין והאם יש להם היסטוריה של פרויקטים מוצלחים.

צוות מנוסה ובעל שם בתחום משרה יותר ביטחון לעומת צוות שכולו חדש ואינו מוכר בקהילת הקריפטו. 

בנוסף לצוות עצמו, ניתן להתרשם גם מרשימת השותפים לפרויקט. 

אם מוצאים שם שמות של חברות גדולות ומוכרות, כמו חברת כרטיסי אשראי או אחת מענקיות הטכנולוגיה, ניתן לשער שגם הן ערכו מחקר על המטבע ונותנות אמון במייסדיו. 

5 דברים שכדאי לבדוק כשבוחרים מטבע דיגיטלי להשקעה - Bits of Gold - Blog

הטכנולוגיה שבבסיס המטבע הדיגיטלי

בעוד שקל יחסית לעשות מחקר על אנשים, איך יכול אדם שאינו בקיא בתחום הקריפטו להעריך את הטכנולוגיה שבבסיס המטבע הדיגיטלי? גם כאן, ניתן לקרוא את ה-white paper, המציין האם המטבע נכתב בקוד פתוח או סגור, מה מידת השקיפות של הקוד לעין חיצונית, מה רמת האבטחה שננקטה, האם הצוות מפתח בעצמו את הקוד או מוציא למיקור חוץ, מה המטרה העיקרית של המטבע, איך הוא עובד ומה החזון של המייסדים להמשך פיתוחו?

בנוסף, כדאי להבין באיזה שלב של הפיתוח נמצא המטבע, ומה הפוטנציאל שחוזים לו בעליו.

אחד הסימנים החיוביים לגבי מטבע הוא קיומם של שימושים שכבר מיושמים בעולם האמיתי, ולא רק על הנייר. הכוונה לאתרים ומוסדות שמקבלים תשלום במטבע, חלפנויות מפוקחות שמאפשרות קנייה ומכירה שלו, ואפשרויות נוספות לשימוש במטבע שניתן מיידית לבצע, ולא רק שימושים עתידיים פוטנציאליים.

דוגמה לשימושיות כזו הוא האית'ריום, שהרשת שלו משמשת גם ליצירת חוזים חכמים ונכסי NFT.

שותפויות של מייסדי המטבע עם חברות טכנולוגיה ופיננסים ותיקות ומוכרות גם הן לרוב סימן לכך שהטכנולוגיה כבר נבדקה ועברה ביקורת של צד שלישי.

גופים מוסדיים גדולים ובעלי שם לא ימהרו להיכנס לשותפות בלי בדיקה מעמיקה של הטכנולוגיה, ויש להם את המשאבים לבצע בדיקה יסודית של הטכנולוגיה באמצעות מומחים, תוך ניהול סיכונים זהיר.

קהילה חזקה שקמה סביב מטבע הקריפטו

שיקול נוסף בבחירת מטבע הוא חוזקה של קהילת המשתמשים והמפתחים סביבו. קהילה חזקה וצומחת היא אינדיקציה חיובית למטבע ולפוטנציאל הגדילה שלו.

אז איך מעריכים את איכותה של הקהילה שעומדת מאחורי המטבע? קהילות קריפטו מתנהלות בדרך כלל בפלטפורמות כמו דיסקורד, טוויטר, רדיט או טלגרם (אם עדיין לא הצטרפתם לערוץ שלנו בטלגרם, זה הזמן להצטרף ממש כאן). 

ניתן לבחון את רמת המעורבות של החברים בפעילות הקהילה, מספר המפתחים המשתתפים בפיתוח המטבע, רמת השיתוף של המפתחים והמייסדים בנעשה במיזם והמענה שלהם לשאלות, כמה הרמוניה ואינטראקציה יש בקהילה, האם ניתנים הסברים על המוצרים השונים ואפשרות להצביע ולהיות מעורבים בהחלטות, והאם ניתנות בקהילה סקירות שוק, תובנות של חברים ומפתחים, וסקירות וביקורות על המטבע עצמו.

קהילה פעילה שיש בה מעורבות גבוהה והרמוניה היא סימן חיובי לכך שסביב המטבע יש קהילה חזקה.

היכן המטבע נסחר?

עוד נתון שכדאי לבדוק הוא באילו זירות מסחר המטבע שאתם מעוניינים בו נסחר. לא כל זירות המסחר, הבורסות והחלפנויות מציעות את כל סוגי המטבעות.

אתם רוצים לוודא שהמטבע המועדף עליכם כבר נסחר בזירות המובילות, מכיוון שגם זירות המסחר עושות את הבדיקות שלהן לגבי כל מטבע שנסחר אצלן.

הימצאותו של מטבע בזירות המסחר האלו מוסיף לאמון ולביטחון שלכם כמשקיעים.

קלות המכירה והעברת תמורתה לחשבון הבנק היא על כן שיקול נוסף שכדאי לתת עליו את הדעת כאשר בוחרים מטבע וזירת מסחר.

מכירת אית'ריום

מחיר המטבע

לפני הקנייה, חשוב כמובן גם לבדוק את מחיר המטבע. האם המחיר אטרקטיבי ביחס למטבעות אחרים בשוק? מה היסטוריית המחירים של המטבע? האם מאז השקתו היה המטבע במגמת עלייה או ירידה רוב הזמן?

אם מחיר המטבע גבוה, האם ניתן לקנות חלקי מטבע בהוראת קבע מדי חודש ובכך להבטיח שמחיר קניית המטבע על פני זמן הוא הממוצע של שערי הקנייה החודשיים? 

לסחור במטבעות שכבר נבדקו על ידי מומחים

כחברה הוותיקה בישראל למסחר במטבעות דיגיטליים ובעלת רישיון קריפטו ראשון לחברה פעילה מרשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, אנחנו ב-Bits of Gold מכירים היטב את האנשים, הטכנולוגיה והקהילה מאחורי כל מטבע, ובוחרים בקפידה את המטבעות למסחר.

דרכינו תוכלו לקנות ולמכור מטבעות נבחרים באופן קל ונוח, עם ממשק ידידותי, תמיכה ושירות לקוחות בעברית, ולקבל  עזרה מנציגי השירות בצ'אט, במייל, בטלפון ודרך אתר האינטרנט שלנו. 

אחרי שביצעתם מחקר משלכם ובחרתם באופן מושכל את המטבע שבו תרצו להשקיע, ניתן לקנות את המטבע  באופן מאובטח ובקלות באתר שלנו. 

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

5 דברים שכדאי לבדוק כשבוחרים מטבע דיגיטלי להשקעה - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

5 דברים שכדאי לבדוק כשבוחרים מטבע דיגיטלי להשקעה - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן