מה זה Bitcoin/ BTC? כל מה שרציתם לדעת על ביטקויין

קריאה של 3 דקות

שם רישמי- Bitcoin/ BTC

תרגום חופשי לעברית- ביטקוין

בקצרה -  מה זה ביטקוין? או מה זה BTC? ביטקוין הינו מטבע שנוצר באמצעים דיגיטליים ומשמש כאמצעי תשלום דיגיטלי. ערכו לא נקבע לפי ערך סחורה או לפי קביעה של גוף מרכזי אחד, אלא לפי הסכמה בין רשת המשתמשים העולמית.

בואו נגיע למה זה BTC

השם ביטקוין נוצר מחיבור בין 2 מונחים : "ביט" (סיבית) ו"מטבע". הגרסה הראשונה של הביטקוין פותחה בנובמבר 2008 ע"י קבוצה או אדם שנקראו Satoshi Nakamoto וזהותו לא ידועה עד היום. בינואר 2009 נעשה השימוש הראשון במטבע ע"י יצירה של הבלוק הראשון בבלוקצ'יין וכרייה של 50 מטבעות הביטקוין הראשונים.

מה זה ביטקוין / מה זה BTC

וקצת יותר מזה- המטבע מונפק באמצעים טכנולוגיים הנקראים "כרייה". בתהליך זה מוקדש כוח חישוב רב להנפקת מטבעות חדשים הניתנים לשימוש. הביטקוין, שלא כמו מטבע מסורתי, אינו תלוי בגוף מרכזי. הביטקוין הינו למעשה רשומה, בקובץ ציבורי המכונה "שרשרת בלוקים", בלוקצ׳יין. השימוש בו מתאפשר בעזרת תוכנה המכונה "ארנק" אשר יכול להתקיים במחשב מקומי או שרת מרוחק.

עדיין שואלים את עצמכם מה זה ביטקוין? בואו נמשיך.

מערכת הביטקוין אמונה על אבטחת התהליך ומוודאת שהתשלומים יתבצעו באופן תקין, שסכום המטבע בטרנזקציה נגרע מארנק המקור  מתווסף לארנק היעד. יעדי התשלומים הם למעשה "כתובת ביטקוין". הכתובת עצמה היא מחרוזת של ספרות או של אותיות לטיניות קטנות או גדולות באורך של 27 עד 34 סימנים.

כמות המטבעות של הביטקוין מוגבלת והוא יכול להגיע עד לרף של 21 מליון מטבעות, צפי אשר עשוי להתקיים בשנים 2110–2140 . הביטקוין מתוכנן כך שלא יוכל לעולם לסבול מאינפלציה (לעומת מטבעות מסורתיים) אולם שערו היציג איננו יציב ואף רחוק מכך, הוא תנודתי ברמה שאינה קיימת במטבעות רגילים.

אם מעניין אתכם מה זה BTC - אולי יעניין אתכם גם: מטבעות קריפטוגרפיים

הביטקוין לא יכול להסתיים (מה שהיה גורם להקפאת הצמיחה בשימוש במטבע ונטישתו) והוא יכול להתחלק עד ל-8 ספרות אחרי הנקודה העשרונית - 0.00000001 (נקרא גם "סטושי"), מה שמאפשר גבול עליון עצום של 2,099,999,997,690,000 שברירי ביטקוין.

לסיכומו של דבר,

המעמד החוקי של הביטקוין שונה ממדינה למדינה ועדיין אין אחידות משום אספקט. בישראל, החל מ-1 ביוני 2018, גופים שיקיימו מסחר בביטקוין יחויבו ברישיון ובהסדרה, בהינתן צו איסור הלבנת הון על הפלטפורמות הרלוונטיות. הביטקוין יוגדר כ'נכס פיננסי', ולא כמטבע, על-כן יהיה חייב בתשלומי מע״מ ובמס על רווחי הון, אם ערכו יעלה, ובהתאם יחול עליו כללי קיזוז ההפסד הון, אם ערכו יירד.


מסחר בביטקוין

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

מה זה Bitcoin/ BTC? כל מה שרציתם לדעת על ביטקויין - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

מה זה Bitcoin/ BTC? כל מה שרציתם לדעת על ביטקויין - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן