Transaction

קריאה של 2 דקות

שם רישמי- Transaction

תרגום חופשי לעברית- טרנזקציה/ עיסקה

בקצרה- טרנזקציה הינה הסכם בין קונה למוכר להחלפת סחורות, שירותים או כלים פיננסיים. בתחום הנהלת חשבונות, האירועים המשפיעים על ההתנהלות הפיננסית של העסק חייבים להיות "מוקלטים"/להישמר בספרים. ממציא הביטקוין, סאטושי נאקאמוטו, קרא לתהליך הטרנזקציה של ביטקוין : A Peer-to-Peer Electronic Cash System

וקצת יותר מזה- "עיסקה" במונחים של "מכירה", המתבצעת בין מוכרים לקונים, בדרך כלל ברורה ופשוטה. צד A נותן לצד B סכום כסף מסוים תמורת סחורה, שירות או מוצר פיננסי. עיסקאות יכולות להיות מורכבות יותר אם הן כוללות צעדים בזמן הווה המסתיימים בעתיד או רווחים או הוצאות ידועים שעדיין לא הגיע זמנם.

תשלומי ביטקוין אנלוגים לעיסקאות מקוונות (Wire Transfer) או לעיסקאות רגילות בהן התשלום עובר ישירות מצד A לצד B ללא מתווך של גוף פיננסי. תהליך התשלום מבוצע ברשת פרטית של מחשבים כאשר כל עיסקה מתועדת בבלוקצ'יין ציבורי.

מטבע הביטקוין מושתת על טכנולוגית P2P המתבססת על רשת הבלוקצ'יין והקריפטוגרפיה המאבטחת אותה ללא כל גורם מתווך צד שלישי. כאשר מקיימים עיסקת ביטקוין לא צריך בהכרח לספק מידע אישי כמו שם וכתובת. עיסקאות ביטקוין נוצרות ע"י שימוש במפתח פרטי קבוע ובכתובת אלפנומרית אנונימית המשתנה כל עיסקה.

תשלומים יכולים להתבצע גם דרך התקני מובייל בעזרת טכנולוגית QR . עיסקאות ביטקוין אינן ניתנות לביטול ויכולות להיפדות רק ע"י מקבל המפתח. העמלה בעיסקת ביטקוין מאוד נמוכה אם קיימת כלל כיוון שהיא מבוססת על כמות המידע הנשלח. מטרתו של המטבע הדיגיטלי הוא לשלב בין היתרונות של עיסקאות העברת כספים עם כוחה של הטכנולוגיה הדיגיטלית.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

Transaction - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

Transaction - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן