ביטס אוף גולד- מ2013 ועד היום

קריאה של 10 דקות

ביטס אוף גולד היא החברה הותיקה והמובילה בישראל למסחר במטבעות דיגיטליים, אשר נוסדה בינואר 2013 ע״י צמד האחים יונתן ויובל רואש. כעת, כשהחברה חוגגת 7 שנים להיווסדה הגיע הזמן לסקור את פעילותה עד כה.​

2013 - הקמת החברה

ביטס אוף גולד- מ2013 ועד היום - Bits of Gold - Blog

חברת ביטס אוף גולד היא חברה פרטית העוסקת במסחר במטבעות דיגיטליים. החברה נוסדה בישראל ביום 13.1.2013 על ידי יונתן רואש, מהנדס ויזם בלוקצ׳יין, אשר ייסד מספר חברות בתחום (LedgerLock, QED-it) ויובל רואש, המשמש כמנכ״ל החברה משנת 2015 (בתמונה משמאל). 

בפברואר 2013 פתחה החברה חשבון עסקי בבנק לאומי אשר באמצעותו היא פועלת עד היום, וביולי 2013 קיבלה רישיון נותן שירותי מטבע מטעם משרד האוצר (מס׳ רישיון 82434) אשר שימש אותה עד מאי 2018, כאשר קיבלה אישור עיסוק זמני בהתאם לרישיון החודש למתן שירותים פיננסים במטבעות וירטואליים (חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים מסודרים עתיד להיכנס לתוקף ב-1 לאוקטובר 2018). 

באוקטובר 2013 השיקה ביטס אוף גולד לראשונה את שיתוף הפעולה שלה עם חברת GMT, שאיפשר ללקוחות ישראליים לקנות ולמכור ביטקוין באמצעות מזומן בלמעלה מ-200 סניפי GMT הפרוסים ברחבי הארץ

"ישראלים הם early-adopters מטבעם, ורבים כבר מתחילים לראות את הפוטנציאל בטכנולוגית הביטקוין. הלקוחות שלנו מבקשים דרך פשוטה להמרת מזומן לביטקוין, ושיתוף הפעולה עם GMT מאפשר לנו לענות על הצורך הזה תוך ציות לסטנדרט הגבוה ביותר של רגולציית מזומן."​
ביטס אוף גולד- מ2013 ועד היום
יונתן רואש
מייסד שותף, ביטס אוף גולד

2014 - סבב גיוס אנג׳לים

בשנת 2014 החברה השלימה סבב גיוס של כחצי מיליון דולר ממשקיעים פרטיים מהמגזר הפיננסי, כגון שמעון אלקבץ (יו״ר הראל פיננסים), אהרון כהן (מבעלי פאי פיננסים), אמנון ריפטין (בעלים ומייסד ג׳ליפיש), מני רוזנפלד (יו״ר איגוד הביטקוין), יבגני דיברוב (יוצא חברת אדאלום), ראובן ארנולד (לשעבר שותף במקינזי צרפת), עופר רותם (שותף מייסד בקרן ההשקעות Collider Ventures) ועוד.

ביטס אוף גולד- מ2013 ועד היום
אתר החברה בשנת 2013, שימו לב לשווי הביטקוין!

2015 - חיזוק התשתיות

בשנת 2015 הייתה ביטס אוף גולד שותפה (Design Partner) לעיצוב שירות הסליקה של חברת סימפלקס (Simplex), את מחברות סליקת הקריפטו המובילות בעולם, המנוהלת על ידי נמרוד להבי. סימפלקס מספקת שירות לענקיות הקריפטו בעולם כגון Xapo, BRD, MyCelium, ShapeShift ועוד.

גם היום ביטס אוף גולד מציעה ללקוחותיה לרכוש ביטקוין ואיתריום באמצעות כרטיסי אשראי ויזה ומאסטרקארד, 24 שעות ביממה, בעזרת נעילת שער אוטומטית, כאשר חברת סימפלקס היא זו שמבצעת את סליקת העסקה.

ביטס אוף גולד- מ2013 ועד היום

2016 - תחילת הצמיחה

בשנת 2016 הנהלת ביטס אוף גולד זיהתה כי מטבע האיתריום החל לתפוס תאוצה בהתעניינות, בשימוש ובנפחי המסחר. הייחודיות בפרויקט אשר הובל על ידי אחד המפתחים הבולטים בקהילת הביטקוין, ויטליק בוטרין, בלטה במיוחד במהלך שנה זו ונראה שימוש גובר בחוזים המורכבים שכה מאפיינים את האיתריום. לאחר תקופת בחינה של אפשרויות הנזילות ובחינת ההתעניינות של השוק הישראלי, הוחלט להכניס את מטבע האיתריום לשירותי החברה ולאפשר ללקוחותינו קנייה ומכירה של המטבע. 

שנת 2016 תזכר בדפי ההיסטוריה כנקודת המפנה והצמיחה של הביטקוין. בעוד 2013 היתה שנת הפריצה, והשנים 2014-2015 נראו כשנות הדעיכה אך יחד עם זאת שנות הפריחה של טכנולוגיית הבלוקצ׳יין, נראה כי בשנת 2016 השוק התחיל להפנים את היתרונות הגלומים בביטקוין ובשימושיו השונים. בשנת 2016, הביטקוין ראה פריחה כלכלית גם בשווי שוק, כאשר שבר שיאים והגיע ל-15 מיליארד דולר, ושערו עמד על כ-1,000 דולר.

ביטס אוף גולד- מ2013 ועד היום
צוות ביטס אוף גולד עם מייסד איתריום ויטליק בוטרין בעת ביקורו במשרדי החברה

בשנתה הרביעית לקיומה, ביטס אוף גולד המשיכה להוביל את השוק הישראלי, תוך הקפדה על נהלי רגולציה על מנת לספק את השירות האמין והמבוסס ביותר, ובסטנדרט רגולציה עולמי. אלפי לקוחות חדשים הצטרפו לשירותי החברה, עשרות אלפי הזמנות טופלו בהצלחה, ועשרות מיליוני שקלים של נפחי מסחר המרות ביטקוין עברו דרך חשבונותיה. בתחילת 2016 פורסמה סקירה של אחת מחברות הייעוץ הגדולות בעולם, Deloitte, ובה ביטס אוף גולד הוצגה כחברת הביטקוין מהמובילות בשוק. בסוף 2016 ביטס אוף גולד שירתה 10,000 לקוחות ישראלים.

ביטס אוף גולד- מ2013 ועד היום
מבנה האקוסיסטם בישראל בשנת 2016, מתוך הדו״ח של דלויט Israel: a hotspot for blockchain innovation, פברואר 2016

2017 - המפץ הגדול

שנת 2017 החלה בסערה, עם נפחי מסחר שוברי שיאים וכמות יוצאת דופן של לקוחות חדשים המצטרפים לקהילת משקיעי הביטקוין בארץ. הסיקור התקשורתי שקיבל הביטקוין בארץ החזיר את העיסוק בו לרמות שזכורות רק בסוף שנת 2013. ניתן היה לראות התעניינות גדולה במיוחד וכמות טלפונים ומיילים יוצאת דופן מצד לקוחות חדשים המבקשים לקבל מידע על פתיחת ארנקים ואפשרויות רכישה של ביטקוין. החברה ושירותיה סוקרו בהרחבה בקרב גופי התקשורת הישראלית המובילים.

במהלך שנת 2017 ביטס אוף גולד עמדה בעומסים כבדים כמו כל השחקנים הגדולים בעולם ונאלצה מעת לעת לבצע עצירות מסחר לצורך תחזוקה ושדרוג תשתיות. במהלך החודשים נובמבר ודצמבר החברה חיזקה את מערך האופרציה שלה, גייסה עובדים נוספים לשורותיה על מנת לספק את צרכי המסחר של לקוחותיה וכוח אדם בכיר להנהלת החברה, וביצעה תהליכי רה-ארגון בתחומי המשפט, החשבונאות ואבטחת המידע. בסוף שנת 2017 הושק שירות ה-VIP של ביטס אוף גולד המאפשר קנייה ומכירה של מטבעות דיגיטליים בסכומים גבוהים, בליווי אישי וצמוד, הכולל הדרכה על התקנת ארנק טרזור ואבטחתו.

ביטס אוף גולד סיימה את שנת 2017 עם מאגר של מעל 50,000 לקוחות רשומים (גידול של כ-250%), כאשר בין לקוחותיה ניתן למנות משקיעים פרטיים, חברות הייטק, חברות פיננסיות, בתי השקעות, קרנות גידור, מלכ״רים ועוד.

ביטס אוף גולד- מ2013 ועד היום
צוות ביטס אוף גולד לאחר ההתרחבות של שנת 2017, שדרות רוטשילד

2018 - מובילים את השוק לקראת רגולציה

בשנת 2018 ביטס אוף גולד לקחה חלק פעיל בקידום הרגולציה בישראל על מנת להסדיר את תחום המטבעות הוירטואליים באמצעות הרגולטורים הפיננסיים השונים, ובכללם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר; חטיבת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל; הרשות לניירות ערך; רשות המסים ועוד.

ביטס אוף גולד- מ2013 ועד היום
מנכ״ל החברה יובל רואש בכנס משפטי בנושא רגולציה של מטבעות דיגיטליים (שני מימין)

בראש מערך הציות של החברה עומדת קצינת הציות לשעבר של בנק ירושלים. לחברה מסמך מדיניות איסור הלבנת הון (AML Policy) הכפוף לדין הישראלי, על פיו היא פועלת בסטנדרטים הגבוהים ביותר לזיהוי לקוחותיה. החברה מפעילה מערכות אוטומטיות לאימות תעודות מזהות ובדיקה מול רשימות שחורות, וכמו כן, פיתחה באופן עצמאי מערכת דיווחים לרשות לאיסור הלבנת הון המותאמת להנחיות הרשות.

במהלך השנה השתתפו נציגי החברה בדיונים בנוגע לשתי יוזמות ממשלתיות חשובות: הראשונה, ועדת ה-ICO של הרשות לניירות ערך, והשניה, צוות במשרד המשפטים העוסק בהקלות רגולטוריות בנושא פינטק ובפרט בהקמתו של Sandbox רגולטורי עבור חברות פינטק. כמו כן, לביטס אוף גולד מדיניות הגנת הפרטיות הכפופה לדין הישראלי והאירופאי, והיא ביצעה במהלך שנת 2018 רישום מאגר מידע, קבלת תקן ISO 27001 וביצוע התאמות לכללי ה-GDPR.

שנת 2018 היתה שנה בה לקחה ביטס אוף גולד חלק פעיל ומשמעותי בהפקת אירועים, מתן חסויות והשתתפות בעשרות כנסים במטרה לשתף מהידע שצברה במהלך שנות פעילותה, ללמוד מהידע של אחרים ולסייע לתחום להמשיך להתפתח ולצמוח. קראו כאן על אירועי סוף השנה.

2019 - התרחבות לאירופה והשקת מוצרים ושירותים חדשים

ביטס אוף גולד- מ2013 ועד היום

שנת 2019 נפתחה באירוע חגיגי שכמותו טרם נראה לציון עשור למטבע הביטקוין בו לקחה החברה חלק, והיתה זו רק יריית הפתיחה. שנה זו היתה גדושה בפעילויות ופיתוחים חדשים כאשר פני החברה לקראת התרחבות לשוק האירופאי. בנוסף, בתחילת השנה השיקה ביטס אוף גולד את האתר החדש שלה יחד עם מגוון מוצרים חדשים ביניהם: מערכת API המאפשרת התממשקות מלאה לשירותי ביטס אוף גולד; שירות BiPaaS המאפשר לעסקים תשלומים אוטומטיים לספקים שלהם בביטקוין; שירות הוראת קבע המאפשר לצבור מטבעות ביטקוין ואיתריום באופן חודשי בצורה אוטומטית ועוד.

כצעד משלים להתרחבותה של ביטס אוף גולד לשווקים בינלאומיים, השיקה החברה בסוף השנה את שירות ה״קאש אווט״ שלה. השירות הייחודי מאפשר לפלטפורמות דיגיטלית שונות כמו בורסאות קריפטו וארנקים דיגיטליים להטמיע אפשרות מכירת מטבעות מאובטחת באמצעות ביטס אוף גולד ישירות בתוך האתר / אפליקצייה שלהם כשהתמורה למכירה (שקל / יורו) נשלחת ישירות לחשבון הבנק של הלקוח באמצעות מערכת SEPA. השירות מספק ללקוחותיהם של העסק פלטפורמת מסחר משלימה וחווית מסחר המגבירה את אמון המשתמשים. בין הפרטנרים המשתמשים בשירות ניתן למצוא את הארנק הדיגיטלי הפופולרי אדג׳ ואת פלטפורמת המסחר צ׳יינג׳לי.

כמו כן, שנת 2019 תיזכר כשנה בה זכתה ביטס אוף גולד במשפט מול בנק לאומי לאחר מאבק משפטי של שנתיים.  ביטס אוף גולד תמשיך לנהל את חשבון הבנק שלה בבנק לאומי לצורכי פעילות מסחר במטבעות דיגיטליים – כך פסק בית המשפט העליון בהרכב של שלושה שופטים – דפנה ברק-ארז, ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף, במסגרת ערעור שהגישה החברה על ההחלטה של בית המשפט המחוזי מלפני שנתיים שקבעה כי בנק לאומי רשאי להגביל פעולות בחשבונה. המאורע סוקר בכל אתרי הכלכלה, הקריפטו והמסחר הגדולים בארץ ובעולם ואף סוקר בשפה הסינית!

בית המשפט העליון קבע: ביטס אוף גולד תוכל לנהל חשבון בבנק לאומי
מימין: עו״ד אלי פילרסדורף, עו״ד שאול ציוני, עו״ד אהד פיליפ ויובל רואש מנכ״ל ביטס אוף גולד

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

ביטס אוף גולד- מ2013 ועד היום - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

ביטס אוף גולד- מ2013 ועד היום - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן