EOS

קריאה של 3 דקות

כל מה שחשוב לדעת על EOS

שם רישמי- EOS

תרגום חופשי לעברית- ע״פ המיתולוגיה היוונית, זהו שמה של הטיטאנית ואלת השחר אשר מבשרת על תחילתו של יום חדש.

בקצרה- EOS היא מערכת הפעלה מבוזרת מבוססת בלוקצ'יין שמטרתה ליצור, לארח ולתמוך ביישומים אוטונומיים מבוזרים (dApps). ה-EOS טוקן הינו המטבע הדיגיטלי של רשת ה- EOS.

וקצת יותר מזה- שלא כמו פלטפורמות ייעודיות למסחר במטבעות דיגיטליים, מערכת ה- EOS אמורה להיות מערכת הפעלה מלאה המריצה אפליקציות מבוזרות, בעלת יכולת המאפשרת לשרת מליוני משתמשים. החברה העומדת מאחורי הפיתוח של EOS  היא ״Block.one״ תחת ניצוחו של דן לארימר, אישיות ידועה ופעילה בתחום הקריפטו. לארימר ייסד ויצר פלטפורמות מבוססות נוספות כגון Bitshares ו- Steem.

במה מתמקדת מערכת ה-EOS?

ה- EOS מתמקדת בנקודות "כאב" קריטיות של הבלוקצ'יין ומנסה לפתור בעיות כמו מהירות, גמישות וסקלביליות (מידרג) המהוות ברוב המקרים צוואר בקבוק למערכות כאלו. המערכת האקולוגית של EOS כוללת שני מרכיבים מרכזיים: EOS.IO ו- EOS טוקן.

מפתחים יהיו צריכים להחזיק מטבעות EOS במקום לבזבז אותם בכדי שיוכלו להשתמש במשאבי הרשת, לבנות ולהפעיל dApps. בעל מטבע EOS שאינו מפעיל אף אפליקציה יכול גם להקצות או לשכור את רוחב הפס שלו למשתתפים אחרים שאולי יזדקקו לו. מנגנון זה משמש משלים לאחסון EOS, כל מחזיקי המטבע ישלמו עבור אחסון של קבצים ברשת ה- EOS בכפוף ל"אינפלציה" השנתית. כל עוד הם מאחסנים קובץ ברשת, מטבעות ה- EOS שלהם יוערכו בהתאם.

ככל שהצורך יגדל (דרישה גדולה יותר באחסון), כך יידרשו יותר בלוקים מיוצרי הבלוק שיוכלו להעלות את ערך עבודתם באמצעות "אינפלציה" גבוהה יותר של שכר, אשר יכולה להיות מאושרת על ידי בעלי המטבעות.

EOS נקטו בגישה חדשנית למשך תקופת שנה אחת - להפיץ מטבעות בצורה נרחבת בכל רחבי המערכת האקולוגית בכל מחיר שוק ריאליסטי ללא מתן יתרון לאף קבוצה.

אופן ההפצה תוכנן כך:

  • 200 מיליון (20%) מטבעות הופצו במהלך 5 ימים מה 26.6 ועד ה- 1.7 2017
  • 700 מיליון (70%) מטבעות מופצים על בסיס יומי בכמות של כ 2 מליון ליום לטווח של שנה
  • 100 מיליון (10%) מוחזקים ע"י block.one

ניתן להחזיק את ה- EOS טוקן במספר "ארנקים" כמו ארנק איתריום MyEtherWallet, MetaMask, וניתנים לסחר ב"בורסות" כגון itfinex ו- YoBit.

יתרון משמעותי למחזיקי המטבע הינו שהוא יכול לאחסן את המידע האישי שלו במחשב הפרטי, דבר המעניק רמת אבטחה גבוהה מאוד, כך שאם החשבון נפרץ אפשר יהיה לשחזר אותו ולתת גישה מחדש למשתמש המקורי. כדי לרכוש ולסחור במטבע ה- EOS מומלץ לרכוש תחילה ביטקוין או איתריום ולא לפנות לכסף FIAT (דולר, יורו וכו').

לסיכום, הטענה כי ניתן לבצע ע"י המערכת 100 אלף טרנזקציות בשניה עדיין נבדקת ע"י מומחים רבים מעולם הבלוקצ'יין וימים יגידו מה הפוטנציאל הממשי והיישומי של מערכת זו.,

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

EOS - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

EOS - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן