מה עושים כאשר השוק תנודתי?

קריאה של 6 דקות

שער הביטקוין ירד בחודש מאי האחרון אל מתחת ל-$30,000 - לראשונה מזה כעשרה חודשים. באופן דומה, גם שער האית'ר ירד אל מתחת ל-$2,000 בפעם הראשונה מאז יולי 2021. מהן האסטרטגיות שכדאי לאמץ כשהשוק תנודתי, והאם ניתן ללמוד משהו מההיסטוריה של מטבעות הקריפטו עד היום? אם אתם חדשים בשוק הקריפטו ומתלבטים כיצד להתנהל נכון בשל התנודתיות, המאמר הבא הוא בשבילכם.

בנובמבר האחרון הגיע שער הביטקוין לשיא כל הזמנים ונסחר בשווי של כ-$69,000. אך מאז הוא ספג ירידות, והיום הוא נסחר סביב ה-$30,000, ירידה של יותר מ-50%. זו לא הפעם הראשונה שהביטקוין רושם ירידה חדה, אך אם מסתכלים על ההיסטוריה הקצרה של המטבע הדיגיטלי שהחל את דרכו ב-2008, אפשר לראות שלרב אחרי הירידות ההיסטוריות, נרשמו גם עליות.

פרספקטיבה של היסטוריה קצרה

הנה כמה מהשינוים  הבולטים שעבר שער הביטקוין עד היום:

> ביוני 2011 קפץ ערך הביטקוין מ-$1 לשיא של כ-$30 אך נפל בחזרה לסביבות $2 בנובמבר אותה שנה.

> באפריל 2013 המטבע הגיע לשיא של כ-$220, וירד ל-$70 מספר שבועות אחר כך, בתחילת יולי.

> בדצמבר 2013 חצה הביטקוין את רף ה-$1,000 אך תוך מספר ימים ירד לפחות מ-$700.

> בסוף דצמבר 2017 הגיע המטבע לשווי של כ-$20,000 אך בחודשיים הבאים ירד אל מתחת ל-$10,000.

> ב-2018, הביטקוין איבד כ-80% מערכו, כאשר ירד משער של כ-$17,500 בתחילת השנה, לשפל של כ-$3,200 לקראת סוף השנה.

> בשלוש השנים שחלפו מאז, הביטקוין כאמור טיפס לשיא של כ-$69,000, לפני שחזר וירד לשווי של כ-$30,000 במאי 2022.

מה הקשר בין שוק ההון לשוק הקריפטו?

מאז תחילת 2022 ראינו גם את מדד המניות S&P 500 במגמת ירידה. רובנו חושבים על מטבעות קריפטו כדבר נפרד לחלוטין משוק המניות, אך לעיתים קיים מתאם מפתיע בין שני השווקים. לעתים קרובות שני השווקים נעים יחד באותו כיוון, וכששוק המניות עולה, גם שוק המטבעות הדיגיטליים עולה, ולהיפך. את הסינכרון הזה ניתן היה לראות גם בחודשים האחרונים. 

אחת הסיבות למתאם זה עשויה להיות נעוצה בעובדה שמשקיעים רבים מתייחסים הן למניות הטכנולוגיה והן למטבעות הדיגיטליים כנכסים ברמת סיכון דומה. בתקופות של חוסר ודאות או תנודתיות גבוהה, המשקיעים פונים לחלופות השקעה סולידיות יותר, ובכך גורמים לתנודתיות אף לגבור.

גם שוק ההון ידע לאורך השנים תנודתיות רבה. מדד ה-S&P 500 (קיצור של מדד Standard & Poor's 500), הוא מדד המשקלל את שווי השוק של 500 חברות ציבוריות מובילות בארה"ב. המדד קיים מאז 1926 אך את שמו וגודלו הנוכחיים קיבל בשנת 1957. למרות התנודתיות שלו, התשואה השנתית הממוצעת של ה- S&P 500 מאז 1957 ועד ל-31 בדצמבר 2021, היתה 10.67%. 

מה עושים כאשר השוק תנודתי?

ניצול הזדמנויות בגישת "קנה והחזק"

המשקיע האגדי ואחד האנשים העשירים בעולם, וורן באפט, עשה את הונו מקניית מניות של חברות מצליחות כאשר המניות מתומחרת נמוך יחסית. הוא בוחר את המניות לאחר ניתוח מעמיק של נתוני החברות, ואז מחזיק במניות לתקופות ארוכות לפני שהוא מוכר אותן ברווח. תנודתיות השוק היא לדבריו יתרון ולא חיסרון, וניתן לנצלה ליצירת רווחים. למשקיעים מסוימים, כשהמחירים יורדים, זהו זמן טוב לקנות את המניות, וכשהמחירים עולים על פני תקופה ארוכה, נוצרת הזדמנות למכור ולממש אותן ברווח. 

ישנם מי שמיישמים את אותם עקרונות גם בשוק הקריפטו: קניית מטבעות דיגיטליים בתקופות של ירידות והחזקתם לטווח ארוך עשויה להניב רווחים לאורך זמן, כל עוד לא מכרת את המטבע בהפסד. אין באמירה הזו משום הבטחה שכל מטבע דיגיטלי בהכרח יעלה בסופו של דבר, אך כשמסתכלים על ההיסטוריה של הביטקוין ניתן לראות לאורך השנים מגמה כוללת של עלייה.

האם יש דרך מתאימה להשקעה בשוק תנודתי?

כדי למקסם את פעולות ההשקעה במטבעות דיגיטליים, חשוב לזכור כל הזמן שתנודתיות היא חלק בלתי נפרד משוק הקריפטו. הנה מספר קווים מנחים שכדאי להקפיד עליהם כאשר בוחרים להשקיע במטבעות דיגיטליים: 

משקיעים רק כסף פנוי,  מומלץ להיכנס לשוק הקריפטו עם כוונה להשקיע לטווח בינוני-ארוך ולא מתוך כוונה לעשות רווח מהיר בזמן קצר. את שער המטבע רצוי לבדוק לעתים רחוקות בלבד ובודאי שלא מדי יום. בדיקה תכופה עלולה לגרום לקבלת החלטות מבוססת רגש.

קניית מטבעות דיגיטליים בהוראת קבע, בסכום קבוע ובמועד חודשי קבוע, תבטיח שמחיר קניית המטבע הדיגיטלי יהיה ממוצע של שערי הקנייה החודשיים, ותהפוך את הפעולה לאוטומטית, בלי צורך להתלבט בכל פעם מחדש בגלל השינויים במחיר.

היצמדות לעקרונות אלה גם כשהשוק בירידה תמתן את הלחץ בתקופות של תנודתיות חזקה ותאפשר קבלת החלטות שקולה שתגביר את סיכויי ההצלחה שלכם בשוק הקריפטו.

אז אם קיבלתם החלטה להיכנס לעולם המטבעות הדיגיטליים, באתר שלנו תוכלו לעשות זאת בכל זמן. לקנות ולמכור ביטקוין ואית׳ריום בצורה נוחה, קלה ומאובטחת מהמובייל או מהדסקטופ בבית. ניתן לקנות במזומן בשגרירות הביטקוין, בהעברה בנקאית או בצורה פשוטה ומהירה באמצעות כרטיס אשראי.

לקניית מטבעות ביטקוין ואת׳ריום באופן פשוט ומאובטח, לחצו כאן

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

מה עושים כאשר השוק תנודתי? - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

מה עושים כאשר השוק תנודתי? - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן