ביטקוין הוא ההשקעה הטובה ביותר של העשור לפי ה- CNN

קריאה של 4 דקות

לקראת בואה של שנת 2020 והעשור החדש שבפתח, רשת ה- CNN סקרה את ההשקעות הטובות יותר והטובות פחות של העשור האחרון. נחשו מי בראש הרשימה?

ביטקוין הוא ההשקעה הטובה ביותר של העשור האחרון כשהוא מתעלה על מניות, אג״חים, נכסים אלטרנטיביים ומטבעות פיאט אחרים ברחבי העולם, כך נמסר לאחרונה מרשת החדשות הפופולרית CNN.

את ההצהרה הזו גיבתה רשת ה- CNN בנתונים שסופקו ע״י (BofA Securities (Bank of America שהראו כי השקעה של דולר אחד בביטקוין בתחילת 2010 תהיה שווה לכ- 90,000 דולר כיום. מה שאומר, שהשקעה של 11.12 דולר במטבע הייתה שווה היום מיליון דולר (!).

ביטקוין האפיל בקלות ובפער על שאר הנכסים המתחרים. שוק המניות היה שוק שורי בעשר השנים האחרונות ואף על פי ששוק המניות בארה״ב הוא החזק ביותר בעולם נכון להיום, השקעה של דולר אחד במניות אמריקאיות בתחילת העשור היתה שווה כיום לכ- 3.46 דולר בלבד.

דולר אחד שהושקע באג"ח ארוך טווח (לשלושים שנה) של ארה״ב באותה תקופה, היה שווה היום לכ- 2.08 דולר.

אם מסתכלים על נכסים מסורתיים יותר, התוצאות קצת פחות זוהרות. השקעה של דולר אחד בשנת 2010 בזהב למשל, שנחשב לסחורה מובילה לצד הביטקוין, תהיה שווה היום רק 1.34 דולר, עלייה יפה אך לא משתווה לזו שידע הביטקוין.

לעומת זאת, באותה ההשקעה בנפט בתחילת העשור היינו יוצאים בהפסד של 0.26 סנט למטבע.

CNN הוציאה גם רשימה של ההשקעות הגרועות ביותר של העשור.

בניגוד למי שהשקיע בביטקוין בתחילת העשור, מי שנתקע כיום עם קייט רזרבי (המטבע המקומי של מיינמאר) כנראה יהיה פחות מרוצה.

עימותים אתניים, אלימות וחוסר יציבות במדינה שנקראה בעבר בורמה, הותירו דולר שהושקע בקייט בתחילת העשור בשווי של 4 עשיריות סנט אמריקאי בלבד כיום.

גם ביוון, הודות למשבר החוב הידוע שחוותה המדינה, השקעה של מאה סנט בשוק המניות תהיה שווה כעת לשבעה סנט בלבד.

ביטקוין הוא ההשקעה הטובה ביותר

ומה הלאה?

למרות שערך הביטקוין זינק משברירי סנט בודדים בתחילת העשור לאלפי דולרים כיום, קצת קשה להגן על התואר הנכסף של ״ההשקעה הטובה ביותר של העשור״ והוא נשאר ע״פ הדוח, כהשקעה ספקולטיבית. 

יחד עם זאת, יותר ויותר קמונעים וספקים כבר מקבלים היום ביטקוין כאמצעי תשלום, וכמה קרנות השקעות כבר הכינו עבורו את הקרקע, מה שנותן לגיטימציה דיי משמעותית למטבע.

גם ההשקה המתוכננת של מטבע הליברה של פייסבוק נותנת לגיטימצייה נוספת לביטקוין ולמטבעות הדיגיטליים בכלל ומגבירה את ההתעניינות בו בקרב משקיעים וסוחרים.

עכשיו, המטבע הפופולרי צריך להתמודד עם האתגר הבא שלו - שנת 2020 והעשור הקרוב.

מאורע נוסף שעשוי לעודד משקיעים נוספים להיכנס לתחום המטבעות הדיגיטליים צפוי להתרחש בחודש מאי בשנה הקרובה - חציית הביטקוין, תהליך בו הגמול לכורים נחתך בחצי. ואם ההיסטוריה היא אינדיקציה כלשהיא, כנראה שנראה עלייה בשער המטבע בתקופה שלפני ואחריי החצייה.

*אין לראות באמור ייעוץ או המלצה מכל סוג שהיא.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

ביטקוין הוא ההשקעה הטובה ביותר של העשור לפי ה- CNN - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

ביטקוין הוא ההשקעה הטובה ביותר של העשור לפי ה- CNN - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן