הכירו את BILS: המטבע היציב לשקל הישראלי

קריאה של 4 דקות
Getting your Trinity Audio player ready...

אנחנו מתרגשים לעדכן היום, שהתחלנו בפיילוט להשקת מטבע יציב הצמוד לשקל!

לאחר עבודת הכנה רבה, השקל הישראלי מתחבר לרשת הבלוקצ׳יין עם ״מטבע קריפטו יציב״ (stablecoin) הצמוד לשקל, בשם BILS. הפיילוט שהחל מתבצע באישור ובתיאום הרגולטור ובשיתוף פעולה עם חברות הטכנולוגיה Solana, QEDIT ו-Fireblocks ובליווי EY בסיוע בבניית מנגנוני הפיקוח.

במהלך 11 השנים האחרונות אנחנו ב-Bits of Gold פועלים להנגיש ולקדם את תחום המטבעות הדיגיטליים (קריפטו) לציבור הישראלי והבינלאומי.

היום, אנחנו כאמור מתרגשים להודיע שהתחלנו פיילוט להנפקת מטבע קריפטו יציב המגובה בשקל (stablecoin) בשם BILS.

העבודה על הפיילוט מתבצעת באישור הרגולטור, וההתקדמות לעבר השקתו, הוא צעד ענק בשילוב מטבעות דיגיטליים בכלכלה הישראלית.

פרויקט הדגל של תעשיית הקריפטו הישראלית

אנחנו מתרגשים להוביל את פרויקט הדגל של תעשיית הקריפטו הישראלית, ויודעים שהוא מסקרן מאוד בארץ אבל גם את התעשייה העולמית.

מטבעות יציבים (stablecoins) הם מטבעות קריפטו שערכם מוצמד לערכו של נכס בסיס כמו מטבע מסורתי, סחורה או מכשיר פיננסי.

אחת ממטרת מטבעות יציבים היא לספק אפשרות לעסקאות סחר רציפות ויומיומיות, ולהתגבר בכך על החשש מפני התנודתיות הגבוהה המאפיינת מטבעות קריפטו.

ההצמדה הנפוצה ביותר היא של מטבע יציב אחד לשווי של 1 דולר אמריקאי, דוגמת USDC של חברת Circle ו-Coinbase, ומטבע ה-PYUSD של חברת Paypal שיצא בשנה האחרונה.

שווי השוק של המטבעות היציבים בעולם עולה על 100 מיליארד דולר, ונסחרים מידי יום בעשרות מיליארדים אל מול מטבעות אחרים. 

אז איך זה עובד?

ה-BILS מתוכנן להתבסס בשלבים הראשונים על תשתית הבלוקצ׳יין של Solana, המאפשרת מאפיינים המתאימים למטבעות יציבים כגון עלות ומהירות העברה ברשת, ובליווי המקצועי של Solana Foundation.

התשתית להנפקת המטבע ושמירתו תסופק על ידי ענקית הטכנולוגיה Fireblocks, מי שסיפקה את התשתית הטכנולוגית לפרויקט "עדן״ של הבורסה לניירות ערך הישראלית.

הפיתוח הטכנולוגי של המטבע והתשתיות הנלוות יתבצע בעזרתה של QEDIT, שבהמשך תסייע בבחינת אופן הטמעת רכיב פרטיות תואם רגולציה על גבי המטבע, באמצעות טכנולוגיית Zero Knowledge Proofs.

פירמת רואי החשבון EY נבחרה להיות הפירמה המלווה את הפרויקט, ובסיוע בבניית מנגנוני הבקרה שכל מטבע מונפק מגובה בשקל בחשבון הבנק.

הכירו את BILS: המטבע היציב לשקל הישראלי - Bits of Gold - Blog

ביטס אוף גולד קיבלה את האישור לתחילת הפיילוט במסגרת סנדבוקס ("Sandbox") רגולטורי, כשמטרתו בחינה של מספר מאפיינים כגון נושאים תפעוליים, סיכוני שוק, נושאי אבטחת סייבר והגנת הפרטיות, ניהול סיכונים, ועוד.

שלבי הפיילוט והתהליכים להשקת המטבע יעשו באישור הרגולטור ובתיאום עמו, כאשר המטבע היציב יתכתב עם הסטנדרטים המובילים בעולם, עם טיוטת העקרונות שהוציא בנק ישראל בנושא המטבעות היציבים. 

מה כל כך מיוחד ב-BILS?

התשובה היא בשילוב של יציבות, אבטחה וחדשנות טכנולוגית במטבע דיגיטלי המגובה וצמוד למטבע השקל. מטבע ה-BILS פותח אפשרויות חדשות ומהירות יותר להעברת שקלים מהמערכת הכלכלית המסורתית. השימושים האפשריים בו רבים, למשל: 

  • העברות כספים במהירות ובטחון לכל מקום בארץ ובעולם, באמצעות הבלוקצ׳יין שמבטיח את סופיות ההעברה, עלות נמוכה יותר, והמיידיות שהתקבל ברגע שנשלח.
  • המרת מט"ח מיידית, 24/7 בכל שעות היממה, באמצעות למשל המרות בין המטבע יציב לדולר USDC וה-BILS. מה שיאפשר למעשה מסחר רציף על  הדולר שלא נקטע כאשר המסחר נעצר בסוף יום או סופי שבוע.
  • מסחר בקריפטו על בסיס השקל, ללא הפסקה, בכל מקום בעולם - כאשר ייפתח BILS למסחר בזירות מסחר, ניתן יהיה לסחור בו ולהשאר צמודים למטבע השקל, למשל, ולהמנע מחזרה למערכת בנקאית בכל פעולת המרה לשקל.
  • יצירת חוזים חכמים על מטבע השקל היציב בעזרת טכנולוגיית הבלוקצ׳יין, מה שיאפשר למעשה לשקל חכם שניתן לייצר לו התניות לשליחה באופן מבוזר.
  • שמירת שקלים באופן מבוזר בארנק פרטי - בין אם לחסרי חשבון בנק או למבקשים לשמור לעצמם את השקלים בארנקם הפרטי.

תחילת הפיילוט להשקת מטבע ה- BILS הוא צעד ענק בשילוב מטבעות דיגיטליים בכלכלה הישראלית פיננסית, אנחנו מתרגשים ליזום ולהוביל את פרויקט הדגל של תעשיית הקריפטו הישראלית, ויודעים שהוא מסקרן מאוד בארץ אבל גם את התעשייה העולמית.

הישארו מעודכנים


התכנים המעניינים ביותר מעולם הקריפטו אצלך במייל

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

הכירו את BILS: המטבע היציב לשקל הישראלי - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

הכירו את BILS: המטבע היציב לשקל הישראלי - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן