מימוש ביטקוין - כל מה שרציתם לדעת

קריאה של 7 דקות

יש לכם ביטקוין שאתם רוצים לממש ולא בטוחים איך לעשות זאת? הכתבה הבאה תעשה לכם סדר

רבים הנמנים בקהילת הביטקוין הם תומכים נלהבים של גישת ה-HODL. מדובר בסיכול אותיות של המילה HOLD שפירושה להחזיק את המטבע כמובן, או בעברית תקינה - להחקיז!

ההודלרים מאמינים כי לא משנה אם שער המטבע ממריא לשחקים או צונח לאדמה, ביטקוין אחד תמיד שווה ערך לביטקוין אחד, לא משנה מהו שוויו בתרגום לפיאט (שקל, דולר או אירו לדוגמה) ולכן יש להמשיך ולהחזיק בו ולא ״להיכנע״ למכירה.

לרב, מדובר באנשים שעושים שימוש תדיר במטבע ולכן אין להם צורך או כוונה מלכתחילה להמירו, או לחילופין אידיאולוגיים שמאמינים שבעתיד הביטקוין יהיה מטבע בינלאומי או לאומי (היי, הוא כבר כזה לפחות במדינה אחת!), ולכן עדיף לאגור ממנו כמו שיותר מאשר ״לבזבז״ אותו בהמרה לפיאט.

אבל תיאוריה לחוד ופרקטיקה לחוד, ואם אתם לא נמנים בין אלה המופיעים מעלה ומחפשים מידע אודות מימוש ביטקויין - הכתבה הזו בדיוק בשבילכם.

"אם תרצו לממש את הביטקוין שנמצא בחשבון בורסה, כמו Binance, תוכלו לפתוח הזמנת מכירה אצל חלפן מטבעות ולהעביר את המטבע ישירות מ-Binance לכתובת ארנק החלפן."

מימוש ביטקוין

אחד הגורמים שכנראה מעכבים את האימוץ של ביטקוין כאמצעי תשלום בתפוצה רחבה טמון בכך שתפיסת התהליך של מימוש ביטקוין, קרי המרתו חזרה למטבע פיאט, עשויה להיות מורכבת, בעיקר אם מדובר בסכומים גבוהים. 

הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר בראש ותראה לכם איך כל אחד (בהתאם לתנאים רגולטורים) יכול למכור ביטקוין או מטבע דיגיטלי בכלל בקלות, אם הוא עוקב אחר השלבים.

אם כבר קראתם את המדריך שלנו על הדרכים והאפשרויות לקנות מטבע דיגיטלי, להלן הדרכים הנפוצות ביותר למכור אותו.

מכירה לאדם פרטי

באותו האופן בו ניתן למכור לאדם פרטי מוצר פיזי כמו שולחן או דירה, כך גם ניתן למכור לו מטבע דיגיטלי ולקבל בגינו תמורה. כל שדרוש הוא למצוא את האדם המיועד שירצה לקנות מכם את כמות המטבעות שאתם מציעים ולבצע את העסקה.

היות וסביר כי לא מדובר באדם שהכרנו קודם לכן, מומלץ מאוד להיפגש עם הקונה פנים מול פנים, במקום נטרלי ומוכר (שגרירות הביטקוין למשל) ולהעביר את המטבעות לכתובת הארנק שלו רק לאחר שקיבלתם את התמורה בגין המכירה בדרך שנקבעה מראש.

עמלת ההמרה במכירה בין אנשים לרב נמוכה מהשיטות האחרות ונקבעת בין הקונה למוכר ישירות ובהתאם להיצע והביקוש בשוק. 

בשונה מהאפשרויות האחרות, כאן ניתן לנהל משא ומתן על העמלה ויותר מכך, ישנן קבוצות רבות בהן ניתן להיעזר כשאתם מתמחרים את עמלת העסקה.

העברת כספים

בדומה לכל חלפן כספים, חלפני ביטקוין הם מאין ״צ׳יינג״ שעלות שירותו בגין ההמרה מתבטאת בעמלה. 

בישראל ישנם מספר חלפנים המספקים שירות של מכירת ביטקוין, כאשר המכירה נעשית ישירות מול החלפן ללא כל גורם מטווח.

חברת ביטס אוף גולד הנחשבת לחלוצה בתחום המטבעות הדיגיטליים, היא מהמובילות בארץ בנישת המכירה ויודעת להתמודד גם עם מכירות בסדרי גודל גבוהים מהרגיל, תוך תנאים נוחים והקפדה על תנאי ציות ורגולציה אותם פיתחה עם הבנקים במהלך שנות פעילותה. 

לאחר שהמטבעות יועברו לכתובת הארנק של החלפן ושער המכירה ינעל, התמורה תתקבל בחשבון הבנק שלכם או במזומן - בהתאם למתודת התשלום שהחלפן מציע. 

קנייה דרך חלפן ביטקוין נחשבת אמינה ובטוחה היות ולרב מדובר בחברות מוסדרות ומפוקחות. א

בכדי למכור מטבעות דיגיטליים ולקבל את התמורה השיקלית בהעברה בנקאית, יש לפתוח הזמנה באתר של ביטס אוף גולד, לבצע תהליך זיהוי ולהעביר את המטבעות הדיגיטליים לכתובת הארנק המופיעה בהזמנה.

נעילת השער עבור המכירה מתבצעת אוטומטית מיד לאחר שליחת המטבעות ולאחר שנתקבל אישור אחד ברשת הבלוקצ׳יין. התמורה השיקלית מועברת לחשבון הבנק של הלקוח אותו הזין במעמד יצירת ההזמנה תוך יום עסקים.

למכירת מטבעות ביטקוין / איתריום לחצו כאן>>

בורסה למטבעות דיגיטליים

בורסה למטבעות דיגיטליים היא פלטפורמה המפגישה בין קונים ומוכרים בזירת מסחר המפוקחת על ידי צד שלישי (אלא אם כן מדובר בבורסה מבוזרת, אך בהן אין בדרך כלל גישה לפיאט). 

מכירת מטבע דיגיטלי באמצעות בורסת מסחר נתפסת מעט מורכבת יותר מהשיטות הקודמות ומצריכה לעיתים ידע בסיסי בעולם המסחר.  

בשיטה זו עליכם להירשם לאחת הבורסות ולהפקיד את המטבע הדיגיטלי שלכם בארנקי החברה.

שימו לב, מרגע שהעברתם את המטבעות שלכם לבורסה הם אמנם נמצאים בחשבון הבורסה שלכם, אבל כבר לא ברשותכם המלאה ולכן לא מומלץ להשאיר כמות גדולה של מטבעות בחשבון לאחר ביצוע הפעולות הרצויות עבורכם.

בניגוד לשיטת החלפנות בה המטבע נמכר ישירות לחלפן בכמות שתבחרו ובעמלה קבועה, כאן תצטרכו למכור את המטבע לאחד הסוחרים בבורסה (P2P) כאשר אתם תלויים גם בתנאים שלהם. ניתן להשתמש בפקודות מסחר בכדי לבצע מכירה אוטומטית בהתאם לתנאים מוגדרים.

ישנן מספר מצומצם של בורסות המאפשרות למשוך את התמורה ישירות לחשבון הבנק שלכם בשקלים, אך רובן הגדול של הבורסות מאפשרות מסחר בקריפטו בלבד.

 אם תרצו לממש את הביטקוין שנמצא בחשבון בורסה כמו Binance, תוכלו לפתוח הזמנת מכירה אצל חלפן מטבעות ולהעביר את המטבע ישירות מ-Binance לכתובת ארנק החלפן.

אפשרות נוספת היא להעביר את המטבעות לכתובת הארנק של אדם פרטי המעוניין בקנייה או למשוך את המטבעות ישירות לארנק הפרטי שלכם ולבצע את המשך הפעולות הרצויות משם.

ביטקוין הוא ההשקעה הטובה ביותר

טיפ חשוב - ברוב המקומות, תמיד תוכלו לבקש לבצע ״טסט״ לפני המכירה ולהעביר סכום קטן מתוכה. וודאו מספר פעמים קודם לכן את כתובת הארנק ואף פעם אל תמסרו את כתובת המפתח הפרטי לארנק שלכם, לא משנה מה.

כפי שאתם רואים, מכירת ביטקוין היא פעולה הרבה פחות מסובכת ממה שנראה וכל שעליכם לעשות הוא לבחור את האפשרות המתאימה ביותר מבין האפשריות הפופולריות (או אחרות) למימוש המטבעות הדיגיטליים שלכם. לא משנה במה תבחרו - אנחנו ממליצים למכור מטבעות רק במקומות שאתם בוטחים בהם ושהם מפוקחים ומוסדרים מבחינה רגולטורית. 

למכירת ביטקוין לחצו כאן>>

אין לראות באמור ייעוץ השקעות.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

מימוש ביטקוין - כל מה שרציתם לדעת - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

מימוש ביטקוין - כל מה שרציתם לדעת - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן