בית המשפט העליון קבע: ביטס אוף גולד תוכל לנהל חשבון בבנק לאומי

  • ראשי
  • פוסטים
  • בית המשפט העליון קבע: ביטס אוף גולד תוכל לנהל חשבון בבנק לאומי
קריאה של 4 דקות

יום שני ה- 3/6/19 ייזכר לנצח כיום ניצחון לקהילת המטבעות הדיגיטליים. לאחר מאבק משפטי ארוך שנמשך כשנתיים, בית המשפט העליון הכריע סופית: ביטס אוף גולד תוכל לנהל חשבון בבנק לאומי. יובל רואש מנכ״ל החברה מספר על התהליך הארוך שהגיע היום לסופו.

בית המשפט העליון קבע: ביטס אוף גולד תוכל לנהל חשבון בבנק לאומי
מימין: עו״ד אלי פילרסדורף, עו״ד שאול ציוני, עו״ד אהד פיליפ ויובל רואש מנכ״ל ביטס אוף גולד

ביטס אוף גולד תמשיך לנהל את חשבון הבנק שלה בבנק לאומי לצורכי פעילות מסחר במטבעות דיגיטליים - כך פסק בית המשפט העליון בהרכב של שלושה שופטים - דפנה ברק-ארז, ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף, במסגרת ערעור שהגישה החברה על ההחלטה של בית המשפט המחוזי מלפני שנתיים שקבעה כי בנק לאומי רשאי להגביל פעולות בחשבונה.

לאחר ניצחון קטן ב- 2018 בו ניתן צו זמני ע״י השופטת ענת ברון האוסר על בנק לאומי להגביל פעולות בחשבון הבנק של החברה עד שתתקבל הכרעה סופית ביחס לתביעה, היום הגיע הניצחון הגדול - הצו הזמני קיבל מעמד רשמי של פסק דין. מדובר בהישג עצום ומרגש לביטס אוף גולד אך גם לקהילת המטבעות הדיגיטליים כולה. הפסיקה עשויה להיות אבן דרך משמעותית בכל הנוגע לקבלה ואסדרה של תחום המטבעות הדיגיטליים אל מול הגופים הרגולטורים בישראל.

יובל רואש מנכ״ל ביטס אוף גולד מספר לבלוג שלנו ״אני גאה יותר מתמיד להוביל את החברה המדהימה שהקמנו. התחלנו את המסע שלנו ב-2013 בתוך תעשייה חדשה לחלוטין עם רצון ליצור חברה טובה, בריאה, רגולטורית, ועכשיו אפשר לומר שהמאמצים שלנו הוכיחו את עצמם, ובענק.

אני זוכר את היום בו קיבלנו מכתב מבנק לאומי במרץ 2015 שמבקש ש״נפסיק כל פעילות הקשורה במטבעות וירטואליים״ כאילו זה היה אתמול. ידעתי שזה יהיה תהליך ארוך, אבל לא היה לי מושג כמה ארוך וקשה הוא יהיה. היום אנחנו מסכמים 4 שנים של מאבק בניצחון אדיר עבורנו ועבור התעשייה כולה. בית המשפט העליון קיבל את עמדתנו לפיה הזכות לחשבון בנק שייכת לנו, והכריח את בנק לאומי להגיע איתנו להסדר בחסות בית המשפט.

אני גאה בחברה שבנינו, אני מודה לכל עובדי ביטס אוף גולד לדורותיהם והיום, לבעלי המניות שלנו, ולעורכי הדין שליוו אותנו מתחילת הדרך. אבל מעל כולם, אני מודה ללקוחות שלנו, שסומכים עלינו כבר מעל 6 שנים עם כספם, מתייעצים איתנו, שואלים, מבקשים שנמשיך להאבק, וגם מתלוננים כשצריך (הביקורת חשובה לנו!).

התעשייה שלנו ידעה הרבה עליות וירידות, אבל תמיד ידענו שאם נמשיך לשרת את הלקוחות נאמנה, ואם נבנה מוצר קל ונוח לשימוש, תבואו - ובאתם. אנחנו ממשיכים בכל הכוח והמוטיבציה, גם לשוק האירופאי באותה הדרך האופיינית לנו, מתוך הקהילה.
זהו יום היסטורי שמסמל את ההתפתחות שלנו לעוד המון שנים קדימה. נמשיך לתת לכם את מה שמגיע לכם, וזה לא פחות מהטוב ביותר״.

בית המשפט העליון קבע: ביטס אוף גולד תוכל לנהל חשבון בבנק לאומי

ביטס אוף גולד היא ברוקר המטבעות הדיגיטליים הראשון בישראל, חלוצה בתחומה, הראשונה לקבל רישיון נש״מ מטעם משרד האוצר ועכשיו הראשונה להפעיל חשבון בנק למטרת מסחר במטבעות דיגיטליים מתוקף חוק. הפסיקה מגיעה בסמוך להודעת החברה על התרחבותה מחוץ לגבולות ישראל אל עבר השוק האירופאי.

המאורע סוקר בכל אתרי הכלכלה, הקריפטו והמסחר הגדולים בארץ ובעולם ואף סוקר בשפה הסינית! 

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

בית המשפט העליון קבע: ביטס אוף גולד תוכל לנהל חשבון בבנק לאומי - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

בית המשפט העליון קבע: ביטס אוף גולד תוכל לנהל חשבון בבנק לאומי - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן