קריפטו בטוויטר

קריאה של 7 דקות

האם השיח ברשת החברתית טוויטר יכול לחזות שינוי מגמות בעולם המטבעות הדיגיטליים? סקירה מלאה על הקשר בין טוויטר וקריפטו עוד מתחילת הדרך.

בכל הנוגע לשיח סביב קריפטו, אין ספק שטוויטר היא בין הרשתות החברתיות היותר פעילות בתחום וכזו שמושכת אליה דיונים מעמיקים בין חברי הקהילה, מובילי דעה בתחום, וכמובן גם צרכני מידע מן השורה.

בין אם מדובר בנושאים כמו שינויים תכופים בשער המטבע, אנליזות מתוחכמות יותר או פחות, תחזיות לעתיד, עדכונים חדשותיים בתחום או אפילו פרסום אירועים - כשזה קשור לקריפטו, זה כנראה קורה בטוויטר.

לאחרונה שמענו על הציוץ של הסופרת ג'יי.קיי רולינג שכתבה את סדרת ספרי הארי פוטר מצייצת שאינה מבינה מה זה ביטקוין וביקשה שיסבירו לה על מה מדובר.

הציוץ הזה גרר אחריו אלפי תגובות וריטוויטים והתפתח לשיח ויראלי בן רגע, כמובן בהשתתפותם של כל השמות המוכרים בתחום הקריפטו שמהרו לקחת חלק. הציוץ המדובר הזה, הוא רק אחד מיני רבים.

הציוץ של ג'יי.קיי רולינג

טוויטר שהושקה ב- 2006 הייתה מאז ומתמיד מקום לדיונים בנושא מטבעות דיגיטליים לסוגם.

עם למעלה מ- 330 מיליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית, עדכונים בזמן אמת על עולם המטבעות הדיגיטליים יכולים להקפיץ את השיח והנראות של אותם המטבעות לטופ של הנושאים הטרנדיים ביותר, ולהשפיע על הפופולריות והאימוץ בקרב הקהילה אבל לא רק.

הנה דוגמה לכמה ציוצים ראשוניים שמהווים נקודות ציון בהתפתחות התחום.

קריפטו בטוויטר
פברואר 2011, הביטקוין הגיע לשווי הדולר!
קריפטו בטוויטר
גרג מצטער שמכר את 1,700 מטבעות הביטקוין שלו כששווי מטבע הגיע ל..8 דולר!
קריפטו בטוויטר
כנס הביטקוין הראשון באירופה בנובמבר 2011.
קריפטו בטוויטר
חציית הבלוק הראשונה בנובמבר 2012 בה ירד הגמול לכורים עבור אבטחה ותפעול של הרשת מ- 50,000 ל- 25,000 מטבעות ביטקוין.
קריפטו בטוויטר
כספומט הביטקוין הרשמי הראשון שהושק ב- 2013

קצת נתונים

מאמר של Southern Methodist University שפורסם ב- 2018 ובדק קורלציות שונות בין ציוצים בטוויטר למחיר המטבע מצא מתאם חזק בין נפח הציוצים (כמות האנשים והשיחות המתנהלות ברשת בתקופת זמן מסוימת) לבין מחיר המטבע.

עוד נמצא שציוצים בעלי סנטימנטים (חיוביים או שליליים) כלפי המטבעות דווקא לא עולים בקנה אחד עם המחיר ולא מצביעים על קורלציה, שכן הם נוטים להישאר זהים ללא קשר לעלייה או ירידה במחיר המטבעות.

הגרף הבא מתוך אותו המאמר מראה את הקורלציה שבין מחיר המטבע בדולרים (בכחול) לבין נפח הציוצים ברשת (בכתום) בין השנים 2014 - 2018.

קריפטו בטוויטר
מקור: https://scholar.smu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1039&context=datasciencereview

לאחרונה פרסמה קוינטלגראפ נתונים המצביעים על כך שהפופולריות של ביטקוין בטוויטר בהתבסס על נפח הציוצים אינה רק הגבוהה ביותר מבין כל מטבעות הקריפטו - היא גם פרופורציונלית ליחס השוק.

לפי אותם נתונים, ב- 26 במאי נספרו 26,778 ציוצים הקשורים לביטקוין. ציוצים הקשורים ל-6 מטבעות דיגיטליים מובילים אחרים הסתכמו כולם לכדי 13,000 במספר.

מבין סך הציצוצים הקשורים למטבעות דיגיטליים באותו היום, 68% היו קשורים ספציפית לביטקוין בו בזמן שלפי נתוני CoinMarketCap שווי השוק של ביטקוין עמד על 65.7%.

הכל מתחיל בראש?

ייתכן והקשר הזה בין הרשת החברתית לבין עולם הקריפטו מתחיל, איך לא, מלמעלה.

על אף הגבלות שונות שהטילה טוויטר במהלך השנים על פרסומים של מטבעות דיגיטליים, ג'ק דורסי - מנכ״ל ומייסד טוויטר ידוע דווקא כחובב קריפטו וכפעיל ויזם בתחום.

באחד מהראיונות ב- 2018 שנתן דורסי לטיימס הוא אמר כי בתוך 10 שנים ביטקוין יהיה המטבע היחיד בעולם. "בסופו של דבר ישתמש העולם במטבע אחד אחיד ולאינטרנט יהיה מטבע אחיד. אישית אני מאמין שזה יהיה הביטקוין.. זה כנראה יקרה בתוך 10 שנים, אבל זה יכול לקרות גם מהר יותר". כך צוטט.

קריפטו בטוויטר

דורסי אף לקח חלק פעיל במספר יוזמות שקשורות לעולם הקריפטו. באוקטובר 2019 השתתף בהשקעה של 10 מיליון דולר במיזם להקמת בורסת קריפטו בארה"ב.

בפברואר השנה הוסף לרשת החברתית אימוג׳י של ביטקוין ככה שלכל האשטג למילה Bitcoin או BTC יתווסף סמל של ביטקוין ליד. דורסי הוסיף את האשטג בתיאור פרופיל המשתמש הפרטי שלו והעלה לרשת ציוץ עם האימוג'י החדש כשהוא מתייג גם את Unicode וכנראה מציע שיעשו את אותו הדבר גם הם.

הבקשה הזו התקבלה בהערכה גדולה על ידי קהילת הקריפטו, רבים החלו לנסות את השימוש באימוג'י החדש כולל כל החברות הגדולות בתחום.

קריפטו בטוויטר
ג׳ק דורסי מנכ״ל טוויטר מצייץ על האשטג ביטקוין החדש

בנוסף עמד בראש סטארט-אפ הפינטק Square, שמוקדם יותר באותה השנה השיק את יחידת הקריפטו שלו - Square Crypto במטרה להרחיב את אימוץ הביטקוין בעולם כאמצעי תשלום.

באוקטובר השנה הודיעה Square כי רכשה 4ת709 מטבעות ביטקוין תמורת סכום של 50 מיליון דולר. בהודעה שמסרה החברה נאמר כי ״מטבע קריפטו הוא מכשיר של העצמה כלכלית, המספק דרך להשתתף המערכת מוניטרית גלובלית, המתיישר עם תכליתה של החברה.. אנו מאמינים כי לביטקוין יש פוטנציאל להיות מטבע נפוץ יותר בעתיד.. השקעה זו היא צעד במסע הזה״.

לסיכום, לרשתות החברתיות יש הרבה כח סביב עיצוב השיח כשזה נוגע לעולם המטבעות הדיגיטליים וטוויטר היא בין הרשתות הבולטות בכך.

מנעד הנושאים בתחום הוא רחב וכל אחד יכול לקחת חלק ולהצטרף לחגיגה. אם אתם רוצים להישאר מעודכנים בנושאים החמים בתחום ולהיות חלק מהשיח בזמן אמת, אתם כבר יודעים איפה אתם צריכים להיות.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

קריפטו בטוויטר - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

קריפטו בטוויטר - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן