ישראל התקבלה כחברה מלאה בארגון ה- FATF, מה הם ההשלכות על עולם המטבעות הדיגיטליים? קצינת הציות שלנו מספרת

  • ראשי
  • פוסטים
  • ישראל התקבלה כחברה מלאה בארגון ה- FATF, מה הם ההשלכות על עולם המטבעות הדיגיטליים? קצינת הציות שלנו מספרת
קריאה של 4 דקות

ארגון ה-FATF הודיע ביום ה- 10/12/2018 כי מדינת ישראל התקבלה כחברה מלאה בארגון. בכך הגיע לסיומו הליך המועמדות של ישראל ל-FATF אותו הובילה בשנים האחרונות הרשות לאיסור הלבנת הון בשיתוף גורמים רבים מקרב גופי הפיקוח והאכיפה בישראל. קצינת הציות של ביטס אוף גולד מסבירה את השפעת המהלך על עולם המטבעות הדיגיטליים.

במועד קבלתה של ישראל לארגון פורסם דוח הביקורת על מדינת ישראל של ה-FATF ביחס למשטר איסור הלבנת הון ומימון טרור בישראל. הדו"ח חילק שבחים לאפקטיביות המשטר בישראל ומיצב את ישראל כאחת משלושת המדינות המובילות בעולם בתחום זה יחד עם ארה״ב ובריטניה.

דו"ח הביקורת כלל סקירה מקיפה של משטר איסור הלבנת הון ומימון טרור בישראל וכן בחן כיצד ועד כמה ישראל מיישמת את הסטנדרטים הבינלאומיים שקבע הארגון.

הדו״ח העניק לישראל ציוני הצטיינות בשלושה נושאים מרכזיים:

  • מאבק במימון טרור
  • אפקטיביות פעילותה של הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור
  • מדיניות חילוט כספים שמקורם בפשיעה.

לצד זאת, הדו"ח מותח ביקורת על ישראל, בשל העובדה שעדיין לא הוטלו חובות פיקוח בתחום מניעת הלבנת הון ומימון טרור על מתווכי נדל"ן, סוחרים במתכות יקרות ונותני שירותים לחברות ולנאמנויות.

בנוסף, הדו"ח קורא לישראל להטיל על עורכי דין ורואי חשבון חובות דיווח על פעולות חשודות, בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים וכן להשלים את יישומו של מודל פיקוח מבוסס סיכון בקרב חלק מהרגולטורים הפיננסיים בישראל.

מהלך ההצטרפות האמור יסייע ויקדם את אסדרת תחום המטבעות הקריפטוגרפיים, שכן ארגון ה- FATF, בשיתוף ארגונים בינלאומיים נוספים, מקדם את אסדרת התחום ויחייב את זירות המסחר וחברות הקריפטו למיניהן בניהול מערכי בקרה ודיווח על מנת למנוע הלבנת הון, מימון טרור וניצול לרעה של השימוש במטבעות קריפטוגרפיים.

אסדרה רגולטורית מאפשרת צמיחה של שווקים ומוצרים חדשים, פיקוח, שקיפות, הגדלת התחרות וכניסת שחקנים לגיטימיים לשוק.

רקע למהלך:

ארגון ה- FATF הינו גוף בין- ממשלתי שהוקם בשנת 1989 המונה 35 מדינות בלבד, רובן מדינות ה- G 20. מדינת ישראל הינה המדינה ה- 36 המצטרפת לארגון. מטרת הארגון הינה קביעת סטנדרטים בינלאומיים בכל הנוגע למלחמה בהלבנת ההון ובמימון טרור, קידום מדיניות למאבק בהלבנת הון ומימון טרור ברמה הלאומית והבינלאומית.

מדובר בהישג משמעותי מאוד עבור מדינת ישראל שעד לפני 16 שנה דורגה ברשימות השחורות של הארגון. בשנת 2014 החליט הארגון, בצעד נדיר, לפתוח את שורותיו למדינות נוספות והזמין מספר מצומצם של מדינות, וביניהן ישראל, לפתוח בהליך הצטרפות לארגון. מדינת ישראל השקיעה משאבים רבים בשנתיים האחרונות בהיערכות מקיפה לביקורת הבינלאומית שביצע הארגון. זאת, מתוך הכרה בחשיבות ההליך ובתוצאותיו ובהשפעתו על המוניטין הבינלאומי של מדינת ישראל בכל הנוגע למאבק הגלובלי בהלבנת הון ומימון טרור.

ההצטרפות לארגון תאפשר למדינת ישראל לקחת חלק פעיל בעיצוב המדיניות העולמית בתחום המאבק הבינלאומי בהלבנת הון ומימון טרור, תשפר את מעמדה הבינלאומי של המדינה, תשפר יכולתו של הסקטור הפיננסי לפעול בזירה הבינ"לתתרום לחיזוק הכלכלה ולסקטור העסקי בישראל ולמיצוב ישראל כמקום אטרקטיבי להשקעות. כמו כן, ההצטרפות לארגון תשפר את שיתוף הפעולה בין ישראל לבין מדינות אחרות במישור הפיננסי, המודיעיני ובמישור שיתוף הפעולה הכלכלי והמשפטי.

לסיכום, אנו מלאי תקווה כי לאור ההתמחות המשמעותית בתחום וריבוי החברות העוסקות בפעילות הנ"ל, אחד הנושאים שישראל תקדם ברמה הבינלאומית הינו אסדרת הפעילות בתחום הקריפטו, לרבות קביעת סטנדרטים פיקוחיים ייעודיים לתחום המבוססים על חדשנות טכנולוגית, כי רק רגולציה מותאמת והוליסטית יכולה להביא את תחום הפעילות הזה לאימוץ רחב על ידי שחקנים מוסדיים ורק כך יוכל התחום להגשים את ייעודו.

ישראל התקבלה כחברה מלאה בארגון ה- FATF, מה הם ההשלכות על עולם המטבעות הדיגיטליים? קצינת הציות שלנו מספרת
הכותבת היא עו״ד יעל נאמן בן ארי, קצינת הציות ומנהלת הסיכונים בביטס אוף גולד

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

ישראל התקבלה כחברה מלאה בארגון ה- FATF, מה הם ההשלכות על עולם המטבעות הדיגיטליים? קצינת הציות שלנו מספרת - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

ישראל התקבלה כחברה מלאה בארגון ה- FATF, מה הם ההשלכות על עולם המטבעות הדיגיטליים? קצינת הציות שלנו מספרת - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן