מבוזרים ברוחם: מדוע צעירים מתעניינים בקריפטו?

קריאה של 5 דקות

מחקר שנעשה לאחרונה מטעם גוף ההשקעות של צ'רלס שוואב (Charles Schwab) מצא כי 11% מדור ה-Z הנמצאים בשוק העבודה, השקיעו לראשונה בחייהם באמצעות רכישת קריפטו. עוד נמצא כי 46% מבני האוכלוסייה העובדת של דור ה-Z מחזיקים או רוצים להחזיק בקריפטו דרך תוכנית ההשקעות לפנסיה שלהם (ליתר דיוק דרך ה-401K שלהם, הדומה להשקעה בפנסיה צוברת בחברות הפנסיה בישראל).

כלומר, יש לא מעט אינדיקציות לכך שיש עניין רב בקריפטו מצד ילידי דור ה-Z, ואילו אצל דור ה-Y הנתונים דומים. מבחינתם, השקעה בקריפטו היא השקעה בעתיד שלהם. נשאלת השאלה, מה מחבר את הצעירים לקריפטו?

לא בקטע של הגדרות: הסיפור של דור ה-Z ודור ה-Y

הביטוי דור ה-Z הוא כינוי סוציולוגי המתייחס לאלו שנולדו לאחר סוף שנות ה-90, ועד לסוף העשור השני של המילניום הנוכחי (כלומר, בערך עד סוף 2020). מבין ילידי דור ה-Z, אלו שנולדו בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 כבר נכנסו בחלקם הגדול לשוק העבודה, והחלו לבטא במעשים את ההעדפות הערכיות, הצרכניות והתרבותיות שלהם. דור ה-Y (המכונים גם מילניאלס) הוא הדור שהיה לפני דור ה-Z, ונולד בערך בתחילת שנות ה-80 עד לסוף שנות ה-90. 

מבוזרים ברוחם: מדוע צעירים מתעניינים בקריפטו? - Bits of Gold - Blog

מחקר בנושא מצא כי 94% מסך כל ההשקעות בקריפטו נעשה על ידי דור ה-Z וכן על ידי מילניאלס. מבחינת נפח העסקאות אגב, חלקם של המילניאלס גדול בהרבה מזה של דור ה-Z, אולם זאת מכיוון שיש הרבה יותר מילניאלס בגילאי העבודה הרלוונטיים מאשר של דור ה-Z (הגילאים הרלוונטיים לעסקאות קריפטו מקרב דור ה-Z הם צעירים בני 18–23 כיום). בנוסף, שליש מהאמריקאים בני 18–29 עשו לפחות עסקת קריפטו אחת בחייהם. כמו כן, בדיקה שנעשתה על ידי CNBC, מצאה שקרוב לשליש מהמיליונרים בדור ה-Y כיום מחזיקים בערך חצי מההון שלהם בקריפטו. 

תרבות הקריפטו

סיבה אחת לכך שדור ה-Z וצעירי דור ה-Y משקיעים יותר בקריפטו, היא שקריפטו מותאם להם מאוד מבחינה תרבותית: המסחר בקריפטו לא נעשה על ידי בתי השקעות אלא באמצעות פלטפורמות דיגיטליות ייעודיות למסחר בקריפטו. כמו כן, הדיונים בקריפטו ברשתות החברתיות ובפורומים למיניהם נעשים בשפה צעירה, ומלווים בממים וסרטונים. 

בנוסף, אנשים צעירים מעדיפים לעשות את המחקרים שלהם בעצמם, או להסתמך על מחקרי השקעה של צעירים כמוהם- נראה שפשוט צעירים מעדיפים לקבל את המידע שלהם באופן הזה ולא מאתרי חדשות הפיננסים. בני דור ה-Z וה-Y פשוט לא בוטחים במוסדות הוותיקים שלא "מדברים בשפה שלהם", ורואה בהם מייצגים של הממסד הארכאי, שהיסטורית נוטה לכיוונם של העשירים על חשבון מעמד הביניים.

מבוזרים ברוחם: מדוע צעירים מתעניינים בקריפטו? - Bits of Gold - Blog

בנוסף לכך, מטבעות דיגיטליים מושכים צעירים רבים המתעניינים בטכנולוגיה המהפכנית מאחוריהם והאפשרויות שהיא מגלמת. ביטקוין למשל מציע גישה למערכת הפיננסית גם לאנשים שאין להם חשבונות בנק, ויוצר נגישות למערכת פיננסית יש מאין. בכלל, היות והבנה של קריפטו דורשת מעט הבנה בטכנולוגיה, היא פשוט יותר קלה להבנה לצעירים שהם Digital Natives ונולדו עם הסמארטפון ביד, מאשר למבוגרים יותר המסתגלים בקצב אחר לאימוץ טכנולוגיות חדשות. 

עם זאת, העובדה שהם חסרי ניסיון ברובם, לא אומרת שלצעירים אין שיקול דעת. ברשת ישנם לא מעט מובילי דעה צעירים שמספרים על ההשקעות שהם עושים היום, ונראה שהם נוטים יותר לביטקוין ואיתריום, שהנתונים מצביעים שהם כאן להישאר לאורך זמן. צעירים שמשקיעים במטבעות כגון ביטקוין ואיתריום, לאו דווקא עושים זאת בתור השקעה קצרת-טווח, אלא לעתים גם השקעה לטווח הארוך, אפילו במחשבה לגיל הפנסיה שלהם.

בין אם אתם רואים את הקריפטו כהשקעה קצרת-טווח, ובין אם אתם חושבים על רכישת קריפטו לצורך חיסכון ארוך-טווח, השקיעו זמן לחקור וללמוד את דרך ההשקעה המתאימה עבורכם. באמצעות האתר שלנו ניתן לקנות ולמכור מטבעות דיגיטליים בנוחות ובקלות מכל מקום ובכל זמן.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

מבוזרים ברוחם: מדוע צעירים מתעניינים בקריפטו? - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

מבוזרים ברוחם: מדוע צעירים מתעניינים בקריפטו? - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן