ליברה- בואו נדבר על זה

קריאה של 4 דקות

סדרת הכתבות על ליברה, המטבע של פייסבוק יוצאת לדרך. בכתבות הבאות ננסה לעשות לכם סדר במטבע שכבר הספיק לעשות לא מעט בלאגן. כל כתבה תבחן זווית אחרת מסיפור הליברה; סיבות להקמתו, פרטים טכניים, סכנות אפשריות, הרווח של פייסבוק ממנו ועוד.

נתחיל ב... למה?

למה פייסבוק, ענקית שביכולתה לשלוח זרוע בכל תחום שתרצה, בוחרת לעשות מהלך כל כך גדול בתחום הקריפטו, במיוחד כשבמגרש כבר ניצב שחקן כל כך מרכזי - הביטקוין.

למה המטבע עושה כל כך הרבה רעש בתעשיית המטבעות הדיגיטליים ובכלל? ואיך זה שונה מכל תחום אחר שפייסבוק נכנסת אליו?

כדי לבדוק את זה, צריך קודם כל לחזור למקורות… כלומר, לביטקוין.

הגרסה הראשונה של הביטקוין (התוכנה שלה) פותחה בסוף שנת 2008 על ידי קבוצת מתכנתים או מתכנת יחיד שכינה את עצמו "סאטושי נקאמוטו", שם שרובנו מכירים.

אחד הדברים שאפיינו את הביטקוין הוא חוסר היציבות במחירו. רק בשנים האחרונות הביטקוין הצליח לשמור על מחיר יציב יחסית, דבר שהעיד על בגרות המטבע.

אבל מה הקשר לביטקוין?

הביטקוין הוא דוגמה טובה לאיך חוסר מודעות וזהות המפתחים עלולה לגרום לאנשים לחשוש טיפה מהמטבע, לפחות בשלב הראשוני שלו, ולאיך קבוצה אנונימית לא יכולה לגייס שותפים חזקים עד כדי כך שהם יכולים לתת לו גב פיננסי.

ליברה- בואו נדבר על זה

בליברה, זה עובד מעט אחרת.

פייסבוק ״התגלחה״ על זקנו של הביטקוין וידעה בדיוק לאן היא נכנסת. לצורך מיזם הליברה, פייסבוק גייסה שותפים ביניהם כמה מהחברות הגדולות ביותר בענפי הטכנולוגיה והפיננסים.

המטרה הראשונה היא להביא את תחום הבלוקצ'יין לזרם המרכזי, כך שלא יהיה צורך בידע טכנולוגי או בהכרת המוצר ממש כדי להשתמש בו. שכבר בהתחלה ניתן יהיה לשלם באמצעותו בסופר, בקניון, דרך הווטסאפ, במסנג'ר ואפילו במכולת השכונתית. נגיש נגיש נגיש.

איך? פשוט. 

רוצים להזמין מלון באמצעות ליברה? בוקינג היא אחת השותפות במטבע. רוצים להגיע למקום כלשהו? אובר גם שותפה. אפשרויות תשלום? פייפאל ומאסטרקארד.

שלא לדבר על כמות הדאטה האדירה שיש לתאגיד פייסבוק בלבד באמצעות, שימו לב:
וואטסאפ - מעל מיליארד וחצי משתמשים בעולם.
פייסבוק - מעל שני מיליארד משתמשים (מעל 800 מיליון פעילים בתדירות יומית).
ואם זה לא מספיק כדי להשתלט על העולם הפיננסי ויותר, פייסבוק מתכננת להגיע ל- 100 שותפים שונים!

איך תשמור פייסבוק על יציבות המטבע?

פייסבוק תגבה את ערך המטבע באמצעות נכסים אמיתיים שיוחזקו על ידי אגודת ליברה. אגודה ללא מטרות רווח השוכנת בשוויץ. האגודה תחזיק נכסים פיננסים כדוגמת איגרות חוב ופיקדונות ביחס של אחד לאחד עבור כל מטבע ליברה שנמצא במחזור. כך, כשלכל מטבע יהיה גיבוי - משענת, יהיה ניתן להבטיח את היציבות שלו.

ולמה פייסבוק בחרה דווקא בבלוקצ'יין?

בלוקצ'יין היא טכנולוגיה בעלת יתרון מרכזי - היא בטוחה ומוצפנת אך בנוסף - היא מבוזרת, ולכן התשלום באמצעותה אפשרי כמעט תמיד בין כל מקום בעולם, למקום אחר.

אז מהו בעצם הייעוד של הליברה?

אז ככה, זוכרים ששילמנו פעם על מסרונים? נו, SMSים. דרך מוזרה ומיושנת של חברות הסלולר לקחת לנו עוד כמה שקלים בחודש. עד שהגיעה וואטסאפ, שנרכשה על ידי… פייסבוק.

פייסבוק רוצה ליצור מטבע זמין לכולם, בלי עמלות או דמי חבר, ומי כלול בתוך קהל היעד? מדינות מתפתחות שאין להן גישה לפייסבוק ואפילו אוכלוסיות שאין להן גישה לבנקים. בקיצור, קהל היעד - כל העולם.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

ליברה- בואו נדבר על זה - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

ליברה- בואו נדבר על זה - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן