באמצעות ביטקוין-מייקרוסופט מגנה על הפרטיות שלכם

קריאה של 2 דקות

מייקרוסופט הציגה פרויקט חדש בו היא תנצל את טכנולוגיית הביטקוין כדי לתת למשתמשים את האפשרות לשלוט על פרטי ההתחברות שלהם בעצמם, בלי צורך להיעזר באף חברה חיצונית.

זהות דיגיטלית נחשבת לאחד הנושאים המסקרנים והמסתוריים בעולם אבטחת המידע, ומומחים אומרים שטכנולוגיית הבלוקצ'יין היא אחת התקוות הגדולות של עולם זה. למרות זאת, הבנת הנושא ומימוש הפוטנציאל שלו רחוקים מאוד מלהסתיים.

הרעיון מאחורי הפרוייקט של מייקרוסופט הוא עיצוב פרטי התחברות דינאמיים שיעבדו בדומה להתחברות לפייסבוק, ויאפשרו גישה אחת לכל סוגי האפליקציות. במקום שפייסבוק או מייקרוסופט יהיו אלו שיחזיקו בפרטים, המשתמשים יחזיקו בהם.

תומכי הרעיון טוענים שהפרויקט יביא בשורה חדשה לתחום הפרטיות הדיגיטלית. בראש ובראשונה כיוון שלא ניתן יהיה לעקוב אחרי הפעילות של הגולשים הפרטיים ברחבי האינטרנט. בנוסף, הם טוענים ששילוב טכנולוגיית הביטקוין בתחום יכול למנוע פריצות, כיוון שהרבה מידע יחולק בין המשתמשים ולא יאוחסן במקום אחד.

ולבסוף, גם מאגרי מידע רגישים יותר כדוגמת דרכונים או פרטי ביטוח יאוחסנו בטפסים דיגיטליים מבוזרים ומוגנים.

מסע בעקבות הקריפטו הישראלי - חלק א׳

יש עוד דרך ארוכה עד לתכנות מערכת שפועלת בצורה מושלמת. ארי ג'ולס מוסיף שהצוות שלו בקורנל עובד על בעיות נוספת בנושא כמו המחשבה על איך המשתמשים ידאגו בעצמם לפרטים שלהם - "עקב האכילס של כל מערכת מבוזרת", לדבריו.

בניגוד לביטקוין שהוכח כבר כטכנולוגיה בטוחה שרצה יותר מעשור, ישנן טכנולוגיות "פשוטות יותר" אך פרטיות הרבה פחות. ג'ולס טוען שאנשים יעדיפו נוחות על פני פרטיות כדי למנוע כאבי ראש ועבודה מיותרת.

מעניין לראות איך קנייה ומכירה של ביטקוין הם לא השימושים היחידים שנעשים במטבע, שלמעשה מתחילת הדרך הטכנולוגיה שלו סומנה כפורצת דרך בעולם אבטחת המידע.

כעת, כששחקן ענק כמו מייקרוסופט התחיל לפתח את הנושא באמצעות הביטקוין, העתיד נראה גם פרטי, וגם נוח.

למקור לחץ כאן

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

באמצעות ביטקוין-מייקרוסופט מגנה על הפרטיות שלכם - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

באמצעות ביטקוין-מייקרוסופט מגנה על הפרטיות שלכם - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן