חוגגים יום הולדת 14 לביטקוין. גלו מה אתם יודעים עליו!

קריאה של 5 דקות

14 עובדות על ביטקוין>> מאז 2009

14 שנה ליום ההולדת של הביטקוין. המטבע המבוזר הראשון היה ונותר בראש רשימת המטבעות. הנה כמה עובדות חשובות על פורץ הדרך.

Genesis

בתאריך 3 בינואר 2009, הבלוקצ'יין הראשון הושק עם ה"בלוק" הראשון שנקרא בלוק Genesis. "בראשית״, הבלוק הראשון שנכרה יכול להיות ממש עם פירוש תנ״כי אפילו, כבלוק שסלל את הדרך לביטקוין שאנחנו מכירים היום.

סאטושי נקאמוטו

המטבע נוצר על ידי אדם אנונימי או קבוצת אנשים המכונה Satoshi Nakamoto.

למרות שנקאמוטו נותר דמות מסתורית, המטרה המרכזית שלו הייתה ליצור מטבעות קריפטוגרפיים. במילים פשוטות, סאטושי יצר את הביטקוין כדי להחזיר את השליטה הפיננסית מהאליטות הפיננסיות, ולתת לאנשים רגילים הזדמנות לקחת חלק במערכת פיננסית מבוזרת. זו הכלכלה החדשה והאפשרויות הרבות הטמונות בה שנקאמוטו הביא לעולם.

21 מיליון

ההיצע הכולל של ביטקוין מוגבל ל-21 מיליון. כלומר, ללא יכולת ״הדפסת שטרות״ ללא הגבלה, בדומה לכסף מדיניתי. 

בהתאם ללוח זמני הכרייה הנוכחיים, יסיימו לכרות את כל כמות המטבעות בשנת 2140. בשנת 2024, תגמול כריית הביטקוין יירד ל-3.125 ביטקוין לכל בלוק שנכרה. בקצב הזה - תגמול בלוק הביטקוין יורד אחרי כל 210,000 בלוקים.

מבוזר

הביטקוין מבוזר, כלומר אינו נשלט על ידי שום ממשלה, בנק או רשות מרכזית אחרת. לכן, לביטקוין אין סמכות מרכזית. לרשת אין גם אחסון מרכזי, כלומר ״ספר החשבונות״ של הביטקוין מופץ על גבי רשת הבלוקצ׳ין.

ביטקוין חוגג 14

900 ביטקוינס

בכל יום נכרים 900 מטבעות ביטקוין חדשים. כלומר, כל 10 דקות, הכורים מאמתים בלוק אחד של עסקאות ביטקוין. התגמול הנוכחי עבור אימות בלוק אחד של ביטקוין הוא 6.25 ביטקוין. אז, כ-900 ביטקוינים משוחררים לשוק מדי יום! 

נותרו עוד 1,750,925 ביטקוין שיכרו עד שנגיע לרף העליון של 21 מיליון. 

פרטיות

עסקאות הנעשות באמצעות ביטקוין אינן מערבות בנקים או מתווכים פיננסיים אחרים.

דמיינו רגע איך אתם משלמים על המצרכים שלכם. אם תחליט לשלם במזומן, זה מיידי, בחינם ופרטי. אם תשלמו עם כרטיס אשראי או חיוב, זה מהיר, זול, אבל לא פרטי, בכך שיש שובל שניתן להשתמש בו כדי לאתר את הרכישה שלכם. החלטתם לשלם בביטקוין? הפרטיות היא הגבוה ביותר.

תודה לטכנולוגיה

הטכנולוגיה הבסיסית של ביטקוין היא הבלוקצ'יין.

בלוקצ'יין היא הטכנולוגיה המאפשרת את קיומו של מטבעות קריפטוגרפיים (בין היתר). מעין מסד נתונים שקוף בתוך רשת ענקית המקושרים יחד בשרשרת. 

מה אומר החוק?

המטבע התמודד עם אתגרים רגולטוריים במדינות רבות, ומעמדו החוקי משתנה ממדינה למדינה.

ביטקוין הוא מטבע רשמי באל סלבדור. המדינה תרמה מספר תרומות משמעותיות לאימוץ ההמוני של המטבע מאז שהוכר רשמית. בנובמבר 2021, הנשיא נאיב בוקלה אפילו אמר שהמדינה שואפת לבנות עיר ביטקוין ללא הכנסה וארנונה.



כל מה שרציתם לדעת על ביטקוין

סימן את הדרך

ישנם מספר מטבעות קריפטוגרפיים נוספים שנוצרו בעקבות הביטקוין כמו Ethereum, Litecoin ו-Dogecoin.

מערכות תשלומים נוספות

ביטקוין התמודד עם תחרות ממערכות תשלום דיגיטליות אחרות כמו PayPal ו-Venmo, אך הוא נותר המוכר והנפוץ ביותר.

אפשר במזומן?

כספומט הביטקוין הראשון הוקם בוונקובר שבקנדה. כלומר, מכשיר שדרכו ניתן להזין שטרות פיאט כמו דולר, יורו או שקל ולקבל ביטקוין לארנק הדיגיטלי שלכם. גם לנו יש את כספומט הביטקוין שלנו, בשגרירות הביטקוין ברחוב אחוזת בית 1 בת״א. 

מוזמנים לבקר!

פיצה = ביטקוין

יום הפיצה של ביטקוין מצוין ברחבי העולם ב-22 במאי. התאריך הזה מנציח את הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש במטבע קריפטוגרפי לקניית מוצרים בעולם האמיתי. (וליתר דיוק, 2 מגשי פיצה שעליהם שולמו, 10,000 ביטקוין!) 

אז כן, הפריט הראשון שנקנה עם מטבע קריפטוגרפי היה פיצה 🙂

לא רק מטבע

בעוד שהביטקוין פותח במקור כמערכת מזומנים אלקטרונית עמית לעמית, peer-to-peer, הוא שימש גם למגוון מטרות אחרות, כמו מימון המונים וחוזים חכמים.

אתגרים מאז ועד היום

למרות האתגרים שלו, הביטקוין השיג אימוץ והכרה מהמיינסטרים, והוא נחשב בעיני רבים לחידוש פורץ דרך בעולם הפיננסים ולמעשה מסמל עבור קהילת הביטקוין כולה את השינוי הגדול מאז שפורסם ה״דף הלבן״ אי שם ב-31 לאוקטובר 2008 ע״י, סאטושי נאקמוטו.

מזל טוב ביטקוין, יצרת לנו עולם מרתק של קידמה כלכלית וטכנולוגית. 

רוצים לדעת עוד על המטבע הדיגיטלי הראשון?

יש לנו המון מושגים בקריפטופדיה שם תוכלו לצלול עוד לעומק עם מידע נוסף ושווה גם להכיר את עמוד ביטקוין למתחילים - שם תמצאו המון שאלות ותשובות בנוגע לביטקוין.

 צריכים עזרה בפתיחת חשבון כדי שגם אתם תוכלו להחזיק מטבעות דיגיטליים? אנחנו זמינים עבורכם גם בטלפון, בסושיאל ובווצאפ

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

חוגגים יום הולדת 14 לביטקוין. גלו מה אתם יודעים עליו! - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

חוגגים יום הולדת 14 לביטקוין. גלו מה אתם יודעים עליו! - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן