דוח חדש קובע- ביטקוין פחות תנודתי מאמזון, נטפליקס ונווידיה

  • ראשי
  • פוסטים
  • דוח חדש קובע- ביטקוין פחות תנודתי מאמזון, נטפליקס ונווידיה
קריאה של 4 דקות

היסטורית, מטבעות דיגיטליים כמו ביטקויין ספגו ביקורות על התנודתיות שלהם, תכונה אשר לעיתים קרובות מהווה מכשול בכל הנוגע לאימוצם כמטבע ולא כנכס. נתונים חדשים מראים כי המטבע הדיגיטלי המוביל הוא פחות תנודתי מכמה מהמניות הגדולות והפופולריות הנסחרות בוול סטריט.

הביטקוין תנודתי הרבה פחות בהשוואה לתחילת שנת 2018:
הנתונים שנלקחו מ- CBOE Global Markets התמקדו בסטייקת התקן ההיסטורית של ביטקוין (HV) במשך 20 יום, נתון אשר ירד ל- 31.5% - בהשוואה לזו של פיצה דומינו לדוגמה, אשר עומדת על כ- 36.2%. 

סטיית תקן היסטורית נמוכה זו מרשימה במיוחד בהשוואה לזו של חברות טכנולוגיות גדולות כמו ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון (35%), נטפליקס (52%) ויצרנית שבבי המחשבים ניווידה (40%). 

ביטקוין (29.3%) ״התגנב״ רק כמה אחוזים מעל ענקית הטכנולוגיה אפל ובהשוואה לתנודתיות של ה״דודנים״ הקריפטוגרפים שלו- ביטקוין קאש, ריפל, איתריום וליטקויין, ביטקויין נמצא כהכי פחות תנודתי.

במבט לאחור על חודש ינואר 2018, לאחר שערך הביטקוין נפל משיא כל הזמנים של כמעט 20,000$ בסוף חודש דצמבר, סטיית התקן ההיסטורית של המטבע במשך 20 יום עמדה על 140%, כמעט פי 5 ממה שנרשם לאחרונה.

סטיית התקן של ביטקוין עשויה גם היא לשמש מדד נוסף לתנודתיות. קווין דייויט, מדען בכיר במכון האופציות ב- CBOE, הסביר ל- Market Watch כיצד סטיית התקן של המטבע השתנתה באופן דרסטי מאז תחילת שנת 2018, ירידה מ +/-42% ל +/- 7.3% בלבד.

"סטיית התקן של ביטקוין עומדת כרגע על כ- 475 $. אם נשווה נתון זה לאמצע חודש ינואר בשנה שעברה, כאשר ערך המטבע היה 11,000 $, סטיית התקן היתה גבוה משמעותית ועמדה על כ-  4640$״, אמר דיוויט. 

דוח חדש קובע- ביטקוין פחות תנודתי מאמזון, נטפליקס ונווידיה

נתונים אלה הם חדשות טובות עבור רבים, בפרט עבור המטיפים למטבעות דיגיטליים והמאמינים בטכנולוגיה מבוזרת ורואים בה את הכלכלה החדשה. עבור אלו, התנודתיות הנמוכה של המטבעות חשובה שכן כמחזיקי מטבעות הם מצביעים לעיתים קרובות על תנודתיות מופרזת כמכשול משמעותי לאימוץ המטבע וכסיבה לחשש מהסתבכות עבור משקיעים מוסדיים.

מעניין לראות כי פרספקטיבה זו אינה משותפת לכל. סוחרי יום ומי שמרוויח את כספו דווקא מתנודות שווי המטבע רק מחכים לכל עלייה וירידה. למרבה הצער עבור אלה, הווליום שמייצג את התקופה האחרונה עשוי להצביע על מגמת יציבות.

"אולי אנחנו עדים להתבגרותו של השוק. עדיין מוקדם מכדי להכריז על יציבות, אך הטווח העקבי בתקופה האחרונה עשוי לרמוז על שינוי מבני. את זה רק הזמן יגיד", אמר דויט. 

מייק מקגלון, אסטרטג המודיעין של בלומברג, בעל תפיסה דומה. הוא מסביר כי היות והשוק מתבגר במהירות, סביר להניח כי עם כניסתם של מוצרים ושירותים נוספים הקשורים לביטקוין לשוק, המטבע ילך וייעשה יציב אף יותר.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

דוח חדש קובע- ביטקוין פחות תנודתי מאמזון, נטפליקס ונווידיה - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

דוח חדש קובע- ביטקוין פחות תנודתי מאמזון, נטפליקס ונווידיה - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן