האוניברסיטאות והמכללות המובילות בתחום הבלוקצ׳יין

קריאה של 7 דקות

בתגובה להתעניינות הגוברת בתחום הבלוקצ׳יין בקרב סטודנטים צעירים, Coindesk מדרגת את האוניברסיטאות והמכללות המובילות בתחום הבלוקצ׳יין כיום בארה״ב.

האוניברסיטאות והמכללות המובילות בתחום הבלוקצ׳יין

בשנים האחרונות, אוניברסיטאות ומכללות ברחבי העולם השקיעו רבות בפיתוח תוכניות לימוד ומשאבים סביב טכנולוגיית הבלוקצ׳יין. אמנם יהיה זה בלתי אפשרי להעריך את שלל האספקטים ההופכים אוניברסיטה/ מכללה למקום המושלם ללמוד בו את הטכנולוגיה המדוברת, אך הדירוג הבא עשוי לשמש נקודת פתיחה שימושית עבור סטודנטים מתלבטים.

מטבעות קריפטוגרפים בפרט ותחום הבלוקצ׳יין בכלל הם טכנולוגיה קשה ללימוד היות וביסודם הם תחום אינטרדיסציפלינרי. מתוך הכרה במציאות זו, ניסה CoinDesk למדוד את נפח הפעילות בתחום של כל אוניברסיטה, תוך מתן משקל נוסף ללימודים בין-תחומיים. המדד אינו מעריך את טיב התוכנית או האפקטיביות שלה אלא רק את משקל התכנים הקשורים לתחום בתוכנית הלימוד.

האוניברסיטאות והמכללות המובילות בתחום הבלוקצ׳יין
אוניברסיטת סטנפורד

1. סטנפורד

אוניברסיטת סטנפורד ממשיכה לשמר את המוניטין שלה כמובילה בתחום. קורסים בין-תחומיים קודמים כגון "מטבעות דיגיטליים״ ו"פשעי סייבר" אפשרו לסטודנטים מהפקולטות למשפטים, מדעי המחשב, ומנהל עסקים לחקור את הנושא באופן שיתופי.

סטנפורד גם מיתגה את עצמה כמקום עלייה לרגל עבור פרופסורים ידועים בתעשייה. קתרין האון, תובעת פדרלית לשעבר וכעת שותפה כללית של אנדריסן הורוביץ, לימדה את הקורס "מטבעות דיגיטליים" לצד סוזן אתאי, כלכלנית בעלת מוניטין עולמי. גם בעלי שם נוספים בתעשייה מצאו את עצמם נמשכים לסטנפורד.

עם זאת, בדומה לשאר בתי הספר, פרופסורים מוכשרים אלו ממשיכים לשחק תפקיד מוביל בפיתוח התעשייה מעבר לתפקידם באקדמיה ועל כן עומדת סטנפורד בפני האתגר של שמירתם בקרבה.

בנוסף, באלאג'י סריניבאסאן, לשעבר מנכ"ל Earn.com וה- CTO הנוכחי של Coinbase, לימד במשותף קורס על ביטקוין בפקולטה למדעי המחשב. יתרה מזאת, סטנפורד משכה אליה משקיעים רבים מהתעשייה. כך לדוגמה קרן אתריום ואחרים מימנו את מרכז סטנפורד לחקר בלוקצ'יין, פרויקט בן חמש שנים המוקדש כולו לחקר האתגרים הטכניים המצויים בתחום.

האוניברסיטאות והמכללות המובילות בתחום הבלוקצ׳יין
אוניברסיטת ברקלי, קליפורניה

2. אוניברסיטת ברקלי, קליפורניה

כבית הספר הציבורי היחיד בדירוג של CoinDesk, ברקלי מוכיחה כי אוניברסיטאות יכולות להישאר בחוד החנית של טכנולוגיות מתפתחות גם מבלי לגבות שכר לימוד בשמים. בהתבסס על המוניטין שלה כאחת מהאוניברסיטאות להנדסה המובילות במדינה, ברקלי מציעה מגוון קורסים במדעי המחשב ברמה גבוהה בנושא.

בנוסף, בית הספר משקיע מאמצים ומשאבים בחינוך בינתחומי עם קורסים כמו ״בלוקצ׳יין וכלכלה קריפטוגרפית, עתיד הטכנולוגיה, העסקים והמשפט". קורס זה, אשר מושך אליו פרופסורים מהפקולטות למדעי המחשב ומשפטים, תורם לשימור המוניטין של ברקלי כמובילה בתחום. גם לפקולטה למנהל עסקים תרומה נכבדה עם קורסים ומועדונים משלהם בתחום הבלוקצ׳יין.

והכי חשוב כנראה, אחת הסיבות שממקמות את ברקלי במקום זה היא ארגון הסטודנטים ״בלוקצ׳יין״ המהווה את אחת הקהילות התוססות ביותר בקמפוס במדינה. בין פעילויות הארגון ניתן למצוא חינוך לטכנולוגיה, בניית מוצרים וייעוץ עבור חברות גדולות כמו איירבוס וקואלקום.

האוניברסיטאות והמכללות המובילות בתחום הבלוקצ׳יין
אוניברסיטת ניו יורק

3. אוניברסיטת ניו יורק

אוניברסיטת ניו יורק היא אחת הראשונות שהשכילו להכניס לתוכנית הלימוד נושאים הקשורים לתחום הבלוקצ׳יין. עוד בשנת 2014, פרופ׳ דייויד ירמק ופרופ׳ ג'פרי מילר יזמו את הקורס "מטבעות דיגיטליים, בלוקצ׳יין ועתיד השירותים הפיננסיים", המתמקד בתפקידם המתפתח של מטבעות דיגיטליים בכלכלה ובבנקאות.

אוניברסיטת ניו יורק מתגאה גם בכמה מתוכניות הלימוד הטובות ביותר בתחום הבלוקצ׳יין. יתרה מכך, היתה חלוצה כאוניברסיטה שתמכה בהאקתון הביטקוין עוד בשנה  2014 ושיתפה פעולה עם יזמים וחברות שונות בתחום. בנוסף, באוניברסיטה קיימת מעבדה המוקדשת כולה לבלוקצ׳יין ופורום בשם ״בלוקצ׳יין ונכסים דיגיטליים״ המהווים מוקד משיכה ועניין לקמפוס.

העיר ללא הפסקה מאפשרת גם גישה נוחה לכל האקו-סיסטם של תחום הבלוקצ׳יין. סטארטאפים רבים ומקומות נוספים בהם ניתן להתמחות או לעבוד מקיפים את האוניברסיטה. כך לדוגמה, נסיעה קצרה ברכבת התחתית תביא אותך אל ConsenSys 'HQ, מובילה בתחום טכנולוגיית האיתריום.

האוניברסיטאות והמכללות המובילות בתחום הבלוקצ׳יין
המכון הטכנולוגי של מאסצ׳וסס

4. המכון הטכנולוכי של מסצ׳וסטס

בעבור סטודנטים המעוניינים ללמוד את הבסיס הטכני של מטבעות דיגיטליים ובלוקצ׳יין, המכון הטכנולוגי של מסצ׳וסטס הוא כנראה האופציה הטובה ביותר. עם קורסים כמו ״מטבעות דיגיטליים, הנדסה ועיצוב״ אשר נלמדים באופן משוטף ע״י Tadge Dryja, מבין מחברי רשת ה- Lightning Network וה- CTO לשעבר של Lightning Labs, יחד עם Neha Narula, מנהל קרן המטבע הדיגיטלית של MIT. 

הסטודנטים במכון הטכנולוגי של מסצ׳וסטס נהנים מהמצאותם של אנשי טכנלוגיה מהשורה הראשונה בסביבתם מה שחושף אותם להתפתחויות הטריות ביותר בתחום. מבין אלו, ניתן למצוא אנשי טכנולוגיה אשר היוו חלק מרכזי ביצירת תשתית האינטרנט המודרנית. 

וכמובן איך אפשר שלא לציין את הקורס ״בלוקצ׳יין וכסף״ שמציעה הפקולטה למנהל עסקים באוניברסיטה החושף את הסטודנטים להשלכות הרגולטריות של הטכנולוגיה.

האוניברסיטאות והמכללות המובילות בתחום הבלוקצ׳יין
אוניברסיטת קורנל

5. אוניבסיטת קורנל

אונברסיטת קורנל אחראית למגוון קורסים במדעי המחשב ברמה הגבוהה ביותר. בתערובת "בלוקצ׳יין מטבעות דיגיטליים וחוזים חכמים״ בהדרכתם של ארי ג'ואלס ורפאל פאס, כמו גם ״קונצנזוס, ביזור ובלוקצ׳יין״ בהדרכת א.שי.

מעבר לעובדה שסטודנטים מובילים את מועדון הבלוקצ׳יין בקמפוס ומנכסים לו גאווה רבה, גם ארגון מקצועי יותר נקשר בשמה של האוניברסיטה- IC3. יוזמת ה-IC3 למטבעות דיגיטליים וחוזים הינה יוזמה שצמחה בקרב חברי הסגל של הפקולטה ובקרב מרכזי חינוך מובילים נוספים כמו UC Berkeley ו- University College London. חברי הארגון שואפים לשתף פעולה עם מומחים בולטים בתחום הבנקים והפיננסים, יזמים, רגולטורים ומפתחים עוד משלב התיאוריה ועד לפרקטיקה עצמה.

במקום השישי מדורגת אוניברסיטת ג'ורג'טאון, ולאחריה אוניברסיטת הרווארד, אוניברסיטת דיוק, אוניברסיטת קרנגי מלון ואחרונה בדירוג עשרת המובילות, אוניברסיטת פנסילבניה.

למאמר המקורי לחץ כאן

הגיע הזמן להתחיל במסחר

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

האוניברסיטאות והמכללות המובילות בתחום הבלוקצ׳יין - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

האוניברסיטאות והמכללות המובילות בתחום הבלוקצ׳יין - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן