בין ChatGPT לביטקוין: כיצד טכנולוגיית הבינה המלאכותית יכולה להשפיע על ענף הקריפטו?

  • ראשי
  • פוסטים
  • בין ChatGPT לביטקוין: כיצד טכנולוגיית הבינה המלאכותית יכולה להשפיע על ענף הקריפטו?
קריאה של 6 דקות
Getting your Trinity Audio player ready...

בחודשים האחרונים יש שיח ער בנושא הבינה המלאכותית, כלי ה-AI, ביניהם הבוט ChatGPT, ששוחרר לציבור בסוף נובמבר 2022. עבור מי מכם שטרם התנסה ביכולות המכונה, נספר ש-ChatGPT הוא צ'טבוט, קרי תוכנה שניתן "לשוחח" עמה, לשאול אותה שאלות, לבקש שתכתוב עבורנו טקסטים וכדומה. 

*כל התמונות המוצגות בכתבה הבאה, נוצרו לפי הזנת התוכן המתאים על-ידינו מהבינה המלאכותית DALL·E. 

פנו לעצמכם כמה דקות קריאה מעניינות:

הייחוד של ChatGPT טמון באיכות שלו: הצ'טבוט של ChatGPT יכתוב עבורכם מה שתרצו כגון מאמרים, סיכומים, פרוזה, שירה, פרקים אלטרנטיביים לסדרות שאתם אוהבים וכדומה, ועושה את זה הרבה יותר טוב ממה שיכולנו לדמיין עד לפני כמה חודשים.

יותר מזה, הצ׳ט יענה כמעט על כל שאלה שתשאלו אותו.

נכון, הוא עדיין רחוק ממושלם, אבל קל לראות שלא רחוק היום בו הטכנולוגיה הזאת תשנה את העולם כפי שאנחנו מכירים אותו כיום, ותשפיע בין היתר על האופן שבו אנו מקבלים כל שירות שאפשר לחשוב עליו, ממשפט ועד רפואה.

ה-AI כזרז להתפתחות ה- Web 3.0

היקף השינויים הפוטנציאלי עשוי להיות כה גדול ומשמעותי, עד כדי כך שאפילו גוגל הענקית חשה מאוימת: לפי פרסום בניו יורק טיימס, הנהלת גוגל מזהה את ChatGPT כאיום חמור על עצם קיומה: גורמים בהנהלה סבורים שאם משתמשים יתרגלו לשאול את הצ'טבוט שאלות ולקבל תשובות, החשש הוא שהם יפסיקו לשאול את אותן שאלות ממנוע החיפוש שלהם.

בין ChatGPT לביטקוין: כיצד טכנולוגיית הבינה המלאכותית יכולה להשפיע על ענף הקריפטו? - Bits of Gold - Blog

עכשיו, נניח והאיום הזה כלפי גוגל אכן מתממש, מה המשמעות של כך בכל הנוגע ל-Web 3.0? אפשר לטעון שיש כאן פוטנציאל להשלכות מרחיקות לכת.

האינטרנט כפי שהוא כיום (בדור ה-2) מושפע עמוקות מגוגל ומודל ההכנסות שלה.

האינטרנט כולו בנוי סביב מאמצי SEO שנועדו לגרום לגופים שונים להופיע ראשונים בכל מיני תוצאות חיפוש בגוגל. 

אם אנשים יפסיקו לחפש בגוגל ופשוט יקבלו את התשובות שלהם מ-ChatGPT, מה יקרה לכל האתרים הללו? מה יהיה על תעשיות שלמות שבנויות סביב ההנחה שלנצח כולנו נחפש את התשובות שלנו בגוגל?

לאור הזמינות של כלכלת ה-DeFi כבר כיום, יתכן שכאן טמון פוטנציאל המעבר מ-Web 2.0 ל-Web 3.0, אינטרנט מבוזר ללא שליטה של גורם מרכזי כמו גוגל. 

המשמעות של מעבר ל-Web 3.0, היא נטישה של מוקדי הכוח הקיימים באינטרנט, לטובת מעבר לטכנולוגיות מבוזרות, תוך הסתמכות הולכת וגוברת על טכנולוגיית קריפטו.

אולם יתכן שמשהו חיצוני כמו AI פשוט יאיץ את הכוחות הקיימים היום, ובכך יווצר צורך לאינטרנט אחר ממה שהכרנו עד היום.

אינטגרציה של AI בהשקעות בקריפטו

הקשר בין קריפטו לבין AI הוא הרבה מעבר לטענה לפיה AI עשויה לזרז את המעבר ל-Web 3.0. טכנולוגיית ה-AI יכולה לפתור גם בעיות טכנולוגיות שקיימות היום במסחר והשקעה בקריפטו. כיצד? ראשית צריך להבין כי בגדול מה ש-AI עושה, הוא ללמוד המון-המון דאטה, וכך לזהות דפוסים.

על בסיס הדפוסים הללו, הבינה המלאכותית עושה "חשיבה" של מה יתאים לדפוסים הללו. 

בין ChatGPT לביטקוין: כיצד טכנולוגיית הבינה המלאכותית יכולה להשפיע על ענף הקריפטו? - Bits of Gold - Blog

משום כך, ל-AI יש יתרון גדול במסחר והשקעה בקריפטו: טכנולוגיית AI יכולה לשמש ביצירת אלגוריתמים להשקעה בקריפטו, על בסיס זיהוי דפוסי שוק בצורה מדויקת.

ניתן אף לבנות באמצעות הבינה מודלים מתקדמים לזיהוי דפוסים בשוק, ולנסות באמצעותם להעריך כיצד השוק יגיב לכל מיני אירועים מסוימים.

כמו כן, AI יכולה לשמש לצורך מניעת הונאות בשוק הקריפטו: ה-AI יכולה לזהות דפוסים מחשידים ובעייתיים, ובכך להתריע על סכנה וחשיפה להונאות.

שווה להזכיר גם כי ישנם פרויקטים מסוימים בתחום הקריפטו שהם למעשה מטבעות דיגיטליים מבוססי-AI, כגון The Graph ששווי השוק עבר את החצי מיליארד פאונד, וכן מטבעות נוספים עם שווי שוק של עשרות מיליוני דולרים.

פרויקט בולט במיוחד בשם Singularity NET, ששווה למעלה מ-160 מיליון פאונד, צבר בחודשים האחרונים עניין רב: מדובר בפרויקט השואף למנף טכנולוגיית בלוקצ'יין כדי ליצור מרקטפלייס לטכנולוגיית AI, ובאמצעותה ארגונים שונים יכולים להיעזר ב-AI לצורך פתרונות נקודתיים לבעיות מסוימות. 

כמו כל דבר שקשור ל-AI, גם הפרויקט הזה והמטבע שלו (AGI) עלו בשוויים רבות לאחר הפרסום של ChatGPT.

הטענה מאחורי פרויקט Singularity NET היא שהוא יוכל להפוך את טכנולוגיית ה-AI למבוזרת ודמוקרטית, כפי שקריפטו שואף לעשות זאת לעולם הפיננסי.

ChatGPT והחיבור לקריפטו

הסתקרנו ושאלנו. הפנינו לצ׳ט את השאלה שעניינה גם אותנו: ״כיצד טכנולוגיית הבינה המלאכותית יכולה להשפיע על ענף הקריפטו?״

קיבלנו את התשובה הבאה: 

לטכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) יכולה להיות השפעה משמעותית על תעשיית הקריפטו בכמה דרכים.

אחת הדרכים העיקריות היא באמצעות שימוש בבינה מלאכותית לשיפור היעילות והאבטחה של רשתות בלוקצ'יין.

זה יכול לכלול שימוש ב-AI כדי לאמת עסקאות, לזהות ולמנוע הונאה, ולשפר את מדרגיות הרשת.

דרך נוספת שבה בינה מלאכותית יכולה להשפיע על תעשיית הקריפטו היא באמצעות שימוש באלגוריתמי מסחר מבוססי בינה מלאכותית לנכסי קריפטו. אלגוריתמים אלו יכולים לנתח נתוני שוק ולבצע עסקאות על סמך התובנות שהם מקבלים, מה שיכול להוביל למסחר יעיל ורווחי יותר.

ניתן להשתמש בבינה מלאכותית גם לפיתוח סוגים חדשים של נכסי קריפטו, כגון אסימונים המופעלים על ידי בינה מלאכותית, שיכולים לשמש לייצוג בעלות בפרויקטים ופלטפורמות מבוססות בינה מלאכותית.

בסך הכל, לטכנולוגיית AI יש פוטנציאל להשפיע באופן משמעותי על תעשיית הקריפטו על ידי שיפור האבטחה, היעילות והרווחיות של פעילויות הקשורות לקריפטו.

בין ChatGPT לביטקוין: כיצד טכנולוגיית הבינה המלאכותית יכולה להשפיע על ענף הקריפטו? - Bits of Gold - Blog

ומה הסיכום שלנו?

אין ספק שטכנולוגיית הקריפטו כבר עושה שינויים גדולים בכלכלה הגלובלית למרות היותה טכנולוגיה חדשה יחסית, טכנולוגיית ה-AI נמצאת בשלב ראשוני אפילו יותר.

ימים יגידו כיצד שתי הטכנולוגיות הללו יתעצבו ויתגבשו בסופו של דבר, אולם דבר אחד ברור: לשתיהן יש את האפשרות להשפיע עמוקות על העולם שלנו, על הכלכלה שלנו ועל החיים של כל אחד מאיתנו. 

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

בין ChatGPT לביטקוין: כיצד טכנולוגיית הבינה המלאכותית יכולה להשפיע על ענף הקריפטו? - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

בין ChatGPT לביטקוין: כיצד טכנולוגיית הבינה המלאכותית יכולה להשפיע על ענף הקריפטו? - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן