הקריפטו כאפשרות גידור בתקופה של אי ודאות פיננסית

קריאה של 4 דקות
Getting your Trinity Audio player ready...

המלחמה בעזה היא אחד האירועים המטלטלים שעברה החברה הישראלית, ובמידה רבה, גם על הכלכלה הישראלית. מטבע הדברים, אלו ימים שבהם ישנם לא מעט אנשים שחושבים על גידור ההשקעות שלהם. עבור חלק מהמשקיעים, קריפטו הוא אפיק הגידור המתאים

זו אחת מהתקופות הקשות של עם ישראל, חלק מרגישים שאפילו לא פחות מתקופת מלחמת העצמאות ומהימים של פרוץ מלחמת יום הכיפורים. כולנו כואבים את הזוועות שבוצעו בקרב אלפי חיילים ואזרחים באזור הדרום, וכולנו מחכים לסוף טוב עבור אלו החטופים בשבי.

אולם ימים אלו קשים רוויים בהמון אי ודאות, לא רק משום האסון הביטחוני של השביעי באוקטובר, אלא גם עקב אי הוודאות הכלכלית אשר נלווית אליו. מן המפורסמות היא שמלחמה היא אחד ממחוללי אי הוודאות הכלכליים הגדולים ביותר, והשוק הישראלי הגיב בהתאם, עם ירידה חזקה במדד ת"א 125 מאז ה-7.10; הדבר מצטרף לעובדה כי שער הדולר מול השקל עלה מאז תחילת השנה שעברה (מכל מיני סיבות, לרבות הקונפליקט סביב הרפורמה המשפטית וכן גם המלחמה בעזה) מ-3.25 שקלים לדולר, ליותר מארבעה שקלים. מדובר בשינוי דרמטי מאוד ביחס לתקופה כזאת, מה שגם הוביל את בנק ישראל להתערבות חריגה בשוק המט"ח.

הקריפטו כאפשרות גידור בתקופה של אי ודאות פיננסית - Bits of Gold - Blog

אם כן בתקופה של אי ודאות פיננסית, כמו זו שאנו חווים כעת, חברות ומשקיעים צריכים למצוא דרכים להגן על עצמם מפני סיכונים כלכליים. אחת האסטרטגיות העיקריות להתמודדות עם סיכונים אלה היא מה שמכונה גידור (Hedging). גידור מאפשר לחברות ומשקיעים להגן על עצמם מפני שינויים במחירי מטבעות, ריביות, סחורות ונכסים פיננסיים אחרים. על מנת לבצע אסטרטגיית גידור בהשקעות, בעצם מסיטים חלק מההון לאפיקים אחרים שאינם מושפעים מאותם גורמים המחוללים את אי הוודאות הפיננסית, ובעצם מבודדים את ההון הזה מאותם סיכונים. כך יכול גידור לאפשר להון שלא להיות מושפע ממגמות הנובעות מאי הוודאות הכלכלית.

קריפטו כאפיק גידור

אחד מאפיקי הגידור הפופולריים בשנים האחרונות הוא השקעה בקריפטו. שוק הקריפטו הוא אמנם תנודתי יותר משוק ההון המסורתי, אולם הטענה של רבים היא שמחירי הקריפטו נעים במתאם שלילי עם שווקים מסורתיים כמו מניות ואג"ח. כלומר, כששוק ההון יורד, הקריפטו עולה ולהיפך. משום כך השקעה בקריפטו יכולה תיאורטית לאזן תיק השקעות מפני ירידות בשווקים המסורתיים. למעשה, ההתנהגות של המטבע ביטקוין למשל דומה יותר לזו של מחירי הזהב, המהווה אפיק גידור מסורתי לשוק ההון.

הקריפטו כאפשרות גידור בתקופה של אי ודאות פיננסית - Bits of Gold - Blog

באופן מקרי או שלא, טענה זו התבררה כנכונה בשבועות האחרונים, כאשר מדד ה-S&P 500 רשם ירידות של 3% באוקטובר האחרון, כאשר המדד רחוק ביותר מ-10% מהשיא השנתי שלו בחודש יולי. עם זאת, מחיר הביטקוין רשם עליות מרשימות בימים האחרונים, ונסחר בעת כתיבת שורות אלו סביב 34,000 דולרים. דבר זה נובע מציפייה של השוק לעלייה בשער הביטקוין, לאחר שנראה שהרשות לניירות ערך בארצות הברית לא הגישה ערעור על ההחלטה לאשר מסחר בקרנות סל (ETF) העוקבות אחר הביטקוין, מה שצפוי להביא להשקה של קרן כזאת מצד בית ההשקעות הגדול בעולם, בלאקרוק. 

בסיכומם של דברים, ניתן לראות כי ביטקוין וקריפטו משמשים כאפיק גידור עבור אלו המחפשים להשקיע בנכסים שאינם מושפעים ממחוללי אי הוודאות אשר משפיעים על שוק ההון. עם זאת, חשוב להדגיש כי השקעה בקריפטו כדוגמת קניה, שמירה ומכירה של מטבעות דיגיטליים, מומלצת רק באמצעות גורם מפוקח ומורשה, וזאת על מנת לשמור את היכולת במימוש חזרה של הכספים אל המערכת הבנקאית, האפשרות לבצע ניכוי מס במקור, וכן כדי לקבל מענה משירות לקוחות זמין ובעברית. 

הישארו מעודכנים


התכנים המעניינים ביותר מעולם הקריפטו אצלך במייל

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

הקריפטו כאפשרות גידור בתקופה של אי ודאות פיננסית - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

הקריפטו כאפשרות גידור בתקופה של אי ודאות פיננסית - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן