החלה להיסחר הקרן האמריקנית הראשונה המבוססת על חוזים עתידיים לביטקוין: למי כדאי להשקיע באמצעותה?

  • ראשי
  • פוסטים
  • החלה להיסחר הקרן האמריקנית הראשונה המבוססת על חוזים עתידיים לביטקוין: למי כדאי להשקיע באמצעותה?
קריאה של 5 דקות

אם תהיתם מה ההבדל בין השקעה בקרן המבוססת על חוזים עתידיים של ביטקוין לבין השקעה ישירה במטבע הדיגיטלי, ריכזנו עבורכם את עיקרי המידע במאמר שלפניכם

בחודש שעבר חלה התפתחות משמעותית נוספת בשוק המטבעות הדיגיטליים: הרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC) אפשרה לראשונה את הנפקתה של קרן סל (ETF) העוקבת אחרי חוזים עתידיים של ביטקוין.  הקרן החלה להיסחר בוולסטריט וסיימה את יום המסחר הראשון שלה בעלייה של כ-5%.

על רקע צעד זה, זינק ערכו של הביטקוין לשיא חדש של כל הזמנים בימים העוקבים והגיע לשווי של 67,000 דולר, מה שהוביל גם לעליית מחירם של מטבעות דיגיטליים נוספים בשוק.

קרנות ETF, קיצור של Exchange Traded Fund או בעברית קרנות סל, הן קרנות השקעה הנסחרות בבורסה, ולרוב מחזיקות נכסים כמו מניות, סחורות או אגרות חוב.

קרנות סל רבות עוקבות אחר מדדים, כולל מדדי מניות או אגרות חוב. זהו כלי השקעה המאפשר למשקיעים לגוון את השקעותיהם מבלי להחזיק בפועל בנכסים עצמם.

ייחודה של הקרן החדשה הוא בכך שהיא הקרן הראשונה בארה"ב שתעקוב אחר מחירי הביטקוין, אך היא תעשה זאת באמצעות חוזים עתידיים על הביטקוין אשר נסחרים בבורסת הסחורות של שיקגו, ולא במעקב ישיר אחר שער הביטקוין.

למי כדאי להשקיע בחוזים עתידיים של ביטקוין?

מהי השפעת המהלך על שוק המטבעות הדיגיטליים?

האישור שנתנה הרשות לניירות ערך האמריקנית לקרן הסל החדשה מהווה עליית מדרגה משמעותית בהתפתחות שוק המטבעות הדיגיטליים.

עצם ההכרה של גוף רגולטורי אמריקאי בביטקוין והגדרה מה מותר ומה אסור לגביו, מחזקת את הלגיטימציה שלו ואת אימוצו על ידי גופים פיננסיים וחברות ברחבי העולם. הכרה זו מצטרפת ללגיטימציה שהעניקו חברות ענק כמו ויזה ופייפאל למטבעות הדיגיטליים כאשר החליטו לשלב אותם בפלטפורמות שלהם. 

ככל שיותר גופים פיננסיים וחברות מכירים במטבע ומאפשרים שימוש בו, כך גובר אמון הציבור בו, וגדל גם מספר המשקיעים הפרטיים המעוניינים להיכנס ולפעול בזירת המטבעות הדיגיטליים. באופן טבעי, התגברות הביקוש לביטקוין בקרב המשקיעים השונים דוחפת את מחירו כלפי מעלה, כמו גם את מחירם של מטבעות דיגיטליים נוספים.

הדינמיקה הזו הביאה כאמור גם לשיא חדש בשער הביטקוין עם תחילת המסחר בקרן החדשה.

יובל רואש, מנכ״ל ביטס אוף גולד מספר: אנחנו רואים גם גופיים פינננסיים גדולים שמקבלים את הביטקוין, בהם מסטרקאד ו-ווריפון, אבל החיזוק המשמעותי הגדול ביותר בחודשים האחרונים היה תחילת המסחר ה-ETF על חוזים עתידיים בביטקוין בבורסה בניו יורק. כיום לכולם ברור כבר שהביטקוין כאן כדי להישאר.

במה שונה השקעה בקרן ETF המבוססת על חוזים עתידיים מהשקעה ישירה בביטקוין?

השקעה בקרן סל המבוססת על חוזים עתידיים של ביטקוין אינה דומה להשקעה ישירה בביטקוין ואינה מתאימה לכל אחד.

למרות הנוחות היחסית של רכישת הקרן דרך הבנק, הקרן עשויה להיסחר במחיר גבוה משמעותית או נמוך משמעותית בהשוואה לשערו הנוכחי של הביטקוין.

עלולים להיות גם הבדלים במחיר בין חוזים עתידיים שמועד פקיעתם קרוב לבין כאלה שמועד פקיעתם רחוק יותר, הבדלים שיכולים לעתים להשפיע לרעה על התשואות. גם העמלות למוצר השקעה זה עלולות להיות גבוהות יחסית למוצרי השקעה אחרים.

המנגנון של "גלגול" חוזים עתידיים שהגיעו לפקיעה והחלפתם בחוזים חדשים כרוך אף הוא בעלויות, מה שעלול להפוך את ההשקעה לפחות כדאית עבור המשקיעים לטווח הארוך. 

מנגנון קרן ה-ETF של חוזים עתידיים על הביטקוין הוא מורכב, ונדרש להבינו היטב לפני שבוחרים להשקיע באמצעותו. מורכבות זו הופכת אותו לפחות מומלץ עבור המשקיע הפרטי הממוצע. על המשקיע במסלול זה גם לקחת בחשבון שהתשואה אותה ישיג על השקעתו יכולה להיות שונה מזו שישיג באמצעות רכישה ישירה של הביטקוין עצמו. 

השקעה ישירה בביטקוין, לעומת זאת, עשויה להתאים יותר למשקיעים פרטיים, כולל משקיעים חדשים. הם יכולים להתנסות בשלב ראשון בסכומים קטנים, עד שיכירו את חוקי המשחק בשוק הקריפטוגרפיה!

המעקב אחר שער הביטקוין פשוט יחסית, ושער המטבע אינו תלוי במוסד פיננסי מרכזי כלשהו. האחריות היא כולה של המשקיע, כולל פתיחת ארנק דיגיטלי פרטי, יצירת חשבון באחד המוסדות הפיננסיים המתמחים במסחר, ושמירה על המפתח לארנק במקום בטוח.  

בין אם בחרתם להשקיע בביטקוין באופן ישיר או באמצעות קרן ETF העוקבת אחר חוזים עתידיים, חשוב לזכור שהשקעה במטבעות דיגיטליים היא בעלת אופי טכנולוגי, בתחום צעיר יחסית, ונחשבת בסיכון גבוה בשל תנודתיות המטבע.

ההמלצה שלנו היא להשקיע זמן ללמוד את התחום ולהתחיל בסכומים קטנים בכדי להתנסות. מעוניינים בפרטים נוספים או בייעוץ פרטני? מוזמנים לפנות אלינו כאן!

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

החלה להיסחר הקרן האמריקנית הראשונה המבוססת על חוזים עתידיים לביטקוין: למי כדאי להשקיע באמצעותה? - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

החלה להיסחר הקרן האמריקנית הראשונה המבוססת על חוזים עתידיים לביטקוין: למי כדאי להשקיע באמצעותה? - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן