ענקיות נכנסות לשוק הקריפטו

קריאה של 5 דקות

פייפאל, מיקרוסטרטג'י, סקוור ועוד - החברות שמשפיעות על שוק המטבעות הדיגיטליים, ולמה דווקא עכשיו.

מגפת הקורונה שפוקדת אותנו בחצי שנה האחרונה ואירועים מאקרו כלכליים שהגיעו בעקבותיה, החלו לגרום אט אט לניצנים של שינוי תפיסה כלכלית קיימת. הטלת הספק במה שנקרא ״נכסים בטוחים״ והרצון ש״לא להשאיר את כל הביצים בסל אחד״ ולמעשה לגוון את הרכב הנכסים או ההשקעות הקיימים, היו לזרז עבור שורה של משקיעים מוסדיים בולטים וחברות רבות להיכנס לשוק הקריפטו או להגדיל את אחוז המעורבות הקיים בו.

מוקדם יותר השנה פירסמה פידליטי, אחת ממנהלות הכספים הגדולות בעולם, דו״ח מקיף הבוחן את תזת ההשקעה בביטקוין, שם התייחסה אליו כ״תעודת ביטוח נגד מדיניות ממשלות ובנקים מרכזיים״. נמצא כי מתוך 800 מוסדות שסקרה ברחבי ארה"ב ואירופה, כמעט 80% מהמשקיעים מוצאים עניין בנכסים דיגיטליים. יותר מכך, 60% מהמשקיעים טוענים שיש מקום בתיקי ההשקעות כיום לנכסים דיגיטליים, בין אם מדובר בביטקוין ובין אם במטבעות דיגיטליים אחרים.

חברות משפיעות מאמצות את הביטקוין

עוד משנודע כי מייסדיה ועובדיה הבכירים של סטון רידג' ניהול נכסים רכשו ביטקוין בקנה מידה משמעותי באופן עצמאי לפני מספר שנים, גם לקוחותיה החלו לחשוב מחדש על הרכב התיקים שלהם והביעו עניין גובר בהשקעה במטבע. לאחרונה אישרה החברה כי תחת ניהולה צברה כ- 10,000 מטבעות ביטקוין בשווי מוערך של כ- 115 מיליון דולר, ונראה כי התקופה האחרונה רק האיצה את מעורבות החברה בשוק.

אחת החברות הבולטות שנכנסו לתחום ובגדול, היא ענקית הבינה העסקית האמריקאית מיקרוסטרטג'י שרכשה במהלך החודשיים האחרונים כמות מצטברת של כ- 38,250 מטבעות ביטקוין בשווי 425 מיליון דולר בכדי לגדר מפני אינפלציית פיאט. מהלך זה הציב את ביטקוין כנכס הרזרבה הדומיננטי של החברה והפך אותה למחזיקה הגדולה ביותר במטבעות דיגיטליים בקרב החברות הנסחרות בבורסות המניות של ארה"ב. כעת נראה כי חברות עולמיות גדולות עוקבות אחר אסטרטגיית הביטקוין של החברה.

לא הרבה אחריה, חברת התשלומים סקוור בראשות ג'ק דורסי מנכ״ל טוויטר, הציבה אחוז אחד מהנכסים שלה בביטקוין (נכון לסוף הרבעון השני של 2020) כשרכשה 4,709 מטבעות ביטקוין בשווי של 50 מיליון דולר. מהחברה נמסר כי "אנו מאמינים שלביטקוין יש פוטנציאל להיות מטבע נפוץ יותר בעתיד, וככל שצומח אימוץ הביטקוין, אנו מתכוונים להמשיך ללמוד ולקחת חלק." לא מדובר בנגיעה הראשונה של החברה בתחום - ב- 2018 הרחיבה סקוור את שירות התשלומים הסלולריים שלה לתמיכה במסחר בביטקוין וב- 2019 השיקה את Square Crypto, שמעניק מענקים למפתחי ומעצבי ביטקוין.

בשבוע שעבר הטילה ענקית התשלומים פייפאל פצצה כשהודיעה שהיא תאפשר ללקוחותיה קנייה, מכירה ותשלומים במטבעות דיגיטליים. בשלב הראשון השירות יתאפשר ללקוחותיה שבארה"ב, אך עד תחילת 2021 צפוייה פייפאל להרחיב את השירות גם מחוץ לגבולות אלו ולאפשר למעשה ללמעלה מ-26 מיליון בתי עסק הפועלים באמצעותה לקבל ביטקוין, בדיוק כשם שהם מקבלים מטבעות חוץ אחרים.

ענקיות נכנסות לשוק הקריפטו

למה דווקא עכשיו?

ביטקוין התחיל את שנת 2020 כשהוא נסחר בשווי של $7,300. מגפת הקורונה, שפגעה בכל השווקים באופן כזה או אחר, לא פסחה גם על שוק המטבעות הדיגיטליים. אבל בחודשים האחרונים גם הוא הספיק להתאושש ותחושת ציפייה חזקה לפריצה בשער הורגשה בתקופה האחרונה.

היקף השימושים בביטקוין ובמטבעות דיגיטליים נוספים כמו גם היקף מחזורי המסחר, הולכים וגדולים בעקבות או לצד המצב הפיננסי העולמי הייחודי בו אנו נתונים. נראה כי אירועים המאופיינים בחוסר יציבות, בעיקר כשמדובר באירועים גלובליים, יוצרים הזדמנות בעולם המטבעות הדיגיטליים ופוטנציאל הצמיחה הוא משמעותי. בחודש האחרון התחזק הביטקוין משמעותית וכיום הוא נסחר ב- $13,000, שוויו הגבוה ביותר לשנה זו.

נראה כי לכניסתן של חברות דומיננטיות כמו סטון רידג', סקוור, מיקרוסטרטג'י, וכמובן פייפאל לשוק המטבעות הדיגיטליים יש משמעות עצומה. הן חזקות, מוכרות ומשפיעות, וברגע שהן בוחרות להחזיק ביטקוין - כל ההסתכלות עליו משתנה גם היא. הן מחזקות את הלגיטימציה שלו, מעודדות את האימוץ והשמישות שלו ומגבירות את המודעות אליו והאמון בו בקרב האדם הממוצע. יתכן והמגמות האחרונות מרמזות על תחילתו של אימוץ תפיסה כלכלית חדשה ומבוזרת.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

ענקיות נכנסות לשוק הקריפטו - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

ענקיות נכנסות לשוק הקריפטו - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן